تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۷
کد مطلب : ۴۰۸۰۹۱
کبنا عملکرد اداره‌کل ورزش کهگیلویه و بویراحمد را بررسی کرد

ورزشکاران یا پادوهای بی‌عمل

۱
۱
ورزشکاران یا پادوهای بی‌عمل
کبنا ؛ سید محمد تقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفته بود که ورزش استان در سال 97 می درخشد. در هیچ دوره ای و یا سالی که علوی مدیریت ورزش کهگیلویه و بویراحمد را برعهده گرفته است این همه تیم های ورزشی و قهرمانان ما به مسابقات ملی و بین المللی اعزام نشده اند.
علوی ورزش را بر روی مدارش قرار داد و آن را از حواشی دور نگه داشت و شاید دلیلی که مدیرکل ورزش کهگیلویه و بویراحمد در بین ورزشکاران و اهالی ورزش محبوب هست، همین باشد که او توانست در این سال های بد اقتصادی کارهای ماندگاری انجام بدهد. مدت زمانی می گذرد که تمام هئیت های ورزشی استان در دفاع  و حمایت از علوی امضاء جمع کردند و خداداد افشاریان داور بین المللی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حاضرم 50 بار در حمایت از علوی در هر جایی امضاء کنم.
ورزشکاران، مربیان و اساتید ورزش همه از علوی تمجید می‌کنند و در جلسات مختلف همه شنیده ایم که روسای هیئت ها و ورزشکاران در باره علوی چه می گویند. اما افرادی که نه سررشته ورزش دارند و نه می دانند، توپ، تور و زمین چیست صرفاً بر اساس منافعی که از آنان پس گرفته شد علوی را مورد نقد قرار می دهند. علوی می رود و رایزنی می کند و پول می آورد و پروژه ها را تکمیل می کند و به هیئت ها پول تزریق می کند. بعد عده ای می گویند چرا علوی به هیئت ها پول می دهد. بالاخره ما نمی فهمیم که تزریق اعتبار به هئیت ها جهت برگزاری کلاس آموزشی، اعزام تیم و دوره های مختلف خوب است یا بد. علوی نمی خواهد خارج از قانون کاری انجام بدهد و برای آقایان فله ای نیرو بگیرد، آن وقت آدم هایی که نه می توان جلوشان راه رفت و نه می توان پشت سرشان کلمات بی ارزش و سخیف را بر صفحه پاک لوح می چرخانند. اکنون باید حرف ورزشکاران و روسای هیئت ها را بپذیریم یا صحبت های سست و ضعیف پادوهای بی عمل را. لازم باشد بعداً پرده از خیلی مسائل بر می داریم که مشخص گردد زیاده خواهان هستند که ورزش استان را به حاشیه می برند نه علوی.
به گفته رئیس هیئت رزمی استان با سیاست گذاری علوی مدیرکل وزش و جوانان در المپیاد مسابقات رزمی کشور مقام اول را کسب کردیم.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد نیز در دیدار جمعی از ورزشکاران می گوید: استان علی‌رغم مشکلات اقتصادی کشور به لحاظ مسائل سیاسی و امنیتی حال خوبی داشت و تعداد قابل توجهی هم پروژه در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
کناری گفت: در شهرستان ویراحمد ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی، اقتصادی و بهداشتی افتتاح شد. افتتاح بیمارستان‌ها سرانه تخت استان را به ۱۴۰۰ رساند و نرخ جهانی نزدیک کرد.
وی عنوان کرد: پای به پای تمام خوبی‌های سال ۹۷ ورزشکاران استان در همه زمینه‌ها خوش درخشیدند و ثابت کردند با وجود برخی محدودیت‌ها اما هیچ چیزی نمی‌تواند مانع رسیدن آنها به هدف شود.
این مسوول بیان کرد: ورزشکاران استان با افتخارآفرینی در تمام میادین ثابت کردند می‌توانند میدان بزرگ بین‌المللی و جهانی را فتح کنند.
سید محمد تقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد به جایگاه ورزش استان اشاره می کند و می گوید: اهتمام جدی دولت تدبیر و امید ایجاد زیرساخت های لازم ورزشی در این استان بوده است.
علوی اظهار داشت: سال 1397 اجرای 24 طرح ورزشی در زمینه های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد هدف گذاری شد که همگی آنها به بهره برداری رسید.
