تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۴۰۸۴۸۱
با ارسال متنی مطرح شد

جوابیه‌ی آموزش و پرورش دیشموک به سخنان امام جمعه؛ مدیریت «زارع‌پور» آموزش و پرورش را متحول کرد

۵
۲
جوابیه‌ی آموزش و پرورش دیشموک به سخنان امام جمعه؛ مدیریت «زارع‌پور» آموزش و پرورش را متحول کرد
کبنا ؛بعد از انتشار اظهارات امام جمعه دیشموک در خصوص ترک تحصیل دانش آموزان که بیان کرده بود؛ «در بخش ما در هیچ روستایی نیست که چند نفر در یکی از مقاطع تحصیلی ترک تحصیل نکرده باشند. در یکی از روستاها که بررسی کردیم هفت نفر در یک روستا ترک تحصیل کردند که این معضلی در بخش دیشموک است. مردم به دنبال دانش هستند ولی در بخش ما برخی از دانش اموزان ترک تحصیل می‌کنند و مسئولین پیگیر و پاسخگو نیستند مدیرکل آموزش و پرورش استان پاسخ دهند که چرا در یک مدرسه ۲۱ دانش آموزی هفت نفر ترک تحصیل کردند.»[کلیک کنید]
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دیشموک ضمن احترام به رسانه‌هایی که این خبر را منتشر کرده‌اند؛ خبر ترک تحصیلی دانش آموزان را کاملاً کذب محض دانست و در این مورد توضیح داد: سیاست وزارت آموزش وپرورش تحت پوشش قرار دادن کلیه کودکان لازم التعلیم و پوشش تحصیلی 100 درصدی استو در طول ۲ سال گذشته آموزش وپرورش دیشموک نهایت اهتمام را جهت تحقق این امر داشته است؛ و افزایش آمار دوره ابتدایی منطقه بیانگر این امر است. آموزش وپرورش منطقه در جهت تحقق عدالت آموزشی و ایجاد فرصت برابر آموزشی در همه روستاهای منطقه دبستان و بعضاً متناسب با آمار آنها دبیرستان متوسطه اول و دوم دایر کرده است و امکان دسترسی مناسب برای آموزش بوجود آورده است. و هیچ گونه قصوری در این زمینه ندارد و با جدیت توسعه کمی و کیفی آموزش وپرورش را دنبال می‌کند؛ حتی برای روستاهایی که یک و دو دانش آموزدارندمدرسه تأسیس کرده است و این مدارس در حال فعالیت هستند. در سال تحصیلی جاری در روستاهای مورد نظر امام جمعه و سایر روستاها هیچ مورد ترک تحصیلی نداشته‌ایم و حتی با تلاش مجموعه همکاران تعدادی از کودکان بازمانده از تحصیل را جذب کرده‌ایم. لازم است کسانی که بدون هیچ گونه اطلاعی و با استناد به منابع غیر موثق در محافل عمومی و رسانه‌ها خبری را انتشار می‌دهند بدانند دانش آموزانی که به جاهای دیگر انتقال می‌شوند ترک تحصیلی محسوب نمی‌شود. کاهش آمار مدرسه موردنظر نسبت به سال قبل به دلیل فارغ التحصیل شدن دانش آموزان و انتقال تعدادی از آنها به مناطق دیگر بوده است و ترک تحصیلی دانش آموزان صحت ندارد. در فصل تعطیلات نوروزی رفتن به مدارس بدون هماهنگی با آموزش وپرورش و دریافت اطلاعات اشتباه و قضاوت غیر منصفانه در مورد آموزش وپرورش به هیچ وجه صحیح نیست.
وی گفت: ضمن تقدیر و تشکر از همه دلسوزان آموزش و پرورش بخصوص امام جمعه محترم تقاضا دارم که مسائل آموزش وپرورش را ابتدا با متولیان امر مطرح نمایند و در جهت چاره جویی گام بردارند و از حاشیه سازی و جنجال آفرینی بپرهیزند. ترک تحصیل یک معضل اجتماعی است و دارای ابعاد مختلف می‌باشد و علل و عوامل مختلف در آن دخیل هستند و دستگاههای اجرایی مختلف باید برای رفع آن به یاری آموزش وپرورش بشتابند. آنچه در حوزه آموزش وپرورش باید انجام بگیرد ایجاد بستر لازم و تأسیس مدارس در مناطق محروم و دورافتاده است که این امر محقق شده است و تمامی روستاهای منطقه دارای مدرسه می‌باشند و همانطور که ذکر شد هیچگونه قصور یا کم کاری از ناحیه آموزش وپرورش در این زمینه صورت نگرفته است. لازم است اولیا نیز برای آموزش فرزندان خود آستین همت را بالا بزنند و همکاری کنند.
