تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب : ۴۰۸۱۸۰

ستاد بحران در حال آماده باش/ پیش بینی بارش باران در گچساران تا روز چهارشنبه

۱
ستاد بحران در حال آماده باش/ پیش بینی بارش باران در گچساران تا روز چهارشنبه
کبنا ؛
عصر امروز با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان جلسه‌ای در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
فرماندار گچساران در این جلسه ضمن تبریک سال نو و نامگذاری سال جاری به نام سال رونق تولید محور این جلسه را موضوع بارش‌های های باران آینده و مشکلات حرم بی‌بی حکیمه خاتون (س) عنوان کرد و از رئیس اداره هوا‌شناسی خواست تا اقدام به توضیح پیش بینی‌های انجام شده سازمان هوا‌شناسی کل کشور کند.
خوان پایه به بالارفتن سطح آب در حرم بی‌بی حکیمه خاتون اشاره کرد و گفت: طی روزهای گذشته از آن مکان بازدید کرده‌ایم که هم اکنون برای زوار مراجعه کننده مشکلاتی به وجود آمده است.
رئیس اداره هوا‌شناسی شهرستان گچساران در این جلسه گفت: میزان سال آبی زراعی در سطح استان در محدوده‌ی سال ۹۷ /۹۸ حدود ۶۰۰ میلی مترو میانگین کل آن در سال گذشته ۱۴۹ میلی متر و میانگین بلند مدت ما ۴۷۲ میلی متر بوده است که حدد ۷ در صد رشد داشته‌ایم.
کوهکن در ادامه عنوان کرد: در سال زراعی ۹۷/۹۸ حدود ۵۰۰ میلی متر بارندگی در سطح شهرستان گچساران ثبت شده است که در سال گذشته ۱۲۱ میلی متر بوده که رشد ۳۳ درصدی داشته‌ایم و انتظار داریم از اواخر امشب تا اوایل فردا یک سامانه بارشی شهرستان را تحت تاثیر قرار بدهد و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت و بدین صورت است که رگبار‌های پراکنده تا ظهر ادامه داشته و پس از آن بارش‌های همراه با رعد و برق‌های شدید و نقاط مستعد احتمال تگرگ و در ارتفاعات به صورت برف بارش خواهیم داشت.
رئیس اداره منابع آب شهرستان گچساران به مشکلات سال گذشته اشاره کرد و گفت: سد کوثر به دلیل رهاسازی آب که ساعت ۸ امشب با سرعت ۱۰ متر مکعب بر ثانیه و آب کشاورزی با سرعت ۲٫ ۵ متر مکعب بر ثانبه صورت خواهد گرفت که اکیپ‌های خاص در منطقه مستقر و به مسافران نوروزی در حاشیه رودخانه‌ها اطلاع رسانی شده است واگر ظرفیت خط انتقال آب از ۹ متر مکعب بالا‌تر برود قطعا مشکل خواهیم داشت و ظرفیت ذخیره سد مخزنی کوثر ۵۰۰ میلیون متر مکعب بوده که ۸۰ میلیون دیگر به تراز نرمال خواهد رسید و ۵م‌تر هم فری برد ما خواهد بود.
جعفری مدیرروابط عمومی شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران در این جلسه گفت: به ترابری اعلام آمادگی کردیم و ماشین آلات را آماده کرده‌ایم و دیروز یک تانکر ۱۲۰۰۰هزار لیتری برای بی‌بی حکیمه ارسال کردیم وامروز هم یک تانکر ارسال کردیم و تانکرهای حفاری را ار سردشت و زیدون آبگیری می‌کنیم که بی‌بی حکیمه سطح آب بیشتری داشته باشد.
بهمنی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه به بحران آب بی‌بی حکیمه اشاره کرد و افزود: از امروز با بحران آب مواجه هستیم و انتظار داریم با توجه به اینکه بارش‌ها در پیش است توجه ویژه‌ای به این حرم شود.
احمد روانبخش به نمایندگی از شهرداری دوگنبدان گفت: همه نیروهای شهرداری در حالت آماده باش هستند و همه ماشین آلات در چهارراه نماز در کنار ایستگاه آتش نشانی مستقر خواهند شد.
فرماندار گچساران از همه‌ی ادارات خواست کلیه ماشین آلات دولتی و ماشین آلات پیمانکاران را به حالت آماده باش در آورده و خود مدیران نیز در محل‌ها حضور داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1