تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۴۰۸۵۲۷
متن ارسالی:

روایتی از مرگ دردناک جوان دهدشتی پس از عمل آپاندیس

۴
۷
روایتی از مرگ دردناک جوان دهدشتی پس از عمل آپاندیس
کبنا ؛ کاووس نعمتی جوان 24 ساله به دلیل درد شکم به بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت مراجعه می‌کند و بنا به توصیه پزشک تحت جراحی برای عمل آپاندیس قرار می‌گیرد.
بعد از عمل، دکتر و کادر درمان از موفقیت عمل خبر دادند اما بعد از انتقال وی به بخش ریکاوری این جوان  به دلایلی که هنوز مشخص نشده  به طور تعجب برانگیز و ناباورانه به کما می‌رود و بعد از 5 روز با کمک اورژانس هوایی به یاسوج منتقل می‌شود.
کاووس نعمتی نان آور خانواده‌ای 7 نفره هنوز یک ساعت از انتقالش در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج نگذشته بود که جان به جان آفرین تسلیم کرد.
محمد نعمتی عموی کاووس 24 ساله با قدردانی از جامعه پزشکی و کادر درمان می‌گوید: واقعیت امر این مرگ برای ما مشکوک بوده و بنا به عرف پزشکی عمل ساده آپاندیس نمی‌تواند به مرگ منجر شود  و با این شرایط انتظار داریم مسئولان و متولیان امر موضوع را به صورت ویژه بررسی و نتیجه اعلام کنند تا دیگر شاهد وقوع این حوادث تلخ نباشیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با تایید این خبر گفت: این اتفاق در حالی افتاده که بیمار فوت شده بهترین و حرفه‌ای ترین پزشکان جراحی و بیهوشی را داشته است و هنوز دلیل مرگ مشخص نیست.
کوروش داوری با بیان اینکه بعد از هر مرگ کمیته مرگ و میر را تشکیل می‌دهیم و دلیل مرگ را بررسی‌ می‌کنیم، ادامه داد: حتی اگر خانواده‌ها پیگیر نباشند طبق روال عادی این کار را انجام می‌دهیم.
وی با تاکید بر اینکه هنوز دلیل و یا دلایل مرگ این جوان 24 ساله برای ما مشخص نیست، افزود: موضوع به طور ویژه در دست بررسی است و در این زمینه کوتاهی نمی‌کنیم.

روایتی از یک مرگ مشکوک
یکی از مخاطبان سایت در یادداشتی پیرامون این مرگ نوشت: حکایت مرگ مظلومانه جوان 24 ساله به نام “کاووس نعمتی” مشهور به مهران در بیمارستان دهدشت بعد از عمل آپاندیس است، مرگی که در دل خود، هزاران راز نامکشوف و اما و اگر، دارد و امروز به یک معمای پیچیده برای خانواده و دوست داران و حتی اهالی شهر آن عزیز سفر کرده، تبدیل شده است.
قبل از ورود به بحث اصلی و شرح ماجرا، تاکید داریم مطالبه ما نه به عنوان امر شخصی، بلکه بیشتر یک مطالبه عمومی، جدی و قانونی برای جلوگیری از حوادث مشابه در استان و شهرستان است و امیدواریم که همه عوامل اجرایی و امنیتی استان همانگونه که تاکنون همکاری های خوبی را صورت دادند برای کشف زوایای پنهان این حادثه تا آخرین لحظه از پای ننشینند.
امنیت درمان امروز حداقل در اذهان عمومی در بیمارستان دهدشت، مخدوش شده و بسیاری از مراجعه به این بیمارستان ابا دارند، و بدانیم
اگر خدای ناکرده، امنیت درمان در شهرستان و استان مخدوش شود، دیگر چیزی برای ما باقی نمی ماند، لذا تاکید جدی ما برای کشف حقیقت و مجازات عوامل متخلف این حادثه در هر کسوتی از بالاترین تا پایین ترین مسئول است.
*شرح ماجرا
کاووس فرزند ارشد و نام آور یک خانواده هفت نفره بود، پدرش از جانبازان جنگ تحمیلی است، او در یک نهاد خصولتی در گچساران مشغول کار بود، 15 اسفند مصادف با روز تولدش بود ، او مرخصی خود را با همین روز تولدش هماهنگ کرده بود تا بتواند در کنار خانواده 24 سالگی خود را جشن بگیرد، ولی افسوس که شمع زندگیش در همان شب تولدش با تزریق یک آمپول، برای همیشه خاموش شد.
مهران عزیز در شب تولدش، هدیه خوبی از بیمارستان دهدشت نگرفت، افسوس که هدیه اش، بدرقه برای کمای مطلق و از کار افتادن کلیه، آسیب رسیدن به مغز وکبد ونارسا شدن ریه و سایراعضای حیاتی بود.
آنگونه که پزشک معالج کاووس نعمتی روایت کرد، عمل حراجی در 13 دقیقه و با موفقیت انجام شده بود، او بعد از حراجی و ریکاوری به بخش داخلی منتقل شد، پدرش شاهد عینی ماجرا بود، به محض ورود به بخش، به شدت بی تابی می کرد و از درد ناشی از جراحی به خود می نالید و از تیم درمان تقاضای کمک می کرد.
در همان لحظه برای تسکین درد، آمپولی به ایشان تزریق شد و آخرین سخنان کاووس در این دنیای مادی و بی ارزش، همان ثانیه های تزریق آمپول بود که فریاد می زد” دستم سوخت، دستم سوخت” .
بعد از این تزریق، ایشان به طور کامل به کما رفت، تیم احیاء وارد عمل شد، کار بسیار دشوار شده بود، به گونه ای که چند ساعت بعد ازاو قطع امید کردند.

