تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۴۰۸۷۸۱
در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کهگیلویه و بویراحمد مرکز بستری معتادان ندارد / افزایش 16 درصدی کشفیات مواد مخدر / امحاء 294 کیلو مواد مخدر در استان

۰
کهگیلویه و بویراحمد مرکز بستری معتادان ندارد / افزایش 16 درصدی کشفیات مواد مخدر / امحاء 294 کیلو مواد مخدر در استان
کبنا ؛استان کهگیلویه و بویراحمد در معرض خطر قاچاقچیان مواد مخدر است و کشفیات مواد مخدر در 28 روز گذشته سال 98 این را نشان می‌دهند که قاچاق‌چیان نقشه‌های شومی را برای فرزندان این دیار دارند. هر چند که حضور مقتدرانه نیروهای انتظامی و امنیتی  نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد. با این وجود استان کهگیلویه و بویراحمد مرکز بستری معتادان ندارد و این معضل بزرگتری در کنار آسیب اجتماعی افزایش گرایش به مواد مخدر به شمار می‌رود.
معاون سیاسی و امنیتی استان روز (پنجشنبه 29 فروردین ماه 98) در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مرکز بستری معتادان در استان وجود ندارد، گفت: تلاش می‌شود با راه اندازی ۱۱ تخت در بیمارستان شهید رجایی یاسوج بخشی از این کمبودها جبران شود.
محمدکاظم نظری افزود: استانداری آمادگی دارد تا با تأمین بالگرد، مکان‌هایی که احتمال می‌رود در آن‌ها مواد مخدر کشت شود را کنترل کند.
وی اضافه کرد: دولت در زمینه‌ی آسیب‌های اجتماعی اعتبارات خوبی را اختصاص داده که مسئولان باید در این زمینه برای کاهش آسیب‌ها تلاش کنند.
رضایی دبیر اجرایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اینکه قرار است پهبادهای ویژه‌ای برای شناسایی نقاط کشت به استان اختصاص یابد گفت: پارسال کشفیات مواد مخدر در استان افزایش 14 درصدی داشته است که در همین زمینه ۳۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر دستگیر و ۱۱۴ منطقه پاکسازی شد.
سرهنگ مصطفایی جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان هم گفت: در ۲۸ روز گذشته میزان کشفیات مواد مخدر از جمله تریاک وهروئین ۱۶ درصد افزایش داشته که در همین زمینه ۲۹۴ کیلو امحا شده است.
وی اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروز ۱۷۶ گشت ویژه مواد مخدر فعالیت می‌کردند که در این زمینه ۸۰ هزار بوته کشف وامحاشد.
تشکیل کمیته فوق العاده مقابله با کشت مواد مخدر، حمایت بیمه‌ای وهزینه‌ای از معتادان کم بضاعت وبی بضاعت از سوی بیمه سلامت و سازمان بهزیستی از مهمترین مصوبات این شورا بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
قصاص‌های بدون اقرار

قصاص‌های بدون اقرار

انکار می‌کردند، اما قصاص شدند. یکی نقاش بود، دیگری عاشق، آن یکی هم دلداده. هر سه اعتراف ...
1