کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

بیمه بیکاری کارگران خسارت‌دیده از سیل پرداخت می‌شود

25 فروردين 1398 ساعت 17:57

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارگران شاغل در کارگاه‌هایی که براثر سیلاب‌های اخیر، کار خود را ازدست‌داده‌اند، در صورت داشتن شرایط قانونی، از این سازمان بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.


عباس نورمحمدی اظهار داشت: در سیل‌های اخیر، کارگاه‌های پرورش ماهی به دلیل قرار داشتن در معرض سیلاب، بیشترین خسارت را متحمل شدند.
وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی به‌منظور کمک به حفظ اشتغال و رونق تولید، مساعدت‌های لازم را به کارگاه‌های آسیب‌دیده، کارفرمایان و کارگران شاغل در کارگاه‌ها به عمل می‌آورد.
نورمحمدی بیان کرد: بازرسان سازمان تأمین اجتماعی استان به کارگاه‌های خسارت‌دیده اعزام شدند و اقدامات اولیه به‌منظور تشکیل پرونده و بررسی امکان کمک به واحدهای خسارت‌دیده صورت گرفته است.
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: کارگرانی که کارگاه آن‌ها براثر وقوع سیل تعطیل‌شده و کار خود را ازدست‌داده‌اند، به استناد قانون مشمول دریافت بیمه بیکاری خواهند بود.
نورمحمدی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌ها و گزارش‌های اولیه، حدود ١٥٠ کارگاه پرورش ماهی در استان دچار خسارت و یا تعطیل‌شده و ٣٠٠ کارگر شاغل در آن‌ها نیز کار خود را ازدست‌داده‌اند.
وی عنوان کرد: سازمان تأمین اجتماعی با در نظر گرفتن لیست حق بیمه دی یا بهمن سال ٩٧ و یا گزارش بازرسی کارگاه، مقرری بیمه بیکاری افراد واجد شرایط را بر اساس ضوابط برقرار خواهد کرد.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اظهار داشت: شعب تأمین اجتماعی با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کنترل و نظارت لازم را درزمینهٔ اشتغال مجدد این افراد اعمال و در صورت ازسرگیری فعالیت کارگاه و یا اشتغال کارگران یادشده مقرری بیمه بیکاری آن‌ها قطع خواهد شد.
 


کد مطلب: 408659

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408659/بیمه-بیکاری-کارگران-خسارت-دیده-سیل-پرداخت-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1