تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۴۰۸۷۵۹
کبنا بررسی می‌کند

احتمال رفتن یا ماندن «احمدی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
احتمال رفتن یا ماندن «احمدی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛میان رفتن و ماندن «علی‌محمد احمدی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد حدس‌های زیادی به وجود آمد، این حرف و حدیث‌ها تا الان هم ادامه دارد اما اکنون گفته می‌شود که «احمدی» پایان فروردین‌ماه از کهگیلویه و بویراحمد جدا خواهد شد و با استعفای خود کاندیدای انتخابات مجلس حوزه دهلران می‌شود تا «عزیز فیلی» سرپرست استانداری کهگیلویه و بویراحمد شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اختمال دارد به‌عنوان نامزد انتخابات مجلس، شانس خود را برای تصدی کرسی مجلس در استان ایلام امتحان کند و به نظر می آید شانسی برای شکست «شادمهر کاظم‌زاده» نماینده فعلی دهلران، دره‌شهر و آبدانان به‌عنوان رقیب اصلی خود داشته باشد.
علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤال کبنا مبنی بر اینکه آیا انتخابات 98 مجلس کهگیلویه و بویراحمد را برگزار می‌کنید؟ اظهار کرد «انشا ا...‌. هر چه خیر باشد. دعا کنید که هر چه خیر باشد، پیش بیاید.»
اما با توجه به استعفای برخی از استانداران در وقت قانونی برای اعلام کاندیداتوری انتخابات مجلس، احتمال جابه‌جایی استانداران فعلی وجود خواهد داشت و احتمال اینکه «احمدی» در استان بزرگ‌تری ادامه خدمت کند وجود دارد.
البته این خبرها بیشتر در حد حدس و گمان رسانه‌ای است اما «احمدی» در شورای آموزش‌وپرورش سخنانی را به زبان آورد که کمتر از مرد اول دولت در کهگیلویه و بویراحمد شنیده‌شده است.
احمدی در نشست شورای آموزش و پرورش وقتی صحبت از واگذاری زمین برای احداث مسکن فرهنگیان شد در جواب گفت «تا روزی که در این استان هستم اجازه واگذاری اراضی و تخریب منابع طبیعی را به کسی نمی‌دهم.»
وی در واکنش به صحبت‌های فردی در تلویزیون مبنی بر وجود مار در سرویس‌های بهداشتی مدارس روستایی استان گفت «من متعلق به کهگیلویه و بویراحمد نیستم و در این استان هم به دنیا نیامده‌ام اما به اینجا تعلق دارم، حساس هستم که فردی که پشت تریبون می‌رود در مورد مردم این استان چه می‌گوید!»
صحبت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد این سؤال بزرگ را دو باره در ذهن‌ها تداعی کرده که آیا «احمدی» استاندار در فرصت باقی‌مانده تا 31 فروردین از استانداری کهگیلویه و بویراحمد استعفا می‌دهد و نامزد انتخابات مجلس می‌شود؟
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس آخرین فرصت مقاماتی که قصد شرکت در انتخابات مجلس را دارند اعلام کرد، محمدجواد کولیوند گفت «با توجه به اینکه انتخابات مجلس ۲ اسفند برگزار می‌شود، طبق قانون مقامات باید ۶ ماه قبل از برگزاری انتخابات از سمت‌های خود استعفا دهند.»
همچنین بنا به دستور وزیر کشور «کلیه مدیران وزارتخانه که قصد ثبت‌نام در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی را دارند، حداکثر می‌بایست تا پایان فروردین‌ماه 98 از سمت خود استعفا دهند.»
بنا بر این باید دید که «علی‌محمد احمدی» در فرصت باقی‌مانده از استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌رود و نامزد انتخابات مجلس می‌شود؟ و یا بر اساس قانون 6 ماه قبل از برگزاری انتخابات از استانداری برود.
گفتنی است که رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره بررسی لایحه جامع انتخابات در این کمیسیون، اظهار داشت «بررسی لایحه جامع انتخابات که بیش از ۱۶۰ ماده دارد به انتخابات سال جاری نمی‌رسد.»
نام شما

آدرس ايميل شما

کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
با همین مدیریت کوتاه ایشان در استان ک.ب استان ۲۰ سال عقبگرد و نابودی داشت.
وای به حال ایلام که ایشون میخواد نماینده اش بشه.
Iran, Islamic Republic of
خدا بکردی برتی دو سال اومیه چه کرده چه طرح بزرگی کلنگ زیه
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1