وی افزود: ابتدای امسال تاکنون هر 15 روز یک طرح ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا و تقدیم جامعه ورزش استان شده که نوعی رکوردشکنی است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کسب موفقیت ها و افتخارهای ارزنده امسال در عرصه ورزش این استان، بیان کرد: سال 1398 ورزشکاران استان حضور پررنگ تری در رقابت های ملی خواهند داشت.
علوی عنوان کرد: نباید به افتخارها و موفقیت های فعلی کسب شده در حوزه ورزش کهگیلویه و بویراحمد اکتفا کرد زیرا توانمندی های ورزشکاران استان چشمگیر است.
وی ابراز داشت: باید از ظرفیت های موجود در کهگیلویه و بویراحمد برای قهرمان پروری و کمک به رشد، توسعه و اعتلای روزافزون ورزش همگانی و قهرمانی این استان استفاده بیشتر و بهینه تری شود.
علوی گفت: سطح دانش و آگاهی مربیان و داوران کهگیلویه و بویراحمد باید به روز شده و بیش از پیش ارتقا یابد.
وی بیان کرد: سال ۹۶ گفتم که ورزش استان در سال ۹۷ اتفاقات خوبی در ورزش استان رخ می‌دهد که بحمدالله شاهد اتفاقات خوب و افتخارآفرینی ورزشکاران بودیم و با تلاش بیشتر در سال ۹۸ هم می‌توانیم شاهد درخشش بیشتر بچه‌های ورزشکار این استان باشیم.
علوی تصریح کرد: در دیداری که با وزیر ورزش داشتم به آقای سلطانی‌فر گفتم ورزش کهگیلویه و بویراحمد دیگر زنگ تفریح نیست و در مسابقات که ما حضور داریم رقیب جدی برای سایر تیم‌ها هستیم.
 مسلم حسینیان مسئول هیئت ورزشهای رزمی استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش ضمن تشکر از فرماندار بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان و همه مسئولین حاضر در این جلسه از حضور قهرمانان و مدال آوران ورزشهای رزمی استان تقدیر کرد.
   حسینیان گفت: این آیین به منظور تجلیل از مدال آوران و قهرمانان رزمی کار استان کهگیلو و بویراحمد برگزار شده است و به پاس یادبود هدایایی تقدیم آنها می گردد.
وی افزود: در گوشه و کنار استان کهگیلویه و بویراحمد و در نقاط محروم این استان افرادی توانسته اند خود را به میادین بزرگ کشوری برسانند و کارهایی انجام دهند که همه پایتخت نشین ها انگشت به دهان بمانند.
 وی افزود:  تیم موی تای بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد در مسابقات اعزامی به کشور و همچنین مسابقات استعداد یابی کشور موجب شگفتی و تعجب همه آنهایی شد که بار المپیکی این رشته را به دوش می کشیدند.
 حسینیان گفت: تیم بانوان ما با وجود اینکه در سابق یک تیم ضعیف از لحاظ مادی و معنوی بود اما بر اساس سیاست گذاری سال ۹۷ که با حضور دکتر علوی مدیر کل ورزش جوانان ریخته شد و حمایت‌های وی را شاهد بودیم، تیم‌هایی که اعزام کردیم باعث شد در این المپیاد در سطح کشور مقام اول را کسب کرند و با وجود غول های این رشته ورزشی در کشور و ابرقدرت‌های این رشته  دختران ما توانستند این مقام را کسب کنند و مدال افتخار المپیاد را برای استان به دست بیاورند.
 رئیس هیئت ورزشهای رزمی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: توانستیم سهمیه های خوبی را در بحث اعزام تیم ملی کشور در رده جوانان به دست بیاوریم همچنین در موضوع مسابقات برون مرزی در رشته‌هایی که قبلاً از هم تفکیک نشده بودند مثل ساواکی که از رشته های رزمی هستند و ریشه آن از کشور فرانسه است، توانستیم سه نماینده پرقدرت از استان کهگیلویه بویراحمد به تیم ملی اعزام کنیم و به تناسب مدال‌آوران ما با توجه به سرمایه گذاری و مدیریت منابع انسانی می توانیم در بخش بزرگسالان و نوجوانان در زمینه های مختلف ورزش رزمی مقام های خوبی را کسب کنیم.
