کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به همت میراث فرهنگی استان صورت گرفت:

جشن نوروزگاه در منطقه گردشگری شلالدون باشت برگزار شد

11 فروردين 1398 ساعت 12:31

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد، این آئین که در فضایی سنتی و شاد و با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، با استقبال گردشگران روبه رو شد.



 با حضور گردشگران،مردم و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی جشن نوروزگاه روز شنبه در منطقه گردشگری شلالدون در نزدیکی باشت برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد، این آئین که در فضایی سنتی و شاد و با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، با استقبال گردشگران روبه رو شد.

منطقه گردشگری شلالدون در 120 کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
در این روزها گردنه شلالدون در مسیر جاده ارتباطی اهواز- شیزار و کهگیلویه و بویراحمد به بنادر جنوب کشور با مناظر بدیع و دلفریبش استراحتگاه هزاران مسافر است.
مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت: با هدف بازخوانی آئین های کهن نیاکان ایرانی و افزایش نشاط اجتماعی و ایجاد روح امید در مردم جشن های نوروزگاه در این استان برنامه ریزی شده است.

محمود باقری افزود:این جشن ها که از روز چهارم فروردین در شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده با استقبال چشمگیر مردم این استان و مسافران نوروزی مواجه شده است.

وی بیان کرد:جاذبه های سیاحتی و زیارتی شهرستان گچساران با بیشترین استقبال گردشگران در نوروز امسال مواجه شده است.

باقری آمار اسکان گردشگران در شهرستان گچساران از روز بیست و هشتم اسفند تا دهم فروردین را 197 هزار و 992 نفر ذکر کرد.

وی ابراز داشت: پربازدید ترین جاذبه های گردشگری استان در نهمین روز فروردین بی بی حکیمه چهار هزار و 600 نفر و شلال دون و چشمه بلقیس نیز هر کدام به تفکیک چهار هزار نفر بوده اند.

از اول تعطیلات نوروزی تا نهمین روز از فروردین 98 حدود 734 هزار و 48 نفر از جاذبه‌ها و مناطق گردشگری استان دیدن کردند.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، حدود 2 هزار و 600 اثر تاریخی، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران نوروزی خواهد بود.

استان 720 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران سالانه پذیرای سه میلیون گردشگر است که تعدادی جهانگرد هم در میان آنها به چشم می خورد.
 


کد مطلب: 408332

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408332/جشن-نوروزگاه-منطقه-گردشگری-شلالدون-باشت-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1