تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۴۰۸۴۸۶
وزیر راه در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان بویراحمد:

راهی جزء آزادسازی رودخانه‌ها نداریم

۰
راهی جزء آزادسازی رودخانه‌ها نداریم
کبنا ؛وزیر راه و شهرسازی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و از مناطق سیل زده شهرستان بویراحمد بازدید کرد.
محمد اسلامی ظهر امروز(19 فروردین ماه 98) در بازدید از محور مسدود شده یاسوج به شیراز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که باید قبل از هر چیز خدا را به خاطر این بارش‌ها شکر کرد اظهار داشت: خداوند با رحمت کریمانه خود سرزمین تشنه ما را سیراب کرد.
وزیر راه ادامه داد: اما در مقابل هم باید از کشته شدن تنی چند از هموطنان و همچنین خسارت دیدن عده زیادی از مردم در استان‌های سیل‌زده اظهار تاسف کرد.
وی خسارت‌ها به زیرساخت‌های راه را در کشور در این سیل بسیار زیاد برآورد کرد و گفت: حجم بارش‌ها به گونه‌ای بود که از خط ‌الراس‌ و خط‌القعر آب حرکت می‌کرد و با جاری شدن گسترده آب به دلیل نوع خاک با ریزش و رانش و آب شستگی و آب بردگی تعداد زیادی از جاده و پل‌ها و سایر زیرساخت‌ها مواجه شدیم که در 6 هزار و 700 نقطه و به حجم طولی 12 هزار کیلومتر به جاده‌های کشور آسیب وارد شد.
این مسؤول از سه اقدام راهبردی دولت در انی زمینه نام برد و گفت: اول اینکه باید زمینه عبور و مرور مردم را در جاده‌ها دوباره ایجاد کنیم که نمونه آن همین جاده یاسوج به شیراز است و در 24 استان کشور این کار باید انجام شود.
وزیر راه گفت: طرح‌های بهسازی و تکمیلی باید به گونه‌ای انجام شود که ابنیه و راه‌ها مقاوم شوند و سوم این که مفروضات مهندسی باید با توجه به ورود ما به شرایط تر سالی باشد زیرا حجم بارش‌ها تغییر کرده و باید در این مفروضات تغییر ایجاد شود و برای این موضوع  کمیته فنی تشکیل داده‌ایم.
اسلامی به جلسات هفتم و یازدهم فروردین دولت و در اولویت قرار گرفتن خسارات سیل اشاره کرد و گفت: اما نکته مهم این است که بخشی از منازل مسکونی و روستایی و شهری در حریم و بستر رودخانه‌ها قرار دارند که با ایجاد جایگزین باید آزادسازی آن‌ها انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1