*مطالبه خانواده
همه خانواده در یک شوک عجیب به سر می بردند، با خود می گویند، جوانی که پای خود به بیمارستان آمده و طبق آزمایشات متعدد قبل و بعد از عمل جراحی، کوچکترین علائم بیماری نداشته، در بخش با چه حادثه دردناکی مواجه شده، که دچار مرگ شده است؟
کمبود امکانات ونبود پزشک فوق تخصص معضلی است که درطول پنج روزی که خانواده متوفی در بیمارستان حضور داشتند، مدام از کادر درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت می شنیدند.
*مخاطب اصلی یادداشت
مخاطب اصلی این یادداشت رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی استان و رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت است، شما یک لحظه خود را به جای پدری تصور کنید که پنج روز، شاهد مرگ تدریجی فرزند خود در شهرستان دهدشت بود و هر روز یک بخش از علائم حیاتی خود را از دست می داد، چه حالی به شما دست می داد؟ آیا واقعا اگر فرزند یکی از شما دو نفر بود اینگونه مظلومانه در بیمارستان دهدشت جان می باخت. آیا برای اعزام وی اقدامی نمی کردید؟ آیا امکانات و پزشکان مورد نیاز را به سمت این بیمارستان گسیل نمی دادید؟ مگر در جمهوری اسلامی که به برکت خون هزاران شهید برپا شده، ما شهروند درجه اول و دوم داریم؟ پس چرا برای این جوان کاری نکردید؟ راستی از سرنوشت چند نفر دیگر در همین بیمارستان در همین هفته های اخیر به همین شکل جان باختند چه خبر؟ آیا در قبال آنها هم اینگونه بی تفاوت بودید؟
*سوالات بی پاسخ
امروز در اذهان نه تنها خانواده و اقوام بلکه عموم همشهریان عزیز، این چند سوال به عنوان یک مطالبه جدی و قانونی مطرح است که 1- چرا جوانانی که سالم و با پای خود به بیمارستان آمده و حتی تا چند دقیقه قبل از عمل بشاش، خندان، سرحال و سرزنده بود، بعد از عمل جراحی به کمای مطلق رفت و در نهایت درگذشت؟ 2- چرا کادر درمانی برای اعزام این جوان در همان ابتدای حادثه، اقدامی نکردند؟ 3- آمپولی که به این جوان تزریق شده و عوارض آن سوزش شدید دست، لخته شدن خون، درگیر کردن مغز، کلیه، کبد و در نهایت قلب است از چه نوعی بوده است؟ 4- چرا بعد از مرگ این جوان که شنیده شده موارد مشابه دیگری نیز در همین بیمارستان اتفاق افتاده، هیچ عکس العملی از مسئولان امر دیده نشده است؟

