تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۵
کد مطلب : ۴۰۸۴۷۱
برای اولین بار در استان صورت گرفت؛

راه اندازی سامانه جامع حمل و نقل شهری در شهرستان گچساران

۷
۳
راه اندازی سامانه جامع حمل و نقل شهری در شهرستان گچساران
کبنا ؛
داود حبیبی مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهری در زمینه راه اندازی سامانه جامع حمل و نقل شهری بیان کرد: در حال حاضر جزو معدود شهرهایی هستیم که سامانه جامع حمل و نقل درون شهری را از اواخر اسفندماه 97 راه اندازی کرده ایم. کلیه تاکسی داران با کد موقت و دائم، آژانس ها، خودروهای تاکسی بی سیم، سرویس های مدارس و ... باید در این سامانه ثبت نام نمایند تا هم مزایای سامانه بهره مند گردند و هم نظارت بر عملکرد خودروهای حمل مسافر و بار به شکل نظام مندتری صورت گیرد. برای اینکه بتوانیم نظارت بهتری بر خودروهای مسافربر و در آینده باربر را صورت دهیم این سامانه کمک شایانی به حمل و نقل درون شهری می کند.
حبیبی صدور مرخصی آنلاین را از جمله ویژکیهای این سامانه عنوان کرد و گفت: سامانه جامع حمل و نقل روند بوروکراسی های اداری جهت صدور مرخصی که بصورت فیزیکی و با مراجعه رانندگان تنها در ساعات اداری صورت می گرفت را کاهش داده و بسیاری از اقدامات اداری بصورت آنلاین انجام می گیرد. در حال حاضر صدور مرخصی برای خروج تاکسی ها از شهر بصورت آنلاین در این سامانه و در هر ساعتی از شبانه روز قابل انجام است. این تسهیلات را در شهرهای معدودی و در کلان شهرها تا الان داشته ایم و گچساران نیز جزو معدود شهرهایی است که با این مقیاس این تسهیلات را دارا شده است. سعی ما در سازمان حمل و نقل بر این بوده که سامانه با بیشترین کارایی در اختیار تاکسی داران قرار داده شود که به یاری خداوند در اینده نزدیک سطح فعالیت آن افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری در ادامه گفت: از تعداد تاکسی های فعال در شهر تعداد 725 تاکسی کددار دائمی  و 309 تاکسی کد موقت در سطح شهر مشغول به فعالیت هستند که با توجه به اینکه سامانه به تازگی شروع به فعالیت کرده است، تعداد50 تاکسی در سامانه ثبت نام کرده اند و از بقیه تاکسی داران نیز خواهشمندیم هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام نمایند.
حبیبی ابراز داشت: از دیگر مواردی که به سامانه مرتبط است ایجاد نظم و انضباط در روند نظارت بر تاکسی های موقت و دائم از طریق دریافت کارت صلاحیت رانندگان است. کلیه رانندگان خودروها های مسافربر و باربر که در سطح شهر فعالیت می کنند باید برای اخذ کارت صلاحیت اقدام نمایند، در صورت نداشتن کارت صلاحیت، برخورد قانونی با این رانندگان صورت گرفته و به پارکینگ منتقل می شوند. در این سامانه تمام مشخصات فردی، سلامتی و صلاحیت دار بودن راننده مشخص شده که با این اقدام شهروندان می توانند با خیالی آسوده تر از وسایل حمل و نقل عمومی شهری استفاده نمایند.
تسهیلاتی که سامانه جامع حمل و نقل برای رانندگان به ارمغان آورده است
حبیبی درباره تسهیلات سازمان برای تاکسی دارانی که کارت صلاحیت داشته و در سامانه ثبت نام شده باشند گفت: تفاهم نامه ای با یکی از مراکز معاینه فنی امضا کرده ایم که براساس آن خودروهایی که مورد تایید سازمان هستند با معرفی به مرکز معاینه فنی از 25 درصد تخفیف جهت اخذ معاینه فنی برخوردار می شوند. همچنین این تسهیلات برای کلیه خودروهای خانواده های شهدا و ایثارگران، خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی شامل 20 درصد تخفیف برای انجام معاینه فنی می باشد، همینطور تاکسی داران عضو خانواده های شهدا و ایثارگران، خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از 35درصد تخفیف برخوردار خواهند شد که این جزو فعالیت هایی است که توانسته ایم در طول این مدت انجام دهیم و از این طریق خدمتی به این قشر معزز ارائه دهیم.
