کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت|

لطفاً صورت‌مسئله را پاک نکنید!

احمد روستایی

22 فروردين 1398 ساعت 12:35

چند روزی است که پس از اظهارات امام‌جمعه دیشموک دال بر مشکلات مدارس این منطقه من‌جمله، ترک تحصیل دانش آموزان روستایی بخش به علت عدم دسترسی به مدارس متوسطه و خوابگاه‌های شبانه‌روزی بخصوص فقر خانواده‌ها همچنین انتقاد از عملکرد آموزش‌وپرورش استان؛ فضای مجازی از اظهارنظرهای مسئول و غیرمسئول ملتهب شده و در این میان مدیران و کارشناسان آموزش‌وپرورش هم بیکار ننشسته و با عناوین تکذیبیه و جوابیه به‌جای پیگیری و جستجوی راه‌حل برای مسئله درصدد پاک کردن صورت‌مسئله شدند، چرا با پاک کردن صورت‌مسئله اجازه نمی‌دهید صدای مشکلات مردم یک بار هم گوش مسئولین کشور را بخراشد یا بنوازد...؟


امام جمعه دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: «در آموزش و پرورش دیشموک چه می‌گذرد؟ / ترک تحصیل دانش‌آموزان و چارت‌های خالی» که پس از اظهارات، آموزش و پرورش دیشموک به سخنان امام جمعه واکنش نشان داد و جوابیه‌ای صادر کرد «مدیریت «زارع‌پور» آموزش و پرورش را متحول کرد»، و در پی جوابیه، مخاطب کبنانیوز در پاسخ به آموزش و پرورش دیشموک یادداشتی ارسال کرد.
به گزارش کبنا، یادداشت به شرح زیر است:

لطفاً صورت‌مسئله را پاک نکنید!
چند روزی است که پس از اظهارات مسئولانه و دلسوزانه امام‌جمعه محترم دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه (۱۶ فروردین ۹۸) دال بر مشکلات مدارس این منطقه من‌جمله، ترک تحصیل دانش آموزان روستایی بخش به علت عدم دسترسی به مدارس متوسطه و خوابگاه‌های شبانه‌روزی بخصوص فقر خانواده‌ها همچنین انتقاد از عملکرد آموزش‌وپرورش استان؛ فضای مجازی از اظهارنظرهای مسئول و غیرمسئول ملتهب شده و در این میان مدیران و کارشناسان آموزش‌وپرورش هم بیکار ننشسته و با عناوین تکذیبیه و جوابیه به‌جای پیگیری و جستجوی راه‌حل برای مسئله درصدد پاک کردن صورت‌مسئله شدند.
حال سؤال اینجاست که سکان‌داران آموزش‌وپرورش استان آن‌قدر که در پی مصونیت صندلی خود هستند چه تعهدی در قبال این امانت را دارند.
همه ما مدعی هستیم که مسئولیت در حوزه فرهنگ و تربیت امانتی است الهی که اهمال ولا پوشی در آن خسارتی است جبران‌ناپذیر...
عالی‌جناب مدیرکل! این‌قدر که فرصت در فضای مجازی برای تکذیبیه و جوابیه می‌دهید خوب بود یک‌بار هم ناپرهیزی می‌کردید و به دیشموک می‌آمدید تا اندک اطلاعی ازسر گچ و رود سمه، پای پره که اکنون در معرض سیل هستند قرار می‌گرفتید؛
آیا بر این باور نیستید که ائمه محترم جمعه دغدغه مشکلات مردم را دارند و اگر مطالبی را تذکر می‌دهند از روی دلسوزی است نه هوای نفس و منفعت شخصی؟
چرا با پاک کردن صورت‌مسئله اجازه نمی‌دهید صدای مشکلات مردم یک بار هم گوش مسئولین کشور را بخراشد یا بنوازد...؟
چرا باوجود قراین و شواهد متقن ازجمله اسامی تارکین تحصیل و گواهی والدین آن‌ها گفته‌های امام‌جمعه محترم را کذب محض می‌خوانید؟
عالی‌جناب مدیرکل و همکاران ستادی! میدانید که امام‌جمعه تنها به یک نقطه از منطقه اشاره کرد بیایید به بقیه روستاها نگاه کنید که ترک تحصیل در آن‌ها از پای پره بیشتر است بیان رود سمه نمونه‌ی مشتی از خرواراست...
بیایید یک بار هم که شده بگذاریم و بگذریم. می‌خواهیم نسل آتی کشورمان را تربیت کنیم؛ هر وقت به مشکلی برخورد می‌کنیم ناگهان ذهنمان متوجه اسلاف می‌شود غافل از اینکه اخلاف نسبت به ما چه خواهند گفت... والعاقبه للمتقین...
با احترام

احمد روستایی


کد مطلب: 408569

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408569/لطفا-صورت-مسئله-پاک-نکنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1