کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای فنی مطرح شد

غیراستاندارد بودن بیش از ۵۰ درصد مصالح ساختمانی در کهگیلویه و بویراحمد

29 فروردين 1398 ساعت 13:02

بیش از ۵۰ درصد مصالح ساختمانی تولید و توزیع‌شده در بازار استان به‌ویژه شهرستان‌های بویراحمد و دنا غیراستاندارد است.


معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نخستین جلسه امسال شورای فنی استان گفت: با بازرسی‌های انجام‌شده از واحدهای تولیدی شن و ماسه شهرستان‌های بویراحمد و دنا مهم‌ترین علت غیراستاندارد بودن مصالح ساختمانی این واحدها دانه‌بندی‌های آن‌ها است.
سهمگین افزود: چنانچه صاحبان این واحدها استانداردهای لازم را رعایت نکنند به تعزیرات حکومتی معرفی و واحدهای آن‌ها پلمپ خواهد شد.
وی همچنین بر ثبت هرگونه اطلاعات قراردادهای دستگاه‌های اجرایی استان با پیمانکاران و مشاوران طرح‌ها را الزامی دانست و گفت: اگر این موضوع را رعایت نکنند مسئول مالی هر دستگاه باید پاسخگو باشد و دستگاه متخلف اجازه پرداخت اعتباری را به مشاوران و پیمانکاران را ندارد.
سهمگین افزود: مسئولان مالی هر دستگاه باید تمام اطلاعات قراردادهای خود را در سامانه ملی cdb.mporg.ir ثبت کنند.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان هم بابیان اینکه 49 واحد تولید شن و ماسه در استان فعال است گفت: از این مجموع 32 واحد دارای پروانه استاندارد،6 واحد در دست اقدام و بقیه به علت نداشتن پروانه به حالت تعلیق درآمده و پلمپ شده‌اند.
رحمتی اخذ نشان استاندارد برای واحدهای تیرچه و بلوک را هم اجباری دانست و افزود: تا 25 اردیبهشت‌ماه صاحبان واحدهایی که فاقد نشان استاندارد هستند اقدام کنند در غیر این صورت واحد تولیدی آن‌ها تعطیل خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارد با تأکید بر ضرورت استانداردسازی و ارتقاء کیفیت مصالح ساختمانی تولیدی و وارداتی توزیع‌شده در بازار استان گفت: دستگاه‌های متولی باید به این مهم با حساسیت بیشتری توجه و با متخلفان برخورد کنند.
فیلی همچنین هرگونه لابی و مشورت دستگاه‌های اجرایی با پیمانکاران برای تغییر و دست‌کاری قیمت مناقصه‌ها را ممنوع دانست و افزود: در صورت مشاهده با مدیر دستگاه اجرایی متخلف برخورد قانونی می‌شود.


کد مطلب: 408760

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408760/غیراستاندارد-بودن-بیش-۵۰-درصد-مصالح-ساختمانی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1