تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۴۷
کد مطلب : ۴۰۸۲۱۵
کبنا گزارش می دهد

باران شدید مسوولان کهگیلویه را مجبور به اجرای طرح سیل بند کرد

۱
۰
باران شدید مسوولان کهگیلویه را مجبور به اجرای طرح سیل بند کرد
کبنا ؛بارش شدید و سیل آسای باران امروز در دهدشت، باعث شد تا بالاخره شاهد اجرا شدن یکی از موصوبات برخی جلسات بدون خروجی از سال های گذشته تا کنون، یعنی همان سیل بند هدایت آبهای سطحی شهر دهدشت باشیم.
البته ناگفته نماند که معارضات اجتماعی هم پاشنه آشیل به تاخیر افتادن بسیاری از پروژه ها در کهگیلویه است که واقعا نیاز به فرهنگسازی جدی دارد.
کم کاری مسوولان و نبود بودجه از یک سو و معارضات اجتماعی از سوی دیگر باعث شد تا با احداث نشدن این سیل بند هر ساله در پی بارندگی های شدید شاهد آبگرفتگی منازل،معابر شهری باشیم،سطح خیابان‌ها را آب فرا می گرفت و رفت و آمد عابران پیاده و حتی خودروها را مختل می کرد که باید تمامی مسوولان و نیروهای مردمی برای امداد رسانی وارد عمل می شدند.(کلیک کنید)
به گزارش کبنا امروز همزمان با شدت گرفتن بارندگی ها و هشدار های جدی سازمان مدیریت بحران کشور،امروز نیز در ستاد مدیریت بحران کهگیلویه، فرماندار کهگیلویه از اجرای سیل بند هدایت آبهای سطحی شهر دهدشت خبر داد.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه نیز با اشاره به معارضات و مخالفت مالکان زمین ها با احداث این طرح اظهار کرد: در شورای تامین تعهدنامه بین مالکان و شهرداری انجام و شهرداری متعهد شد هیچ گونه ادعای مالکیتی نداشته باشد.
جمشیدی، رئیس شورای شهر دهدشت نیز در گفت‌وگو با کبنا اظهار کرد: این سیل بند جهت هدایت های آب‌های سطحی دهدشت به سمت دره شور به طول یک کیلوکتر در حال اجرا است.
شهردار دهدشت نیز گفت: احداث این کانال تا حدود زیادی مانع بروز خسارت های ناشی از آبگرفتگی و سیل می شود، که این سیل بند به طول یک کیلومتر برای هدایت مسیر سیلاب پیش بینی شده است و در حال اجرا است.
پیشتر نیز اوایل آذرماه 97 خادمی،دبیر بحران فرمانداری کهگیلویه در جلسه مدیریت بحران کهگیلویه اظهار کرده بود:با توجه به وضعیت توپوگرافی شهر دهدشت که کاسه ای مانند است و از تمامی نقاط اطراف شهر آبهای سطحی و روان آب ها را جذب می کند، بر همین اساس احداث سیل بند برای شهر دهدشت بسیار ضروری است.
وی افزود: برای احداث سیل بند و نیز اجرای طرح، بالغ بر 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
سرتیپ خادمی ابراز داشت: در سال ۹۶ نزدیک به 40 میلیارد ریال از محل ماده ۱۲ (اعتبارات حوادث) اختصاص داده شد که پروژه ها براساس اولویت به مرکز استان ارسال شدند.
وی ادامه داد: از این میزان، حدود ۳۳ درصد به صورت اوراق بها دار تخصیص یافت که باتوجه به شرایط کشور و استان با محدودیت های زیادی روبرو بودیم.
این مسئول عنوان کرد: این میزان اعتبار شامل تمامی دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بوده است.
دبیر بحران فرمانداری کهگیلویه در پایان صحبت های خود گفت: امیدواریم با تلاش و تدبیر استاندار و نیز مدیر کل بحران استان، اعتبارات مناسبی جهت رفع مشکلات حوزه حوادث شهرستان کهگیلویه در سال 97 پیش بینی و تامین اعتبار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تداخل
Iran, Islamic Republic of
شهردار کاردانی بهداشت داره نمیدونه توپوگرافی و سیل و ...چیه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1