تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۴۰۸۰۴۸
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

200 هزار نفر تحت پوشش طرح‌های اجتماع محور شهری و روستایی بهزیستی / راه‌اندازی 8 مرکز جدید مددکاری اجتماعی در استان

۱
۰
200 هزار نفر تحت پوشش طرح‌های اجتماع محور شهری و روستایی بهزیستی / راه‌اندازی 8 مرکز جدید مددکاری اجتماعی در استان
کبنا ؛مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در کلیه شهرستان‌ها استان اجرا شد و ۷ هزار زوج مشاوره قبل از ازدواج انجام دادند.
آیت‌الله افشارمهر صبح امروز (یکشنبه 26 اسفندماه 97) در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج اظهار کرد: این طرح در کلیه شهرستان‌های استان اجرا می‌شود که در سال جاری ۷ هزار زوج مشاوره قبل از ازدواج انجام دادند.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اجرای طرح غربالگری اختلالات ژنتیک برای افراد در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال برگزار شد این طرح برای ۴ هزار دانش آموز مدارس پایه دهم و یازدهم شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه ۶۵ هزار نوزاد و کودک ۳-۶ سال در برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و بینایی کودکان شرکت کردند، گفت: طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در مدارس دخترانه و پسرانه اجرا شد و در این طرح ۱۸ هزار  دانش آموز پایه دهم و یازدهم آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.
افشارمهر از تحت پوشش قرار دادن ۸ هزار نفر خبر داد و گفت: تامین اعتبار ۵ مرکز توانبخشی بدون یارانه، تاسیس ۴۰ مهد کودک شهری و روستایی تشکیل ۱۰ گروه همیار سرپرست خانوار و پرداخت ۴ میلیارد ریال به کودکان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در مهد کودک‌ها از دیگر اقدامات سال ۹۷ است.
این مسوول خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح‌های اجتماع محور شهری و روستایی بیش از ۲۰۰۰۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دادیم. طرح ماد( مشارکت اجتماعی دانش آموزان پایه هشتم) و طرح رصد آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران و بهمئی اجرا شد که شناسایی آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی کاهش و کنترل آنها از اهداف این طرح‌ها بود.
افشار مهر در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (cbr )درتمام  روستاهای  استان  که هدف آن  شناسایی  و ارایه خدمات به معلولین می‌باشد، جمعیتی بالغ بر ۹۸۵۰ نفر را تحت پوشش  خود قرار  داده است
وی افزود: صدور مجوز فعالیت 8 کلینیک مددکاری اجتماعی جدید در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و  تاسیس و راه اندازی ۲مرکز اورژانس اجتماعی، تاسیس و راه اندازی یک پایگاه خدمات اجتماعی در منطقه آسیب خیز از دیگر اقدامات این حوزه است.
وی گفت: سال 97 تعداد 8000 نفر  را تحت پوشش قرار دادیم و برای 5 مرکز توانبخشی  بدون یارانه  تأمین اعتبار کردیم و حدود 40مهد کودک شهری و روستایی  در سال97 تاسیس شد و  ۱۰ گروه همیارسرپرست خانوارنیز تشکیل گردید و ۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال به کودکان  تحت پوشش  بهزیستی و کمیته امداد در مهدکودک‌های روستایی نیز پرداخت کردیم.
افشار مهر به اجرای طرح های اجتماع محور شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰۰۰۰۰هزار نفر را تحت پوشش این طرح ها قرار دادیم.  اجرای طرح ماد (مشارکت اجتماعی دانش آموزان پایه هشتم ) و اجرای طرح رصد آسیب های اجتماعی درشهرستانهای کهگیلویه،  گچساران  و بهمئی اجرا شد. شناسایی آسیب های اجتماعی و برنامه ریزی جهت کاهش وکنترل آنها از اهداف این طرح بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا. را که فقط دنبال کارهای شخصی خودشان هستند تعطیل نمیکنید اگر کارایی داشته بیایید گزارش مکتوب بدن ‌ چون من زنگ زدم گفتند زنگ بزن۱۱۵ و او دوباره پاس داد به این باز نیومد رفتمدیدم خودروی مربوطه داره صبحانه برای همکاراش تهیه میکنه .روزمرگی و بیتفاوتی متاسفانه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1