تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۴۰۸۰۸۲
در نشست کمیته نظارت بر کالاهای اساسی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

دادستان یاسوج: سراغ کاسبان بی‌انصاف و دروغ‌گو می‌رویم /روایت زیرایی از تخلف فروشگاه‌های زنجیره‌ای در یاسوج /دیودیده: برخی در کهگیلویه و بویراحمد توان خرید مرغ گرم را ندارند

۱
۰
دادستان یاسوج: سراغ کاسبان بی‌انصاف و دروغ‌گو می‌رویم /روایت زیرایی از تخلف فروشگاه‌های زنجیره‌ای در یاسوج /دیودیده: برخی در کهگیلویه و بویراحمد توان خرید مرغ گرم را ندارند
کبنا ؛نشست کمیته فرعی نظارت بر کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم کهگیلویه و بویراحمد به ریاست مهرداد کرمی دادستان مرکز استان و با حضور رضا زیرایی مدیرکل تعزیزات حکومتی، داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسوولان و بازاریان و اصناف در اداره کل تعزیزات حکومتی برگزار شد.
مهرداد کرمی دادستان یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد هشدار داد: برخی اصناف و بازاریان غیر منصف و گران فروش که بدون توجه به مصوبات ستاد تنظیم بازار استان اقدام به گران فروشی، احتکار و یا کم فروشی کنند پرونده اخلال در نظام اقتصادی با جرایم سنگین برای آنها تشکیل می شود.
کرمی با بیان اینکه اگر فردی با قصد ضربه زدن به نظام، اقدام به احتکار و یا خرید تولیدات کشاورزی کند به اعدام محکوم و در غیر این صورت 5 تا 20 سال حبس دارد، اظهار داشت: کسی که علم از این موضوع داشته باشد که این فرد با هدف مقابله با نظام احتکار و یا گرانفروشی می‌کند، همان مجازات را نیز دارد.
وی خواستار رعایت انصاف، اخلاق و مردم داری توسط کسبه شد و افزود: در بازار اسلامی نباید شاهد احتکار، گرانفروشی، کم فروشی و تبلیغات غیر واقعی باشیم.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شک نکنید کاسبی که نمی‌خواهد دوست خدا باشد و اخلاق و انصاف را رعایت نمی‌کند و دروغ می‌گوید، سراغش می‌رویم و مطابق با قانون با وی برخورد می‌کنیم.
کرمی با تاکید بر اینکه این استان عشایر‌نشین ظرفیت مناسبی برای دامپروری دارد، خاطرنشان کرد: در فرم استخدام تمامی کارکنان دولت و ماها شغل پدرمان دامدار ثبت شده پس دلیلی ندارد قیمت گوشت را با سایر استان‌ها که پتانسیل دامداری ندارند، مقایسه کنیم.
وی عنوان کرد: نمی‌شود دامدار سنتی و یا دامپروری‌های صنعتی که خدمات لازم از جمله تسهیلات بانکی با بهره مناسب، اراضی دولتی واگذاری و سایر اقلام یارانه‌ای از جمله علوفه را از دولت دریافت می‌کنند در این شرایط دنبال مسائل دیگری از جمله افزایش قیمت باشند.
کرمی تاکید کرد که مدیران اتحادیه مختلف و اصناف با رصد دقیق ، کنترل و نظارت بر بازار مراقب باشند که در چنگال این قانون سخت گرفتار نشوند.
وی تصریح کرد: اراده دستگاه قضایی و سایر ارکان نظام، دولت و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در سطح کشور بر ضرورت سخت گیری و برخورد قاطع و بدون مماشات با اخلال گران در نظام اقتصادی است.
دادستان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: مدیران اتحادیه و اصناف باید شرایط موجود کشور و فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم را درک و با کنترل و مدیریت صحیح بازار به ایجاد ثبات و آرامش اقتصادی کمک کنند.
وی با بیان اینکه ثبات اقتصادی در شرایط موجود مهمترین مولفه در ایجاد امنیت و نظم عمومی در جامعه محسوب می شود، گفت: به همان میزان نیز هر کسی در بر هم زدن آرامش و اخلال در نظام اقتصادی نیز سهیم باشد به عنوان مجرم و حتی در برخی پرونده های سنگین نیز عنوان مفسد فی الارض معرفی خواهد شد.
کرمی تاکید کرد: در زمینه التهاب در سطح بازار هیچ کس حتی مدیران مربوطه و کم کار در این راستا حاشیه امنی نخواهند داشت.
وی همچنین بر ضرورت همراهی و همکاری با دولت و دستگاه های متولی در حوزه اقتصادی و مدیریت بازار برای ساماندهی و ایجاد امنیت اقتصادی در شرایط موجود تاکید کرد.
کرمی ادامه داد که دستگاه قضایی با تمام ظرفیت و عزم راسخ برای مدیریت صحیح ،ساماندهی و ایجاد شرایط امن در بازار وارد میدان شده و با قدرت و قاطعیت با هرگونه بی نظمی، اخلال و فساد در سطح بازار و اقتصاد برخورد خواهد کرد.
