تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۵۲
کد مطلب : ۴۰۸۲۶۱
در کهگیلویه و بویراحمد:

بحران اول چگونه با موفقیت پشت سر گذاشته شد؟

۲
۰
بحران اول چگونه با موفقیت پشت سر گذاشته شد؟
کبنا ؛متن ارسالی: کشور در یک شرایط کاملا بحرانی قرار دارد و در این مسئله هیچ تردیدی وجود ندارد . وضعیت استان گلستان و حادثه دروازه قرآن شیراز نقطه اوج بحران سیل بودند اما این موضوع به این معنا نیست که سایر استان ها برکنار از این وضعیت بحرانی بوده باشند.
کهگیلویه و بویراحمد یکی از کانون‌های اصلی بحران سیل در کشور بود و نسبت به بروز حادثه و بحران هشدارهای زیادی داده شد. آمار بارش‌ها در استان و بویژه در قلعه رئیسی و یاسوج به حدی بود که در راس آمار پربارش ترین شهرهای جهان قرار گرفتند. با این وجود و برغم نگرانی از بابت اثرات مخرب این حجم از بارش مدیریت خود بحران در استان و همکاری و همراهی مردم سبب شد تلفات و خسارات ناشی از این بارش ها به حداقل برسد.
از همان ابتدای پیش بینی ها شخص استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور شبانه روزی در اتاق مدیریت بحران و بازدید و حضور در اکثر مناطق مستعد بحران در به حداقل رساندن خسارات کمک کرد.
سرکشی و بازدید این سه روزه استاندار که خود شخصا آستین بالا زده و پا به پای مدیران دستگاههای خدمات رسان و امدادی در هر دو نوبت صبح و عصر از کانونهای بحران و مناطق مختلف بازدید به عمل آورده و توصیه ها و دستورات لازم برای تسریع در روند امداد رسانی و حل مشکلات را انجام داده و همواره بر حل سریع مشکلات تاکید دارد نقش مهمی در مدیریت بحران داشت.
 دستگاه های مربوطه نیز هر کدام با آمادگی کامل و حضور به موقع به مدیریت بخشی از این بحران کمک کردند تا استان یک تجربه گروهی موفق را در یکی از سخت ترین حوادث طبیعی چند دهه اخیر پشت سر بگذارد .
در این میان نباید از نقش معاونان و بویژه معاونت عمرانی و حوزه ستاد بحران و هم چنین حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری غافل بود چرا که این بخش‌ها بویژه در عرصه اطلاع رسانی کارنامه قابل قبولی از خود به جا گذاشتند.
بر طبق  پیش بینی‌ها در چند روز آینده باز هم استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان یک سامانه قوی بارشی خواهد بود که در این زمینه نیز مدیریت بحران استانداری به مدیریت دکتر احمدی با نشست های مداوم و ایجاد هماهنگی های لازم به پیشواز آن می روند و می توان امیدوار بود که بحران دوم نیز به سلامت از استان بگذرد. هر چند نباید فراموش کرد فشارها و آسیب‌های ناشی از بحران اول ممکن است برخی بخش ها را در آستانه یک وضعیت حاد بحران قرار داده باشد و این موضوع نباید در مدیریت بحران و چاره اندیشی فراموش شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
موفقیت 😂😂😂😂😂
Iran, Islamic Republic of
حرف م زدید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1