تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب : ۴۰۸۳۴۳
استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

محور یاسوج- شیراز به زودی بازگشایی می‌شود/روستاهای در معرض خطر تخلیه شدند

۰
محور یاسوج- شیراز به زودی بازگشایی می‌شود/روستاهای در معرض خطر تخلیه شدند
کبنا ؛علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با شبکه بین‌المللی خبر اظهار داشت: در موج اول، حجم بارش‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار بالا بود به طوری که ما به طور متوسط در استان نزدیک ۲۰۰ میلی متر و در برخی مناطق بالای ۳۵۰ میلی متر بارش داشتیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: این بارش ها آورد آبی بالایی را در رودخانه‌ها به همراه داشت و سبب شد که در مناطق شهری، راه های درون و برون استانی و راه‌های روستایی خسارتی به این مسیرها وارد شود.
وی خاطرنشان کرد: راه‌ ارتباطی ۱۲۰روستا در این استان به سبب بارش باران سیل آسا و شرایط جوی نامساعد مسدود شده بود که با تلاش دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان بازگشایی شدند.
احمدی افزود: امداد رسانی به برخی از روستاها به علت کوهستانی و صعب العبور بودن بعد از پایداری جوی و به وسیله بالگرد انجام شد.
وی با بیان اینکه مجموعه هلال احمر، ارتش و سایر دستگاه های خدمات رسان بالگردهای خود را برای امداد رسانی در اختیار مدیریت بحران استانداری گذاشتند، بیان کرد: ۱۵ سورتی پرواز با این بالگردها به مناطق صعب العبور استان انجام شد.
احمدی با اشاره به مسدود شدن راه اصلی یاسوج – شیراز، گفت: ۳ روز است که نیروهای خدمات رسان به صورت شبانه روزی در این محور فعالیت می کنند و لوله گذاری ها انجام شده و در حال حاضر یک مسیر فرعی برای تردد مسافران و مردم بازگشایی شده است.
وی افزود: این مسیر جایگزین جاده قدیم یاسوج به شیراز که اشکالاتی داشت با تلاش کارکنان راهداری در طول سه روز اخیر ترمیم شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در تلاشیم تا در اولین فرصت محور اصلی بازگشایی شود تا مردم بتوانند با سرعت، اطمینان خاطر و ایمنی بیشتری در این مسیر تردد کنند.
وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با موج جدید بحران، عنوان کرد: ستاد مدیریت بحران استان تشکیل شده و پیش بینی می شود این موج جدید با بارش و آورد آبی بالایی در استان همراه باشد.
نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: تمهیدات لازم برای مناطقی که احساس می کنیم بیشتر در معرض سیل گرفتگی و در مسیر رودخانه ها قرار دارند اندیشیده شده است و به کمک دستگاه های امدادرسان جمعیت آنها جا به جا می شود.
وی با تاکید بر اینکه مناطقی که از قبل تخریب شده و روستاهایی که احتمال آبگرفتگی در آنها بالا است از قبل تخلیه شده است، افزود: تمام دستگاه های خدمات رسان استان در آماده باش کامل قرار دارند.
احمدی خاطرنشان کرد: روستاهای حادثه دیده و سیل زده در شهرستان های مختلف طی چند مرحله از طریق بالگرد امداد هلال احمر و هوانیروز علاوه بر آذوقه، وسایل گرمایشی، خوراکی و پوشاک دریافت کردند.
وی با تاکید بر اینکه امکانات لازم برای مقابله با بحران مهیا شده است، تصریح کرد: فرمانداران، مدیران، بخشداران و همه مسئولان اعضای شورای مدیریت بحران استان پای کار هستند و امید است بتوانیم این موج جدید بحران را همچون موج قبلی که با همکاری و همدلی مردم به خوبی مدیریت شد بدون خسارت پشت سربگذاریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1