کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

انحراف در اعطای تسهیلات بانکی جرم است/ عوامل بروز خسارات ناشی از سیل در پیگرد قضایی

29 فروردين 1398 ساعت 10:18

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: متأسفانه برخی اعتبارها بجای هزینه در بخش تولید در مسیرهای دیگری قرار گرفتند که جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهند شد.


رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه به دلایلی برخی طرح‌ها با صرف هزینه‌های زیاد در مسیل‌ها اجرا شد، گفت: سیلاب خسارات فراوانی به این تأسیسات وارد کرد که علاوه بر حمایت نشدن برای جبران خسارت به طرح‌های بدون مجوز مجریان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا مزارعی با انتقاد از چگونگی برخی ساخت‌وسازها در مسیرهای سیلاب، افزود: در صدور مجوزها برای ساخت‌وسازها در مجاورت، حریم و یا بستر رودخانه کم‌توجهی شده است.
وی به ساختار عمرانی روستای اشاره کرد، و گفت: کمترین اصول فنی در ساخت سازها به چشم نمی‌خورد این روستا درگذر سیلاب احداث‌شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رونق دادن به تولید اشاره کرد، و افزود: امیدواریم با حمایت‌های متولیان از متقاضیان سرمایه‌گذاری و تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران شاهد رونق تولید و فضای کسب‌وکار در استان باشیم.
حجت‌الاسلام مزارعی بابیان اینکه دستگاه قضا تمام‌قد از سرمایه‌گذاران واقعی برای توسعهٔ اقتصادی استان حمایت می‌کند، گفت: بانک‌ها در فرایند توزیع اعتبارها همچون گذشته با بررسی اولویت‌ها و اشراف بر اجرای طرح‌ها تسهیلات اعطا کنند.
رئیس‌کل دادگستری استان گفت: متأسفانه برخی اعتبارها بجای هزینه در بخش تولید در مسیرهای دیگری قرار گرفتند که جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است افزود: باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و با بکار گیری توان تخصصی در راستای تحقق ۷ فصل ارائه‌شده به‌عنوان منشور مدیریتی همت کرد.
حجت‌الاسلام مزارعی همچنین در پیش بودن ماه مبارک رمضان را یادآور شد و گفت: تمامی ارزاق موردنیاز مردم تأمین شود.
در نشست امروز اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همچنین معاون اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری استان هم با هشدار برای نظارت عالمانه در فرایند ساخت‌وسازها گفت: از همهٔ ناظرانی که به‌گونه‌ای با سوء نظارت باعث بروز خسارات در جریان سیل اخیر شده‌اند توضیح خواسته می‌شود.
حسنی افزود: صدور مجوز احداث یا ایجاد طرح در بستر رودخانهٔ بشار غیرقانونی بوده که متأسفانه برخی ناظران فنی به اصول مهندسی طرح‌ها کمتر توجه کردند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هم بابیان اینکه در فرایند واگذاری حریم و بستر رودخانه‌ها و اراضی شرکت‌های خدمات رسان باعث سوءاستفاده برخی برای زمین‌خواری شدند افزود: این اقدام در حریم دو رودخانهٔ بشار و مهریان انجام‌گرفته است.
وی افزود: در ساخت پل سوم بشار به نکات فنی کمتر توجه شده است و وجود خط لولهٔ آب شرب در بالادست این پل امنیت آن را به خطر انداخته است.
کاظمی بابیان اینکه در پروژهٔ پارک غدیر سیاسی‌کاری شده و متولیان باید جوابگوی حیف‌ومیل‌ها باشند افزود: رودخانهٔ بشار به‌عنوان پایلوت کشوری مورد تأکید قرار گرفت و مقررشده بود شرکت آب منطقه‌ای‌ با دعوت از سرمایه‌گذاران کره‌ای‌ اقداماتی انجام دهد که به این عهد خود تاکنون وفادار نبوده است.
وی با اشاره به اقدام شهرداری در سنوات گذشته ابراز داشت: چنانچه کارشناسان در اجرا یا واگذاری طرح‌ها به مقررات شهری پایبند بودند این شهر در مواجه با سیلاب کمتر تهدید می‌شد.
در این نشست مقدم شهردار یاسوج هم گفت: این شهرداری در دهه‌های گذشته در مسیل‌ها مجوز ساخت‌وساز دادند و تعاونی‌ها در واگذاری اراضی قوانین را رعایت نکردند و امروز بحران‌هایی ازجمله سیل گریبان گیر همگان شده است.
وی از احتمال بازخوانی و تغییرات جدید در طرح تفصیلی شهر یاسوج خبر داد و افزود: هدایت کانال‌های سیلاب از اهداف بازنگری این طرح است.
در این نشست همچنین نوری پور معاون راهداری و حمل نقل جاده‌ای‌ استان از تخریب بیش از هزار کیلومتر راه و ۷۰۰ دهنه پل در استان خبر داد و گفت: همچنین راه برخی روستا به‌واسطهٔ تخریب پل‌های دسترسی مسدود است.
در این نشست دادستان مرکز استان هم در هشداری جدی از همهٔ دستگاه‌های ذی‌ربط خواست برای بروز آتش‌سوزی‌های احتمالی در فصل گرم سال آمادگی کامل داشته باشند.
کرمی افزود: سازه‌های موقت، تهدید جدی شهر در مواقع بحران است و دستگاه قضا برای جمع‌آوری یا ساماندهی این سازها شهرداری را حمایت می‌کند.
وی اضافه کرد: در نشست‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال دلایل بروز برخی خسارت‌ها بررسی می‌شوند.


کد مطلب: 408758

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408758/انحراف-اعطای-تسهیلات-بانکی-جرم-عوامل-بروز-خسارات-ناشی-سیل-پیگرد-قضایی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1