تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۴۰۸۳۹۲
کبنا گزارش می‌دهد

عدم اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در اداره‌کل راه و شهرسازی / حرف و حدیث‌هایی در باره مدیر راه چرام / لزوم عدم دخالت نمایندگان در کار دولت

۸
۲
عدم اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در اداره‌کل راه و شهرسازی / حرف و حدیث‌هایی در باره مدیر راه چرام / لزوم عدم دخالت نمایندگان در کار دولت
کبنا ؛
وجود نظام بازنشستگی با تسهیل خروج افراد مسن از سیستم اداری کشور، زمینه جذب افراد جوانتر و به روزتر، تحول در نظام اداری و بوروکراتیک، افزایش کارآمدی، تقویت سرمایه اجتماعی (امید، اعتماد، نشاط، مشارکت اجتماعی) افزایش چابکی و چالاکی سیستم اداری وبازشدن حلقه‌های بسته مدیریتی را میسر می‌سازد.
قانون منع به کارگیری بازنشستگان تصویب شد تا فرصتی برای بهتر شدن شرایط اشتغال و به کار گیری نیروهای توانمند در دولت ایجاد شود که در این بین هم برخی سیاسیون، استانداران و شهردار تهران از ادامه خدمت منع شدند.
 ولی به نظر می‌رسد در استان کهگیلویه و بویراحمد که همیشه شرایط خاص و انتخاباتی بر فضا حاکم است، جدیتی در علنی شدن این قانون دیده نمی‌شود که می‌توان به مدیر بازنشسته راه و شهرسازی چرام اشاره کرد که علی رغم دریافت ابلاغ بازنشستگی خود پس از 33 سال خدمت، از سوی مدیر کل راه و شهر سازی، همچنان با عشق بر صندلی خود نشسته و طاقت دل کندن ندارد.
در رسانه ها آمده است و بسیاری نیز معتقدند که مدیر بازنشسته راه و شهرسازی چرام، مورد حمایت نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده  است و همین امر سبب شده او همچنان علی‌رغم دریافت ابلاغ بازنشستگی بر صندلی مدیریت خود باقی بمانده است.
  هاشمی پور، نمانیده کهگیلویه بزرگ نیز اخیراً در پاسخ سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا شما بر خلاف قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از مدیران بازنشسته در حوزه انتخابیه حمایت می‌کنید؟ (رئیس اداره راه و شهرسازی چرام) در حالی که عملکرد این مدیر بازنشسته را مورد پسند خود برشمرد، گفت: «حالا چرا در بین این همه جمعیت که در کهگیلویه و بویراحمد بازنشسته وجود دارد، یک نفر را مورد خطاب قرار می‌دهند و این جای بحث دارد.
هاشمی پور افزود: ابتدای امر قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان جدی گرفته شد. اما بعدش خیلی هم توجه نکردند.
عملکرد ایشان را در شهرستان چرام در حوزه راهسازی می‌پسندم و خوب کار کرده است. باید ببینیم که دستگاه‌های مربوطه در این رابطه چه تصمیمی می‌گیرند.».
به گزارش کبنا از دهدشت، همچنین هاشمی پور در یادواره شهدای روستای چارمه (12 فروردین ماه)، مجلس را هم در مشکلات جامعه مقصر خواند و گفت: باید بیشتر به نظارت توجه می‌کردیم و امیدواریم مجلس در سال جدید به جای تصویب لوایح بیشتر به نظارت بر کار دولت بپردازد.
این در حالی است که نمایندگان در عزل و نصب‌ها و سایر امورات مربوط به دولت دخالت‌های زیادی دارند و اصل تفکیک قوا را نادیده می‌گیرند و باید گفت آقای نماینده و سایر نمایندگان،در کنار نظارت‌ها اگر سعی شود دخالت‌های بی‌‌ضابطه در کار دولت را هم کاهش دهند شاید کمک بیشتری به توان به نظام اداری کرد و با تکریم مدیران بازنشسته و گاهاً دلبسته به خدمت حلقه‌های بسته مدیریتی سر سوزنی هم باز می‌شود و مدیران با انگیزه و جوان‌تر فرصت برای خدمت بیشتری پیدا خواهند کرد.
به گزارش کبنا، همچنین گفته می‌شود که نژادصفوی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد خود مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شود و بهتر است این قانون در کل استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود تا فرصت خدمت و مدیریت برای همه فراهم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

از چرام
Iran, Islamic Republic of
این از شانس خراب حاج عدل است والا ذولفقاری یه ماه است که امده با حاج عدل . قبل از این نیروی موحد بود.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
نماینده محترم مجلس خودش قانون تصویب کرد که چند سال سابقه باید بازنشسته بشه.بعدش میاد تو استان فشار میاره که آقای فلانی رو بازنشسته نکنید .بعدش میخوایم خودمونو با اروپا مقایسه کنیم.
رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام مگر مدیر شبکه بهداشت دهدشت هم باز نسته نیست عدل داره همایتش می کند این همه پزشک جامعه شناس مدیر شبکه بهداشت درمان شد
کارکنان دولت
Iran, Islamic Republic of
نور محمدی رئیس تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هم دو سال است که به سن بازنشستگی رسیده اما حاضر به ترک پست خود نیست. ظاهرا این قانون از اول بی اثر بود. البته تاجگردان بی تاثیر نیست و فقط دنبال حمایت از همشهریان خودش است. قیمت و هزینه اش هم مهم نیست.
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت مسئول سایت وزین کبنانیوز
لطفا از چرایی بکارگیری مجدد و ادامه کار مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان استان که چندین سال از بازنشستگی وی می گذرد و بالغ بر 35 سال کار کرده و هیچ تخصص مالی ندارد گزارشی تهیه بفرمائید.
با تشکر
Romania
سلام شما هم محافظه کاری میکنید و دیدگاههای مخاطبان را منتشر نمی کنید....متاسفم
احمد
Iran, Islamic Republic of
اموزش و پرورش دهدشت هم گرفتار همین مشکل هست
یعنی در حال حاضر شخصی که یک بار بازنشسته شده و پول بازنشستگی خود را هم گرفته و نوش جان هم کرده حالا بعداز برگشت به کار مدیر شده
ایا واقعا این قانون منع بکارگیری بازنشستگان در پست های مدیریتی فقط و فقط مختص اقای افشانی شهردار تهران بوده است
ایا کسی هست در این رابطه پاسخ گو باشد
علی
Iran, Islamic Republic of
قانون صراحتا اعلام کرده اگر بازنشسته ای بخواهد مجددا مدیر شود باید دو شرط را دارا باشد
یا خانواده محترم شهدا باشد
یا جانباز بالای پنجاه درصد
حال یکی نیست که سوال کند اقای علی کرم پورک پور مدیر اموزش و پرورش دهدشت که پس از بازنشسته گی مدیر شده کدام یک از شروط بالا را دارد .
از مدیریت محترم سایت کبنا خواهشمند هستیم این قصیه را پیگیری فرمایند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1