تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۰۷
کد مطلب : ۴۰۸۱۷۴
کبنا گزارش می‌دهد

آماده باش وزارت کشور به استاندار کهگیلویه و بویراحمد / با احمدی تماس گرفتم / ورود سامانه بارشی قوی به استان

۱
آماده باش وزارت کشور به استاندار کهگیلویه و بویراحمد / با احمدی تماس گرفتم / ورود سامانه بارشی قوی به استان
کبنا ؛«وحید محمدی تبار» مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنابر گزارشات دریافتی و با توجه به تعطیلی نوروز و مسافرت‌ها در جاده‌های مواصلاتی استان دستگاه‌های خدمات رسان و عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و هشت شهرستان‌ ضمن فعال سازی واحد‌های کشیک شبانه روزی، اقدامات و تمهیدات لازم را انجام دهند.
وی اظهارکرد: بر اساس گزارش و اخطاریه هوا‌شناسی، بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هوا‌شناسی بیانگر ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه تا بامداد چهارشنبه به جو استان بوده که به تدریج سبب بارش متناوب باران، در مناطق مستعد بارش برف (پاره‌ای از مناطق سردسیری و ارتفاعات مناطق گرمسیری)، تگرگ، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بنابر این گزارش، اختلال و لغزندگی در تردد جاده‌ای و کوهستانی ناشی از کاهش دید افقی، طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی با توجه به شدت و ماهیت برای بارش‌ها، احتمال آسیب به تأسیسات با توجه به وقوع رعد و برق بارش تگرگ و وزش باد شدید، دور از انتظار نیست.
محمدی تبار با اشاره به پیس بینی‌های اداره کل هوا‌شناسی استان و اطلاعیه‌های سازمان مدیریت بحران کشور، تصریح کرد: اوج فعالیت این سیستم روز‌های دوشنبه و سه شنبه (پنجم و ششم فروردین ۱۳۹۸) است که احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دید افقی بالا خواهد بود.
وی در پایان اضافه کرد: هم استانی‌های عزیز و مسافرین و گردشگران ضمن رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدار‌ها تدابیر لازم را اتخاذ نمایند و حتی الامکان از مسافرت‌های غیرضروری خود داری کنند.

اعلام آماده‌باش کامل به ۵ استان غربی/ استانداران از اطلاع‌رسانی کامل به مردم یقین حاصل کنند
سخنگوی وزارت کشور از اعلام آماده‌باش به استانداران ۵ استان غربی کشور در پی گزارش سازمان هوا‌شناسی مبنی‌بر ورود سامانه بارشی قوی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۵ و ۶ فروردین) در این مناطق خبر داد.
سیدسلمان سامانی با اشاره به گزارش سازمان هوا‌شناسی مبنی‌بر ورود سامانه بارشی بسیار قوی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از غرب کشور، از اعلام آماده‌باش به استانداران ۵ استان غربی کشور خبر داد و در صفحه شخصی خود در توئی‌تر نوشت:
١) برای اطلاع دقیق از وضعیت جوی کشور در روزهای آینده، با رئیس سازمان هوا‌شناسی کشور مستقیماً صحبت کردم. مطالب ایشان حکایت از ورود سامانه بارشی بسیار قوی از غرب کشور طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه داشت.
٢) بیشترین بارندگی را برای استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب ایلام پیش‌بینی می‌کنند.
٣) با استانداران این استان‌ها جهت اطمینان از آماده‌باش کامل تماس گرفتم. ستاد بحران در هر ۵ استان تشکیل جلسه داده است و پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌اند.
۴) تاکید کردم که از اطلاع‌رسانی کامل از طریق صداوسیما و رسانه‌ها و در موارد لزوم به صورت حضوری به عشایر و روستاییان عزیز و کسانی که در مناطق جنگلی و در نزدیکی رودخانه‌ها و در چادرهای مسافرتی اتراق کرده‌اند، یقین حاصل نمایند و تمام فرمانداران این استان‌ها در آن ایام در آماده‌باش کامل باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1