تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۴۰۸۶۸۴
در نشست اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد؛

احمدی: کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند، قطب گیاهان دارویی شود / سرمایه مملکت را به سمتی ببریم که ارزش افزوده داشته باشد / گلایه احمدی از متولیان پروژه پاتاوه-دهدشت

۰
احمدی: کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند، قطب گیاهان دارویی شود / سرمایه مملکت را به سمتی ببریم که ارزش افزوده داشته باشد / گلایه احمدی از متولیان پروژه پاتاوه-دهدشت
کبنا ؛نشست اقتصاد مقاومتی به ریاست علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد.
به گزارش کبنا، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که عصر امروز (26 فروردین ماه 98) در ساختمان دولت برگزار شد، اظهار کرد: ما هنوز در تب و تاب جمع بندی نزولات آسمانی هستیم، این در حالی است که باران رحمت الهی استان کهگیلویه و بویراحمد را سیراب کرد و در کنار آن خسارت‌هایی هم به استان زد، اما خوشحال هستیم که امروز منابع آبی استان کهگیلویه و بویراحمد تقویت شده، در حوزه راه‌های ارتباطی و برخی از واحدهای مسکونی و تولیدی مردم خسارت‌هایی را متحمل شدند، با توجه به ضعف زیرساخت‌های استان این موضوع را به هیئت دولت ارائه داده می‌شود تا بتوانیم بخشی از خسارات را جبران کنیم.
احمدی افزود: امیدواریم استان کهگیلویه و بویراحمد مسیری را که در راستای تحول با انطباق به حوزه‌های علم و فناوری دنبال می‌کند و شروع خوبی است و می‌تواند در رشد صعودی استان در عرصه‌های نو کمک به استان کند.
وی گفت: به رغم محدودیت‌های کشور اما استان مسیری با برنامه و اصولی را انتخاب کرد که در چارچوب اقتصاد مقاومتی چندین پروژه کوچک و بزرگ که به دلایل منابع مالی به بهره برداری نرسیده بود به سامان رساندیم به طوری که با افتتاح بیمارستان‌های جدید حدود ۴۰۰ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان اضافه شد، بسیاری از پروژه‌های بزرگ در گازرسانی به مناطق روستایی و شهری ساماندهی شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از واحدهای تولیدی جدید در راستای اقتصاد مقاومتی کلنگ زنی شد، که تأثیر بسزایی در اشتغال استان دارد.
وی افزود: در فضای کسب و کار روستایی که مورد تاکید رئیس جمهور بود اعطای تسهیلات روستایی در استان به گونه‌ای بوده که بر اساس ارزیابی که اداره کار داشته است جز ۳ استان اول کشور بودیم.
احمدی ادامه داد: تمام تلاش را به کار بردیم که از انحراف منابع جلوگیری شود و تسهیلات به سمت روستاها و فعالیت‌هایی باشد که نسبت انتقال سرمایه قابل توجه باشد.
وی گفت: دستگاه‌های اجرایی در جذب منابع که در ردیف‌های ویژه استانی و سطح ملی هم تعریف می‌شدند، تلاش‌های خوبی انجام گرفت و حاصلش این شد که ظرفیت‌های بودجه هم در تهاتر مالیاتی و بانکی عملکرد قابل قبولی داشتیم که جز چهار استان اول کشور هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بهبود کسب و کار استان هم گریزی زد و بیان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته سال تورم، رکود و فشار بود اما یکی از استان‌هایی که بهبود فضای کسب و کار داشته، استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
احمدی بیان کرد: برای واگذاری طرح‌های اقتصادی و خصوصی سازی در استان تلاش کردیم، تمام طرح‌ها شناسایی شده و طبق بررسی‌های صورت گرفته نسبت به استان‌های همتراز عقب نیستم، بلکه جلو هم هستیم.
وی گفت: بخشی از زیرساخت‌های پارک علم و فناوری فراهم خواهد شد تا سرمایه مملکت را به سمتی ببریم که منابع و امکانات ارزش افزوده داشته باشد.
مقام عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت گیاهان دارویی هم اشاره کرد و گفت: در بحث گیاهان دارویی ذخایر خوبی داریم، که به شکل ابتدایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای توسعه گیاهان دارویی و استفاده کاربردی‌تر باید از توان علمی دانشگاهها استفاده کنیم، این عزم و اراده در استان وجود دارد که برای اجرایی شدن این ظرفیت استثنایی، گام‌هایی برداریم تا بتوانیم عملیاتی شود.
احمدی در ادامه بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد این قابلیت و ظرفیت را دارد، ما می‌توانیم استان را به عنوان قطب گیاهان دارویی کشور معرفی کنیم، هم از باب تولید، فرآوری و صادرات می‌تواند تاثیرگذار باشد.
وی افزود: اولویت اصلی ما در اقتصاد مقاومتی این است که طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار قرار دهیم.
پروژه پاتاوه_دهدشت که تاثیری بسیاری در در رشد اقتصادی استان دارد، و یک محور که بنادر جنوبی و شرقی استان را به استان اصفهان و مرکز وصل می‌کند، علیرغم اینکه ۷۰ درصد این مسیر تکمیل شده و حتی بعد از ۴ سال تردد انجام می‌شود اما هم متاسفانه به دلیل کم کاری پیمانکار و عدم پیگیری متولیان این پروژه تکمیل نشده است. در مقاوم سازی اقتصاد استان شاید پروژه به این مهمی نداشته باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به موضوع سقوط هواپیمای تهران -یاسوج اشاره کرد و گفت: سقوط هواپیما در کشورهای دیگر هم اتفاق افتاده و بعد از یک هفته پروازها انجام می‌شود، اما پروازهای یاسوج که مرکز استان هم هست و شرکت ماهان پروازها را انجام می‌دهد، تعداد پروازها کم است و این میزان کفایت نمی‌کند که امیدوارم مسوولان کشوری نیز در این زمینه به کمک ما بیایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1