*مصادیق حادثه در استان های دیگر
به عنوان شخصی که به واسطه برخی فعالیت ها، اطلاعاتی از حوادث مشابه در استان های دیگر دارم، توجه مدیران محترم درمان استان را به دو نمونه جلب می نمایم.
در یکی از استان های کشور، وقتی در یکی از پارک های شهر یک دختر بچه چهار ساله دچار برق گرفتگی می شود، از مدیرکل تا مدیران ناحیه و پارکبان اقدام به استعفا و در مقام صدور پیام و عذرخواهی درآمدند و در موارد مشابه دیگر پسر بچه هشت ساله در استخر دچار مرگ مغزی شده که جدا از پیگیری مدعی العموم و استاندار و فرماندار، خود مدیران مسئول نیز دست به چنین اقداماتی زدند، انسان وقتی این موارد را با حادثه مرگ جوان 24 ساله در شهرستان دهدشت مقایسه می کند، شرمگین می شود. چرا در استان ما احساس مسئولیت ها، همدردی ها، به گردن گرفتن تقصیرها و عذر تقصیر خواستن و … کاهش یافته است؟
در گرگان حوادث مشابه باعث محکومیت شش پزشک و پرستار به مدت سه سال و پرداخت دیه و اخراج از بیمارستان شده است.
خانواده نعمتی هر چند به خاطر مرگ این جوان ناکام، هنوز در شوک کامل به سر می برند ولی قانون را فصل الخطاب خود قرار داده و چشم به راه اجرای عدالت برای احقاق حق هستند و همه به روح “آن عزیز سفر کرده” هم قسم شده اند از همه ظرفیت های قانونی برای کشف زوایای پنهان این پرونده استفاده کنند تا مهران های دیگر قربانی نشوند.
ما در مرحله اول از حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده محترم ولی فقیه در استان، نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار محترم، فرماندار، دادستان و تمام عوامل امنیتی و انتظامی و در مرحله بعد از وزارت بهداشت می خواهیم تا به عنوان مدعی العموم، نسبت به بررسی این پرونده وعلت مرگ این جوان ناکام و موارد مشابه در بیمارستان، جدیت لازم را به خرج دهند و خانواده را در این مسیر یاری دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسینی
Netherlands
جناب آقای استاندار محترم، جناب آقای دکتر ایلامی و جناب آقای خادمی لطفا پاسخگو باشید.
حسین علی پور
Iran, Islamic Republic of
هر زمان پزشکان و ی های ما، به قیامت و حق مردم به عنوان بندگان ارزشمند خداوند، به صورت محسوس و عملی باور پیدا کردند، آنوقت به اجرای حق و عدالت در این قبیل موارد امیدوار باشید!! البته بی اعتمادی به مسئولین و عدم اطمینان از اجرای حق و عدالت از ناحیه ی مسئولین مربوطه، مجوز نا امیدی و عدم پیگیری ما نیست! بلکه پیگیری جدی این موضوع، فراتر از این مرحوم و خانواده اش، وظیفه اجتماعی و خدمت به مردم برای جلوگیری از اتفاقات مشابه در آینده است!!
United States
وخواهشی که از وزارت محترم بهداشت داریم اینه که واقعا حمایت بیجا از بیمارستان وپزشکان خاطی نکند وآنها رو به اشد مجازات برسونند چون اینها باجون آدمها بازی میکنند.خودتون روبزارین جای پدر ومادر مهران که بافقیری بزرگش کردن واز موقعی که مهران بزرگ شد اینا چشمشون روشن شد واوضاع خانوادش بهتر شد که با سهل انگاری .همه چیز برگشت به حالت سابق و پنج فرزند دیگرخانواده رو یتیم کردند.خدا ازشون نگذره
Iran, Islamic Republic of
خدارحمتش کنه واقعا باید عوامل قصور درمرگ این جوان رابررسی ومجازات شوند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1