کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد

در آموزش و پرورش دیشموک چه می‌گذرد؟ / ترک تحصیل دانش‌آموزان و چارت‌های خالی

عکس تزئینی می‌باشد

17 فروردين 1398 ساعت 0:59

امام جمعه دیشموک با خطاب قرار دادن مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص ترک تحصیل دانش آموزان بخش دیشموک گفت: در بخش ما در هیچ روستایی نیست که چند نفر در یکی از مقاطع تحصیلی ترک تحصیل نکرده باشند در یکی از روستاها که بررسی کردیم هفت نفر در یک روستا ترک تحصیل کردند که این معضلی در بخش دیشموک است.



آموزش و پرورش دیشموک با مشکلاتی همچون نداشتن معاون پرورشی و خالی بودن چارت‌های سازمانی روبرو است و همچنین دانش آموزان برخی از روستاها اقدام به ترک تحصیل کرده‌اند. موضوع مهمی که لازم است آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نسبت به آن چاره اندیشی کنند و با ارائه بسته‌های کمکی آموزشی و فرهنگی جوانان این منطقه را به تحصیل بیش از گذشته ترغیب کنند.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه (16 فروردین ماه 98) نیز می‌گوید: در این روز مقام معظم رهبری مسؤولان را فراخواندند که چه اقداماتی برای مقابله با سیل انجام دادید؟ چه اقداماتی باید بکنید؟
وی گفت: مقام معظم رهبری از حضور سپاهیان و نظامیان از ابتدای سیل در کشور و خدمت رسانی به مردم تقدیر کردند و عملکرد صدا و سیما  را در پوشش سیل خوب ارزیابی کردند.
راوند افزود: ایران به عنوان ششمین کشور در حوادث و بلایای طبیعی در دنیا، چهارمین کشور در حوادث و بلایای طبیعی در آسیا و دهمین کشور زلزله خیز در دنیا می‌باشد لذا ضروری است مردم در خصوص بلایای طبیعی آموزش بهتر و بیشتری را فرا بگیرند.
راوند با اشاره به مانع شدن در خصوص کمک های مردمی سایر کشورها به مردم ایران توسط دولت مردان آمریکایی و غربی‌ها گفت: این ها کسانی هستند که روسای قبلی و فعلی آمریکا سفره هفت سین در کاخ سفید انداختند و شعار دوستداری مردم ایران و رفاه بیشتر را برای ایرانیان خواستار شدند  ولی در مقام عمل وقتی صلیب سرخ جهانی و سایر کشورها درصدد خدمات رسانی و کمک به مردم ایران هستند مانع می شوند.
وی گفت: این‌ها دروغ می گویند و حرف و عملشان یکی نیست قطعات هواپیما و دارو نمی‌دهند، اجازه ورود کمک‌های سایر کشورها را به ایران نمی دهند و به کلی دولت مردان آمریکایی و غربی ها دروغ می گویند.
خطیب نماز سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک در خصوص خسارت‌های ناشی از سیل در بخش دیشموک گفت: اراضی کشاورزی، راه های ارتباطی برخی از روستاها با وجود خدمات صورت گرفته هنوز دچار مشکل است و از  خدمات دهی فرماندار کهگیلویه، بخشدار دیشموک، سپاه ناحیه کهگیلویه، بسیجیان و حوزه مقاومت بسیج دیشموک، پاسگاه انتظامی اسفندان و همه کسانی که در این زمینه خدمت رسانی کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم.
راوند با اشاره به سفر مدیرکل کمیته امداد استان در بازدید از روستاهای سیل زده بخش دیشموک و خدمات دهی جهادی آن نهاد نهایت تقدیر را به عمل آورد و افزود: از دستور ساخت سریع منازل آسیب دیده روستاهای پای پره و رود سمه و در اولویت قرار دادن مسکن برای آنان توسط کمیته امداد، وام بلاعوض و اشتغالزایی قرض الحسنه به روستاهای مذکور، اختصاص بسته های غذایی به سیل زدگان روستاهای مذکور و کسانی که دچار سیلاب شدند از نگاه ویژه مدیرکل کمیته امداد استان تقدیر و تشکر می کنم.
راوند در همین زمینه تصریح کرد: از مسئولین استانی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تدبیر در خصوص ایجاد پل رود سمه برای اهالی روستا که به علت نبود پل، مدارس آنهابه خاطر طغیان رودخانه تعطیل و در روستای سرگچ راه ارتباطی قطع می‌باشد را داریم و انتظار می رود مسئولین استانی توجه ویژه ای در خصوص راه‌های روستایی بخش دیشموک داشته باشند.
امام جمعه دیشموک در خصوص آستانه ورود به ماه شادی اهلبیت و فرا رسیدن ماه شعبان گفت: ماه شعبان ماه نبی مکرم اسلام(ص) است که فضیلت بی‌شمار و اعمالی همچون روزه مستحبی، صلوات بر محمد و آل محمد، استغفار از خداوند از اعمال آن است.
راوند با اشاره به بیستم فروردین سالروز دانش هسته‌ای گفت: شهدایی همچون شهریاری، علی محمدی، احمدی روشن و رضایی نژاد دادیم تا به دشمنان بفهمانیم که ما می توانیم و دانشجویان ما به دشمنان فهماندند که ما می توانیم.
امام جمعه دیشموک با خطاب قرار دادن مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص ترک تحصیل دانش آموزان بخش دیشموک گفت: در بخش ما در هیچ روستایی نیست که چند نفر در یکی از مقاطع تحصیلی ترک تحصیل نکرده باشند در یکی از روستاها  که بررسی کردیم هفت نفر در یک روستا ترک تحصیل کردند که این معضلی در بخش دیشموک است.
وی ادامه داد: مردم به دنبال دانش هستند ولی در بخش ما برخی از دانش اموزان ترک تحصیل می کنند و مسئولین پیگیر و پاسخگو نیستند مدیرکل آموزش و پرورش استان پاسخ دهند که چرا در یک مدرسه 21 دانش آموزی هفت نفر ترک تحصیل کردند.
وی گفت: چرا آموزش و پرورش دیشموک نزدیک به سه سال فاقد معاونت پرورشی است و مدیرکل هیچ اهمیتی به این قضیه نمی‌دهد؟ معاونت پرورشی نیاز آموزش و پرورش است که باید به مردم پاسخ دهید که چرا معاونت یک آموزش و پرورش یک بخش فاقد معاونت پرورشی است؟ باید به مردم پاسخ دهید که چرا یک آموزش و پرورش کوچک خیلی از چارت و بخش‌های آن خالی است و باید به مردم پاسخگو باشید؟


کد مطلب: 408408

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408408/آموزش-پرورش-دیشموک-می-گذرد-ترک-تحصیل-دانش-آموزان-چارت-های-خالی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1