 حسینیان بیان کرد: در گذشته تیم بانوان ما و تمام رزمی کاران ما از لحاظ مادی و معنوی از محرومیت فاحشی برخوردار بودند که مدیرکل ورزش جوان استان توانستند از صفر تا صد این هزینه‌ها را تقبل کنند که رتبه های خوبی را کسب کردند.
 وی افزود: در بازه دوازده سیزده ساله اخیر بخش زیادی از مربیان ما خانه نشین شده بودند و نمی توانستند در این میادین کاری انجام دهند ولی در در سال جاری توانستیم ۶ دوره مربیگری در شهرستان‌های مختلف استان برگزار کنیم و افرادی که به دلیل نداشتن این مدرک از این میادین دور بودند را به این عرصه بازگردانیم.
 سید مسلم حسینیان با بیان اینکه ورزش رزمی استان را از یک حالت مرده و منفعل به یک حالت جهشی تبدیل کردیم، گفت:با برنامه ریزی های صورت گرفته و دوره های برگزار شده توانستیم به نحوی پیشکسوتان این رشته های رزمی را با مدرک معتبر به میادین باز گردانیم.
  وی بیان کرد: در گذشته سفیران خوبی از استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه داوری و مربیگری نداشتیم ولی امسال با سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و کوتاه مدت نشان دادیم که می توانیم در رقابت های بین المللی نیز داوران و مربیان خوبی از استان کهگیلو و بویراحمد داشته باشیم، همچنین پیشنهادهای خوبی از سوی فدراسیون ورزشهای رزمی کشور به استان ما شده است در بحث میزبانی مسابقات قهرمانی مختلف.
 رئیس هیئت رزمی استان گفت: به غیر از بخش قهرمانی که بر روی آن به جدکار می‌کنیم، در بحث ورزش های همگانی می‌توان گفت بخش زیادی از ظرفیت نیروی انسانی استان ما در بحث هنرهای رزمی خلاصه شده است، چراکه در کوچه بازار هم که بپرسیم همه جوانان در بازه ای از زندگی خود ورزش رزمی را تجربه کردند و می توان گفت ورزش های رزمی در خون جوانان این استان است.
  وی افزود: در بحث رکوردزنی نیز دستاوردهای قابل دفاعی داشتیم، برای سال دوم است که مسابقات رکورد زنی را برگزار می‌کنیم که به مسابقات کشوری برسیم، در رشته شکستن اجسام سنگین نماینده خوبی از استان در سطح کشور داریم که رکورد شکستن اجسام سنگین در درون کشور و خارج از کشور را دارد و توانسته است اجسام سنگین را در فاصله دو و نیم متری بشکند.
 حسینیان با اشاره به اینکه استعدادهای نابی را در بین جوانان و رزمی کاران این استان شناسایی کردیم، گفت: به عنوان مثال در این جمع بانوی رزمی کاری وجود دارد که می تواند هزار ضربه پا را صورت حرفه‌ای استاندار و چکش کاری شده بدون وقفه بزند و این یک رکورد است، در بحث کیسه زنی هم در آقایان و هم بانوان رکوردهای خوبی حتی بالای یک ساعت از خود به جای گذاشتند.
 وی افزود: خوشبختانه بانوان این استان همپای آقایان در رشته های ورزشی افتخار آفرینی کرده اند و در برخی مواقع نیز از آقایان پیشی گرفتند.
 حسینیان افزود: جمع حاضر برخی از جوانان بومی این استان هستند که تا کنون شناخته نشده بودند و از ظرفیت آنها مغفول مانده بودیم با محک زدن آنان توانستیم استعدادهای آنها را شکوفا کنیم.
 به نظر می رسد قضاوت در باره عملکرد علوی مدیرکل ورزش و جوانان را باید به اهلش سپرد و دیگران هم باید از بحث نسنجیده و غیرکارشناسی دریغ کنند چرا که کسی نمی‌تواند برای او حاشیه درست کند. مدیریت قانون‌مند و تعاملی علوی ورزش استان را از سقوط نجات داد و مسیر ترقی ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر سکاندار ورزش استان جناب علوی .دورود بر شرف این سید بزرگوار.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1