کرمی همچنین بر ضرورت حضور مستمر و میدانی اعضای شورای قضایی استان و سایر دستگاه های متولی از سطح بازار به صورت نامحسوس تاکید کرد.
کرمی یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت ، تعزیرات حکومتی و امور صنفی استان نیز با رصد دقیق ، روزانه و مستمر و نیز افزایش نیروهای ناظر با قدرت و صلابت کنترل بازار را در دست گیرند.
 رضا زیرایی مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در یاسوج به دلیل عدم توجه مشتریان روزانه تخلف می‌کنند.
زیرایی اظهار داشت: برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهر یاسوج و سایر شهرهای استان با تبلیغات غیر واقعی مشتریان را جذب می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه برخی از این فروشگاه با نصب برچسپ قیمت با 30 درصد تخفیف نگاه مشتریان را جلب می‌کنند، عنوان کرد: ولی در صورتحساب مبلغی کمتر از این قیمت تخفیف می‌دهند که به دلیل عدم توجه مشتری در واقع از این تخلف بزرگ رونمایی نمی‌شود که در این زمینه این مهم را خود به عنوان یک مشتری تجربه کرده‌ام.
زیرایی جریمه تبلیغات خلاف واقع را تا 25 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: برخی شرکت‌ها با برند معتبر مواد تاریخ مصرف گذشته و فاسد خود را در شهرهای کوچک و مناطق کمتر برخوردار استان عرضه می‌کنند؛ که نمونه این تخلف را در بخش سرفاریاب کشف کردیم و متخلفان به این موضوع اعتراف کردند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به دلیل عدم بالا بودن مهارت خرید، استان هدف سوداگری برخی شرکت‌های خاص قرار می‌گیرد.
زیرایی با تاکید بر اینکه باور کنید معاون اجرایی تعزیرات استان معنای معاونت را نفهمیده و همیشه در حال نظارت بر بازار است، بیان کرد: در صورت تشدید نظارت اتاق اصناف و اتحادیه‌ها شاهد کاهش تخلفات در بازار هستیم.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از صنوف فعال در سطح شهر یاسوج پروانه کسب ندارند به گونه که در یک بررسی مشخص شد 70 درصد مصالح فروشی‌های شهر فاقد پروانه کسب هستند ولی هنگام وصول جریمه متوجه می‌شویم که کسب و کار را جمع کرده‌اند.
مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برخی کاسب‌های گران فروش موقع نظارت‌ از ارائه فاکتور خرید خوداری می‌کنند زیرا می‌دانند جریمه گرانفروشی تا 30 میلیون تومان بوده ولی جریمه عدم ارائه فاکتور تنها 50 هزار تومان است.
داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خواستار توزیع مرغ منجمد در بازار شد و گفت: برخی در این استان توان خرید مرغ گرم را ندارند. برخی خواهان عرضه مرغ با قیمت 11500 تومان در بازار هستند که طبق یک آنالیز منطقی در این صورت مرغ باید با قیمت 7 هزار و 800 تومان از مرغداری‌ها خارج شود.
وی با بیان اینکه قیمت تمام شده مرغ برای مرغدار بیش از این مبلغ است، عنوان کرد: در صورت رها بودن مرغ زنده و عدم چاره اندیشی اعمال این قیمت سخت است زیرا در صورت اجرایی شدن این قیمت با کمبود مرغ در بازار روبه‌رو می‌شویم زیرا تمایلی برای عرضه با این قیمت با توجه به افزایش هزینه تمام شده، وجود ندارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با تعیین و تکلیف قیمت گوشت قرمز در استان برخی قصابی‌ها و دامداران اعلام کردند که با این قیمت امکان تامین دام وجود ندارد و مجبور بوده از سایر نقاظ کشور دام وارد کنیم.
دیودیده با اشاره به تعطیلی برخی کشتارگاه‌ها در روز یکم و دوم فرودین ماه ادامه داد: این اقدام سبب بروز مشکلاتی می‌شود که انتظار می‌رود از هم اکنون در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود.
وی با اشاره به تشکیل پرونده برای برخی متخلفان در بازار بیان کرد: سازمان صمت امکان برخورد فوری ندارد ولی بعد از تشکیل پرونده و ارسال به تعزیرات حکومتی احساس می‌شود برخورد بازدارنده صورت نمی‌گیرد.
دیودیده با تاکید بر اینکه برخی بر این باور هستند که برخورد تعزیرات حکومتی یا بازدارنده نبوده و یا اجرایی نمی‌شود، ادامه داد: در زمینه گران شن خودسر شن و ماسه در یاسوج کاری که از سازمان صمت بر می‌آمد تشکیل پرونده و ارسال به تعزیرات بوده که در این زمینه 3 پرونده تشکیل دادیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
زمانی که در شبکه دنا مدام مجری برنامه میگفت نظارت نیست و شما قبول نمیکردید حالا نتیجش این می شه که میگید تخلف هست
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
1