تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۴۰۸۲۷۰
پوران فر خبر داد

نجات مرد گرفتار شده از چنگال بشار یاسوج

۰
نجات مرد گرفتار شده از چنگال بشار یاسوج
کبنا ؛فرد گرفتار در رودخانه بشار یاسوج نجات یافت.
به گزارش کبنا، عصر امروز پنجشنبه ۸ فرودین ماه ۹۸ فردی در رودخانه بشار یاسوج‌گرفتار شد که توسط اورژانس‌‌هوایی ۱۱۵‌یاسوج از چنگال وحشی بشار نجات یافت.
پورانفرد رئیس اورژانس ۱۱۵ یاسوج دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام‌این خبر، اظهار کرد: این فرد در رود بشاریاسوج گرفتار شده بود و هیچ راهی برای‌بیرون رفتن نداشت که با بالگرد اورژانس ۱۱۵ او را از مرگ نجات دادیم.
نستهن مقدم شهردار یاسوج نیز در این باره اظهار داشت: آتش نشانان شهر یاسوج در این عملیات کمتر از 3 دقیقه در محل حاضر شدند و‌ عملیات امداد و ‌نجات را آغاز کردند.
وی افزود: آتش نشانان با مهارت و شجاعت فرد حادثه دیده را به محلی امن در میانه رودخانه رساندند که برای تضمین عملیات نجات و جلوگیری از حادثه طی تماسی با اورژانس هوایی یاسوج این فرد از وسط رودخانه به ساحل منتقل شد.
مقدم با تقدیر از تیم امداد و‌ نجات آتش نشانی که به سبب عملیات امداد و نجات امروز که در شرایط بسیار سخت و موفقیت آمیز بود، به آتش نشان غواص محمد علی پور یک سفر زیارتی مشهد مقدس به همراه 10 میلیون ریال و به سایر اعضای تیم حاضر در این عملیات مبلغ پنج میلیون ریال پاداش داد.
روز گذشته شهردار یاسوج نسبت به نا امن بودن حاشیه رود بشار هشدار داده و از شهروندان درخواست کرده بود برای تماشای رودخانه و گرفتن عکس سلفی به حریم این رودخانه نزدیک نشوند و امروز نیز دوباره از شهروندان خواسته بود که از هر گونه نزدیک شدن به حریم رودخانه بشار خودداری کنند.
شهردار یاسوج با اشاره به اینکه وضعیت رودخانه بشار هنوز پایدار نشده و دیواره حاشیه آن در حال ریزش است، گفت: از شهروندان می خواهیم تا اطلاع بعدی از حضور در پارک‌ها و حاشیه‌های رودخانه خودداری کنند.
تمامی حاشیه رودخانه بشار از دهنو تا تنگ سریز به دلیل ریزش دیواره ها ناامن بوده و اتراق و حتی توقف لحظه ای به منظور گرفتن عکس برای شهروندان خطرآفرین است.
وی با اشاره به اینکه تأسیسات، فضای سبز و ابنیه حاشیه رودخانه نیز در حال ریزش است، بیان کرد: سیلاب سرویس های بهداشتی پارک غدیر و بخش هایی از آسفالت خیابان رجای شهر یاسوج را تخریب کرده است.
شهردار یاسوج افزود: بیشترین خسارت حاشیه رودخانه بشار در بخش هایی است که در سال های گذشته تصرفات غیرقانونی در آنها انجام شده است.
بارش های سیل آسا سامانه اخیر در کهگیلویه و بویراحمد خسارت های فراوان به بخش های مختلف زیربنایی، راه ها، تأسیسات و سایر حوزه ها به ویژه راه های ارتباطی این استان وارد کرد.
طغیان رودخانه ها و سیل همچنین سبب بروز خسارت های چشمگیر به عشایر و روستاهای این استان شد.
پس از بارندگی های سیل آسا در این استان همچنین روستای «آبیدک» دهستان زیلایی در شهرستان بویراحمد بر اثر رانش زمین محو شد و هیچ اثری از آن وجود ندارد. میزان بارش در برخی مناطق همچون قلعه رئیسی کهگیلویه حتی به بالای 360 میلیمتر گزارش شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1