تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۴۰۸۵۰۱
نشست کمیته‌ی رقع اطاله‌ی دادرسی در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

افراد معاند نیروی انتظامی را در فضای مجازی تضعیف می‌کنند

۰
افراد معاند نیروی انتظامی را در فضای مجازی تضعیف می‌کنند
کبنا ؛حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در سایه همدلی، همکاری و هم افزایی همکاران پیشرفت‌های خوبی در دادسراها و دادگاههای عمومی و انقلاب حاصل شده است.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه افزود: رسیدگی به 200 پرونده در برخی شعب دادگاه تجدید نظر استان از عملکرد بسیار خوب این بخش است.
مزارعی با اشاره به اینکه از بدو ورودم به استان سعی در ارتقاء دادگستری استان و همکاران قضایی و اداری بوده است گفت: ظرفیت‌های خیلی خوبی در بین همکاران وجود دارد و این حق را هم بدهید ممکن است در اجرای برخی مکلفات قانونی، تذکراتی هم به همکاران داده شود.
مقام ارشد قضایی استان با اظهار اینکه در راستای نظارت مستمر بر حوزه‌های قضایی و تسریع امور حوزه‌های قضایی استان، معاونین ناظر در استان داریم افزود: این همکاران نقش رئیس کل را در حوزه قضایی تحت ریاستش دارد و شایسته است هر 3 ماه یک بار عملکرد حوزه قضایی را بررسی نمایند.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی گام دوم انقلاب را با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای خدمت رسانی مطلوب‌تر به مردم یادآوری نمود و تصریح کرد: عملکردی جهادی در رسیدگی به پرونده‌های قضایی با دقت در اتقان آراء لازم است و تسریع در مختومه نمودن پرونده‌های مسن لازم است، البته نباید پرونده‌هایی را که 6 ماه از زمان تشکیل آنها گذشته است جزء این آمار محاسبه کرد.
وی در ادامه به معاونین ناظر نیز توصیه نمود که واحدهای نظارت و ارزشیابی قضات و حفاظت و اطلاعات دادگستری استان به نحو ممکن و به عنوان طرحی نو، عملکرد معاونین ناظر را نیز بررسی خواهند نمود.
مزارعی ارائه آمار را یکی از ابزارهای جلوگیری از اطاله‌ی دادرسی بیان کرد و با اشاره به اینکه برخی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، پرونده‌ها را ناقص به محاکم قضایی و شورای حل اختلاف ارسال می‌نمایند اظهار داشت: معاون محترم آمار و فناوری اطلاعات دادگستری نسبت به دفاتری که پرونده‌ها را ناقص ارسال می‌نمایند تذکر داده و در صورت تکرار از این دفاتر سلب امتیاز می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان در پایان از زحمات جناب آقای دکتر کریم فرخیانی که تا زمان افتخار بازنشستگی زحمات کمیته‌ی رفع اطاله‌ی دادرسی را تقبل نموده بودند و سرافرازانه خدمتش را به پایان برد و از آقای دکتر اردوان عزیزی که مسئولیت این کمیته را پذیرفتند تشکر کرد.
در ادامه این نشست مهندس بهزاد صادقی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان در سخنانی گفت: به منظور تسریع و بهبود در ارائه خدمات الکترونیک قضایی و استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات در استان، 90 درصد از حوزه‌های قضایی استان بر بستر فیبر نوری قرار دارد.
صادقی در ادامه گفت: با توجه به بارش‌های خسارتی در استان، بحمداله هیچ موردی از وارد شدن خسارت به زیر ساخت شبکه دادگستری، گزارش نشده است.
 فرمانده انتظامی استان و معاونین وی با حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری دیدار کردند.
 در ابتدای این نشست رئیس کل دادگستری  روز پاسدار را به پاسداران انتظامی تبریک گفت و ضمن تشکر از حضور مقامات انتظامی استان اظهار داشت: دستگاه قضایی و ناجا دوشادوش یکدیگر خط مقدم مبارزه با هرگونه ناامنی در داخل کشورند و در سال گذشته علیرغم بحران‌هایی که وجود داشت، آرام ترین سال استان بود و و این نیرو در برخورد با مجرمین و دستگیری آنها در برخورد با جرائم خشن کار خود را به خوبی انجام داده است.
 مزارعی در ادامه یکی از عوامل کاهش مشکلات نیروی انتظامی را برگزاری نشست های تعاملی ناجا و دستگاه قضایی عنوان نمود.
 رئیس شورای قضایی استان حفظ اقتدار و صلابت این نیرو را ضامن سلامت امنیت برشمرد و تصریح کرد: خط مقدم  برخورد با مجرمین و جرائم در همه‌ی ابعاد آن پلیس است و نباید کوتاه بیاید، بنابراین با افرادی که قصد تخریب نیروی انتظامی را دارند شایسته است درچارچوب قانون بشدت برخورد شده تا اقتدار و صلابت آن حفظ و حریم‌ها شکسته نشود.
 مقام ارشد قضایی استان با اظهار اینکه برخی از افراد معاند قصد تضعیف نیروی انتظامی در فضای مجازی را دارند افزود: دستگاه قضایی با کسانی که در فضای مجازی درصدد تضعیف نیروهای مسلح  و پلیس هستند به شدت برخورد قانونی کرده و آنها را مجازات می‌نماید ، چون اقتدار هر کشوری به نیروهای نظامی و انتظامی آن کشور، وابسته است.
 مزارعی در پایان گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد از لحاظ امنیت در رتبه‌های اول کشور قرار دارد که مرهون تعامل،همدلی و دلسوزی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است.
در ادامه این نشست مهدی انصاری فرمانده انتظامی استان در سخنانی از حمایت‌های بیدریغ دادگستری از ناجا در استان تشکر نمود و در سخنانی گفت: هر جایی که مأموران انتظامی در مواجه با جرائم حضور یافته‌اند در سایه‌ی اقتدار دستگاه قضایی بوده و شخص حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل محترم و همکاران قضایی و اداری در این دادگستری در واقع پوشش نیروهای پلیس در استان هستند.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1