نوروزی نیا تصریح کرد: کسانی که بدون آگاهی در زمینه‌ای اظهار نظر می‌کنند؛ بدانند مردم خودشان نسبت به مسائل آگاه هستند پس با دادن اطلاعات دروغ زمینه تشویش اذهان عمومی را فراهم نسازند و باعث سلب اعتماد مردم نشوند که در این برهه زمانی بیش از هر زمان دیگر نیاز به وحدت، همبستگی و آرامش در جامعه داریم.
در دنباله این خبر آمده بود که وی گفت: چرا آموزش و پرورش دیشموک نزدیک به سه سال فاقد معاونت پرورشی است و مدیرکل هیچ اهمیتی به این قضیه نمی‌دهد؟ معاونت پرورشی نیاز آموزش و پرورش است که باید به مردم پاسخ دهید که چرا معاونت یک آموزش و پرورش یک بخش فاقد معاونت پرورشی است؟ باید به مردم پاسخ دهید که چرا یک آموزش و پرورش کوچک خیلی از چارت و بخش‌های آن خالی است و باید به مردم پاسخگو باشید؟
رئیس آموزش و پرورش دیشموک در جوابیه این خبر ضمن تأیید نداشتن معاون پرورشی گفت: در انتخاب نیروهای اداری تخصص، تعهد و کارایی نیروها مورد نظر است وطی فرآیندهای اداری صورت می‌گیرد با توجه به تغییر ساختار ادارات آموزش وپرورش چارت‌های ابلاغیان شا الله تکمیل خواهد شد البته با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم واولویت اول ما در سازماندهی تکمیل کادر مدارس و کلاس درس بوده است. و هم اکنون سه کارشناس حوزه پرورشی امور مربوطه را به نحو کامل انجام می‌دهند و پیگیر امور پرورشی منطقه هستند. در مورد امور پرورشی هیچگونه کمبودی وجود ندارد. در حوزه فرهنگی وپرورشی حجم برنامه‌های اجرایی و موفقیت دانش آموزان وفرهنگیان در سطح منطقه و استان رشد چشمگیری داشته است و تمامی برنامه‌ها وطرحهای این حوزه با جدیت بیشتر و کیفیت مطلوب‌تر نسبت به گذشته اجرایی و عملیاتی شده است و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد. اجازه دهید فرهنگیان خودشان تصمیم بگیرند.
آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در سالهای اخیر با مدیریت آقای زارع پور متحول شد و در شاخص های مختلف آموزشی و پرورشی افتخارات زیادی برای استان کسب کرده است. و ایشان توجه ویژه ای به مناطق محروم  و همچنین امور فرهنگی و پرورشی دارند. و نادیده گرفتن تلاشها و موفقیتها ناسپاسی و بی انصافی در مورد آموزش وپرورش می باشد.
روابط عمومی اداره آموزش وپرورش منطقه دیشموک
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
اقای حاج زارع پور فوقالعاده مدیر توانمند و مردمی هستند که مخصوصا به مناطق محروم توجه ویژه ای دارند و این صحبت ها بی انصافی و بی اطلاعی کسانی را می رساند که بخواهند در مورد ایشان نا مربوط حرف بزنند. اگر متنی برای سخنرانی ندارید لطفا صحبت نکنید.
...
Iran, Islamic Republic of
ای کاش کارنامه تحصیلی .دیشموک را میدیدیم... متاسفانه ایشان همیشه در جهت تخریب اصلاحات گام بر میدارد... لطفا با اطلاعات کامل به موضوع بپردازیم... فقر، بیکاری، اشتغال، اقتصاد و... به ترک تحصیل منجر میشود
1000
Iran, Islamic Republic of
امام جمعه درست میگه
Iran, Islamic Republic of
جمع کن آموزش و پرورش رازارع پور بدبخت کرد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز توجیه نکن.
امام جمعه صدای مردم بود.
شما باید پاسخگو باشید نه طلبکار....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1