کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سلامت|

یبوست را در ۳ دقیقه فقط با فشار چند نقطه از بین ببرید

22 فروردين 1398 ساعت 15:27

مدیرگروه طب چینی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با اشاره به انجام مطالعات متعدد مبنی برتأثیر طب سوزنی در درمان روده تحریک‌پذیر، اعلام کرد: بر این اساس اثربخشی طب سوزنی بر این بیماری اثبات شده و نتایج خوبی دربرداشته است.


دکتر حمیدرضا بهرامی به درمان یبوست با استفاده از طب سوزنی و طب فشاری اشاره کرد و گفت:  مبنای کار در طب سوزنی فرو کردن سوزن‌های اختصاصی فلزی و بسیار نازک بدون ایجاد عارضه حساسیت در حدود  ۴۰۰نقطه از بدن بیمار است که از این میان ۳۶۱ نقطه واقع بر مسیر مریدین‌ها و حدود ۴۰ نقطه نیز در خارج از این مریدینه هستند که به نام نقاط اضافی مشهور هستند.
این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در توضیح طب فشاری نیز عنوان کرد: این طب در اصل یک زیرمجموعه از طب سوزنی است با دوتفاوت عمده; اول این که در طب فشاری ۷۰ تا ۸۰ نقطه پرکاربرد را از میان آن ۴۰۰ نقطه اشاره شده، استفاده می‌کنیم، نکته دیگر این که به جای استفاده از سوزن آن نقاط را فشار می‌دهیم و به این ترتیب به بهبود بیمار کمک قابل توجهی می‌شود.
 وی افزود: بطورکلی در مواجهه با مشکلات گوارشی و از جمله یبوست و حتی تمامی بیماری‌ها، اولین پذیرش‌کننده‌های بیمار نیستیم و اگر هم اینگونه باشد، ناگزیریم که در کسوت پزشکی خود ظاهر شده و ابتدا تمام بررسی‌های لازم را در رابطه با مشکل بیمارو طی مسیر علمی تشخیصی را منطبق با مبانی طب کلاسیک انجام دهیم.
دکتر بهرامی خاطرنشان کرد: بهتر است هر نوع مشکل گوارشی همچون یبوست ابتدا از سوی متخصصان داخلی یا فوق‌تخصص گوارش بررسی شود و چنانچه متخصص به این نتیجه برسد که یبوست ناشی از بدخیمی روده بزرگ و علامتی از بیماری دیگر نیست و از نوع اولیه است و به این ترتیب تمام مراحل تشخیصی در کنار درمان عامل اصلی ایجاد کننده ی یبوست منطبق بر پروتکل‌های استاندارد جهانی انجام شده، از طب سوزنی به عنوان یک روش مکمل در درمان یا مدیریت وضعیت یبوست بیمار می‌توان استفاده کرد که تاثیر این روش در مطالعات متعدد علمی به اثبات رسیده است.
مدیرگروه طب چینی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: بطورمعمول برای درمان، ۱۲ جلسه بصورت روز درمیان در نظر گرفته می‌شود اما بسته به شرایط بیمار، ممکن است این فاصله کمتر یا بیشتر شود.
به گفته این متخصص، طب سوزنی یک درمان مکمل است و هیچ‌گاه نباید آن را خط اول درمان دانست./ بهداشت نیوز


کد مطلب: 408576

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408576/یبوست-۳-دقیقه-فقط-فشار-چند-نقطه-بین-ببرید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1