کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

کوره‌های زغال بلای جان جنگل‌های زاگرس

29 فروردين 1398 ساعت 13:09

کوره‌های تولید زغال بلای جان جنگل‌های زاگرس شده، و بیش از یک‌میلیون و ۴۳۰ هزار هکتار از این جنگل‌ها از بین رفته است.


مدیرکل منابع طبیعی استان بابیان اینکه وسعت جنگل‌های زاگرس حدود ۶ میلیون هکتار است، گفت: تاکنون در اثر عوامل مختلف بیش از یک‌میلیون و ۴۳۰ هزار هکتار از این جنگل‌ها از بین رفته است.
حکمتیان افزود: بیش از ۹۰ درصد از روستاهای استان در مناطق جنگلی واقع‌شده است به همین دلیل خیلی از روستائیان به تولید زغال روی می‌آورند.
وی بابیان اینکه در هر خانه کوره‌ای برای تولید زغال وجود دارد، گفت: تجارت بلوط‌های زاگرس فراتر از مرزهای این استان رفته است به‌طوری‌که ما روزانه شاهد قاچاق چوب به خارج از استان برای تولید زغال هستیم.
حکمتیان بابیان اینکه شهرستان بهبهان منبع کوره‌های زغالی است عنوان کرد: عامل اصلی قاچاق درختان بلوط استان کوره‌های موجود در شهرستان بهبهان است که ما تاکنون برای امحا این کوره‌ها نتوانستیم کاری از پیش ببریم چراکه در حوزه استحفاظی استان کهگیلویه و بویراحمد نیست.
مدیرکل منابع طبیعی استان گفت: در منطقه تشان شهرستان بهبهان بیش از ۱۰۰ کوره زغال وجود دارد که برای امحا این کوره‌ها نیازمند همکاری منابع طبیعی استان خوزستان و دستگاه قضایی کشور هستیم.
حکمتیان بابیان اینکه وسعت جنگل‌های استان ۸۷۳ هزار هکتار است گفت: ما برای محافظت از این جنگل‌ها فقط ۷۳ قرقبان داریم که با این تعداد نمی‌توانیم از این عرصه‌های جنگلی محافظت کنیم.


کد مطلب: 408761

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408761/کوره-های-زغال-بلای-جان-جنگل-های-زاگرس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1