ایشان ابراز داشت: با تفاهم نامه ای که با اداره صنعت، معدن تجارت صورت گرفته سعی کردیم خدمات دیگری نیز به رانندگان خودروهای حمل و نقل عمومی (سبک و سنگین) ارائه دهیم. این خدمات شامل توزیع لاستیک با تعرفه دولتی به رانندگان است. با پیگیری های که صورت گرفته خدمات دیگری شامل توزیع باطری از اواخر اردیبهشت ماه به تاکسی داران ارائه خواهد شد.
حبیبی در رابطه با ایجاد توازن در نرخ تاکسی ها با آژانس ها و تاکسی های بی سیم بیان داشت: نرخ نامه پیشنهادی طی چند روز اینده به شورای اسلامی شهر جهت تصویب ارسال خواهد شد و همچنین در مورد لزوم رفت و آمد مسافران با تاکسی های دارای مجوز گفت: طی چند ماه اخیر گشت بازرسی تاکسیرانی بیشترین نظارت را جهت ساماندهی و نظم دهی در سطح شهر انجام داده و هدف این بوده که از فعالیت تاکسی های بدون مجوز خودداری شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهری در ادامه به گزارش فعالیت های خود در طی 3 ماه اخیر پرداخت و گفت: طی چند ماه اخیر که بنده در خدمت سازمان حمل و نقل بوده ام، اقداماتی از جمله اضافه کردن اتوبوس های سازمان جهت خدمت رسانی و جابجایی نمازگزاران در روز جمعه برای مناطقی نظیر کوی علامه (آبگرمو) و بافت فرسوده صورت گرفت، همچنین در 10 روز منتهی به ایام عید نوروز تعداد 4 دستگاه اتوبوس را به صورت رایگان در خدمت شهروندان قرار دادیم که این امر سبب شد از حجم ترافیکی این ایام کاسته و توانستیم به دلیل مشکلات اقتصادی موجود، خدمتی هرچند ناچیز در اختیار شهروندان عزیز قرار دهیم.  
حبیبی در ادامه گفت: به دلیل حجم بالای ترافیک و راحتی همشهریان محترم در بهشت زهرا در بعدازظهرهای پنج شنبه، در جهت کم شدن بار ترافیک و ارائه خدمات بهتر تعداد یک دستگاه اتوبوس جهت برگشت به مرکز شهر مستقر کرده ایم.
وی افزود: در طول این مدت از جمله اولویت های کاری ما رسیدگی به گزارش ها و شکایت های مردمی بوده که حداقل 15 شکایت مردمی به صورت کتبی یا حضوری داشتیم که به کلیه این موارد رسیدگی و برخورد قانونی لازم با رانندگان خاطی صورت گرفته است.
هشدار به فعالیت تاکسی های اینترنتی
حبیبی در انتها درباره فعالیت تاکسی های اینترنتی هشدار داد و گفت: تاکسی هایی که بصورت اینترنتی در سطح شهر فعالیت می کنند هیچگونه مجوزی از سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اخذ ننموده و در طی هفته جاری با شرکت هایی که بدون مجوز از سازمان حمل و نقل در حال فعالیت هستند، برخورد لازم صورت گرفته که در حال حاضر یک شرکت اینترنتی را در گچساران شناسایی کرده ایم و لازم است این شرکت برای اخذ مجوز به سازمان مراجعه نماید در غیر اینصورت با همکاری دادستانی محترم و اداره اماکن نسبت به پلمپ شرکت مذکور اقدام خواهد شد.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین گندمکار
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر داوود حبیبی. نخبه و تحصیلکرده و کارآمد.
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام وخسته نباشی خدمت اقای دکتر حبیبی بخاطر راه اندازی این سامانه جدید
Iran, Islamic Republic of
سلام .دکتر حبیبی شخصیتی علمی ، شایسته و وزینی میباشد.ارادتمند رحمان یوسفی
سيدوحيد پاداش
Iran, Islamic Republic of
باسلام
درود بر دكتر حبيبي عزيز و به اميد حضور مستمر مهندسين و متخصصين جوان ، كار آمد و نخبه در كرسي هاي مديريتي شهرستان گچساران 🙏🏻
محمدصادق پوران اصل
Iran, Islamic Republic of
ممنون از آقای حبیبی
زواره
Iran, Islamic Republic of
موافقم
رستاخیز
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب مهندس حبیبی. اینجانب میخواهم شروع به کاردر بیسم کنم گفتن باید درشهرگچساران دفاترموقت بیسیم ثبت نام کنم.ایااین دفاترزیرنظرجنابعالی میباشدو معتبراست؟
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1