کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

200 هزار نفر تحت پوشش طرح‌های اجتماع محور شهری و روستایی بهزیستی / راه‌اندازی 8 مرکز جدید مددکاری اجتماعی در استان

26 اسفند 1397 ساعت 12:33

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در کلیه شهرستان‌ها استان اجرا شد و ۷ هزار زوج مشاوره قبل از ازدواج انجام دادند.


مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در کلیه شهرستان‌ها استان اجرا شد و ۷ هزار زوج مشاوره قبل از ازدواج انجام دادند.
آیت‌الله افشارمهر صبح امروز (یکشنبه 26 اسفندماه 97) در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج اظهار کرد: این طرح در کلیه شهرستان‌های استان اجرا می‌شود که در سال جاری ۷ هزار زوج مشاوره قبل از ازدواج انجام دادند.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اجرای طرح غربالگری اختلالات ژنتیک برای افراد در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال برگزار شد این طرح برای ۴ هزار دانش آموز مدارس پایه دهم و یازدهم شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه ۶۵ هزار نوزاد و کودک ۳-۶ سال در برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و بینایی کودکان شرکت کردند، گفت: طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در مدارس دخترانه و پسرانه اجرا شد و در این طرح ۱۸ هزار  دانش آموز پایه دهم و یازدهم آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.
افشارمهر از تحت پوشش قرار دادن ۸ هزار نفر خبر داد و گفت: تامین اعتبار ۵ مرکز توانبخشی بدون یارانه، تاسیس ۴۰ مهد کودک شهری و روستایی تشکیل ۱۰ گروه همیار سرپرست خانوار و پرداخت ۴ میلیارد ریال به کودکان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در مهد کودک‌ها از دیگر اقدامات سال ۹۷ است.
این مسوول خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح‌های اجتماع محور شهری و روستایی بیش از ۲۰۰۰۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دادیم. طرح ماد( مشارکت اجتماعی دانش آموزان پایه هشتم) و طرح رصد آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران و بهمئی اجرا شد که شناسایی آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی کاهش و کنترل آنها از اهداف این طرح‌ها بود.
افشار مهر در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (cbr )درتمام  روستاهای  استان  که هدف آن  شناسایی  و ارایه خدمات به معلولین می‌باشد، جمعیتی بالغ بر ۹۸۵۰ نفر را تحت پوشش  خود قرار  داده است
وی افزود: صدور مجوز فعالیت 8 کلینیک مددکاری اجتماعی جدید در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و  تاسیس و راه اندازی ۲مرکز اورژانس اجتماعی، تاسیس و راه اندازی یک پایگاه خدمات اجتماعی در منطقه آسیب خیز از دیگر اقدامات این حوزه است.
وی گفت: سال 97 تعداد 8000 نفر  را تحت پوشش قرار دادیم و برای 5 مرکز توانبخشی  بدون یارانه  تأمین اعتبار کردیم و حدود 40مهد کودک شهری و روستایی  در سال97 تاسیس شد و  ۱۰ گروه همیارسرپرست خانوارنیز تشکیل گردید و ۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال به کودکان  تحت پوشش  بهزیستی و کمیته امداد در مهدکودک‌های روستایی نیز پرداخت کردیم.
افشار مهر به اجرای طرح های اجتماع محور شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰۰۰۰۰هزار نفر را تحت پوشش این طرح ها قرار دادیم.  اجرای طرح ماد (مشارکت اجتماعی دانش آموزان پایه هشتم ) و اجرای طرح رصد آسیب های اجتماعی درشهرستانهای کهگیلویه،  گچساران  و بهمئی اجرا شد. شناسایی آسیب های اجتماعی و برنامه ریزی جهت کاهش وکنترل آنها از اهداف این طرح بود.
 


کد مطلب: 408048

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408048/200-هزار-نفر-تحت-پوشش-طرح-های-اجتماع-محور-شهری-روستایی-بهزیستی-راه-اندازی-8-مرکز-جدید-مددکاری-اجتماعی-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1