کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش|

سید حسن خمینی: وحدت ملی راه عبور از این بحران است

22 فروردين 1398 ساعت 13:08

در فضای داخل کشور تمام اختلافات هنگام رسیدن به این موضوع رنگ می‌بازد و در این موضوع نیز باید توجه کنیم که بزرگ‌ترین مانع در مقابل تحقق اهداف دشمنان، وحدت ملی است.


یادگار امام، تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم کرد و راه مقابله با آن را حفظ وحدت ملی دانست.
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در ابتدای درس خارج فقه در حرم مطهر امام خمینی(ره)، طی سخنانی با نامبارک و وقیحانه خواندن اقدام رئیس ایالات متحده آمریکا در تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نیروی نظامی رسمی و قانونی یک کشور را تروریست نامیدن، نتیجه ائتلاف مثلث نامبارک آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است که در این سال‌ها به واسطه تحول در سران این کشورها نقش تندتر و جدیدی به خود گرفته و متهورانه منطقه را دست‌خشوش ناآرامی‌های زیادی کرده و خواهد کرد. وی یادآور شد: البته اینگونه اقدامات، اولین و آخرین بار نیست که رخ می‌دهد، اما بیش از هرچیز باید به عوامل بروز این اقدام و عوامل ناکامی آن توجه کنیم. وی با اشاره به «استقلال سیاسی» به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی‌ افزود: در فضای داخل کشور تمام اختلافات هنگام رسیدن به این موضوع رنگ می‌بازد و در این موضوع نیز باید توجه کنیم که بزرگ‌ترین مانع در مقابل تحقق اهداف دشمنان، وحدت ملی است. وی تصریح کرد: ما با توسل به وحدت ملی، عمل به وصیت امام و توجه به سخنان فرمانده کل قوا و درک درست از خواسته عمومی مردم، می‌توانیم از این هیجانات و دشمنی‌های زودگذر عبور کنیم
یادگار امام گفت: جا دارد همه با هم این اقدام را محکوم و دعا کنیم خداوند این شرّ دشمنان را به آنها برگرداند. سید‌حسن خمینی همچنین با اشاره به وقوع سیل در کشور‌ گفت: این حادثه نیز وحدت ملی ما را در ابعاد مادی و معنوی می‌طلبد؛ سیل‌ درد مشترک همه مردم ایران است که جمعی از برادران و خواهران ما گرفتار آن شده‌اند. وی با تاکید بر درس گرفتن از این رخداد برای آینده و با اشاره به زحمات همه دستگاه‌ها در کمک به سیل‌زدگان، برای آسیب‌دیدگان طلب صبر کرد و از همه مردم برای کمک به سیل‌زدگان دعوت کرد.
یادگار امام در ادامه‌ به منزلت ماه شعبان اشاره کرد و مناجات شعبانیه را از زمره مهم‌ترین مناجات‌هایی خواند که در جوامع روایی شیعه وجود دارد.
وی در این زمینه یادآور شد: وقتی از امام می‌پرسیدند کدام دعا بیش از همه به دل شما می‌نشیند، ایشان دعای کمیل و مناجات شعبانیه را نام می‌بردند و از همین‌رو، در مورد مضامین این دعا بارها سخن گفته‌اند./ ابتکار


کد مطلب: 408572

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408572/سید-حسن-خمینی-وحدت-ملی-راه-عبور-این-بحران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1