کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد

باند حمل سلاح غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد منهدم شد/ دلیل تیراندازی به رئیس‌کل دادگستری استان مشخص شد

25 اسفند 1397 ساعت 19:10

باند حمل سلاح غیرمجاز استان‌های غربی کشور قبل از اینکه به مقصد برسند توسط نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد منهدم شدند، همچنین سرقت از طلافروشی شهرستان لنده تنها سرقت مسلحانه امسال بود که سارقین شناسایی و به‌زودی دستگیر خواهند شد.


مهدی انصاری فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با راه‌اندازی قرارگاه‌های نوروزی در تفرجگاه‌ها اقداماتی برای گردشگران صورت می‌گیرد و روزانه این مکان‌ها رصد می‌شود.
انصاری به اقدامات برجسته نیروی انتظامی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: امسال این استان در وقوع سرقت رتبه 30 کشوری را کسب کرد و 68 درصد سرقت مسلحانه در استان کاهش یافت و همچنین کاهش 28 درصدی سرقت به عنف را شاهد هستیم و در نزاع دسته‌جمعی رتبه 31 کشور هستیم.
نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد متهم‌هایی را شناسایی و دستگیر کرد مجرمی که از سال 92 همدستانش اعدام‌شده بود و بعد از 5 سال متواری شدن ردیابی و در استان یزد دستگیر کردیم، همچنین سرقت از طلافروشی شهر یاسوج را دستگیر و به محکمه قضایی تحویل دادیم.
سرقت از طلافروشی شهرستان لنده تنها سرقت مسلحانه امسال بود که سارقین شناسایی و به‌زودی دستگیر خواهند شد.
5 تن و 200 کیلوگرم مواد مخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد کشف شد که این میزان نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 12 درصدی است و حدود یک هزار و 700 نفر در حوزه توزیع، خرده‌فروش، قاچاقچی، تهیه و مصرف مواد مخدر دستگیر شدند.
حدود 308 دستگاه خودرو حامل مواد مخدر در استان توقیف شد و بیش از 400 میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرهای استان کشفیات صورت گرفت و 713 دستگاه انواع خودرو توقیف شد.
بیش از 2 هزار و 10 قاچاقچی مواد مخدر در استان شناسایی و دستگیر شدند و حدود 24 درصد مکشوفه قاچاق مواد مخدر در استان افزایش یافت.
همه مجرمان فضای مجازی و حوزه سایبری شناسایی شد که باند اسکیمر در استان همدان باارزش یک میلیارد ریال سرقت شناسایی و دستگیری شد، باند فیشینگ که دو نوجوان بودند و با در دست داشتن یک هزار و 500 کارت عابر بانک شهروندان شیرازی را که قصد خالی کردن حساب مردم را داشتند شناسایی شد که همین باند بیش از 30 میلیون تومان در این استان سرقت کردند را شناسایی و دستگیر کردیم.
امسال 10 درصد کاهش تصادفات در سطح استان داشتیم که تلفات جانی در جاده‌های درون‌شهری و برون‌شهری به ترتیب 20 درصد و 50 درصد کاهش یافت.
عاملان تیراندازی به رئیس‌کل دادگستری استان دستگیر شدند که برخورد قاطع «حجت‌الاسلام‌والمسلمین مزارعی» با متخلفان باعث شد که عده‌ای به ایشان سوءقصد کنند که خوشبختانه این افراد دستگیر و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفتند و همچنین افرادی که اقدام به تیراندازی به مجتمع کارکنان دادگستری گچساران کردند کمتر از 48 ساعت دستگیر شدند.
2 باند حمل سلاح غیرمجاز که از استان‌های غربی کشور به سمت مقصد بودند قبل از اینکه مقصد برسند توسط نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد منهدم شدند.
چهارشنبه آخر سال هست و باید مراقب فرزندانمان باشیم پلیس مخالف شادی هیچ‌کس نیست اما نباید به هر قیمتی باشد شادی باید متعارف باشد نه اینکه افرادی تحت عنوان شادی آرامش مردم را برهم بزنند، از خانواده‌ها خواهشمندیم که به فرزندان خود آموزش دهند که مواد محترقه‌ای که در دست دارند می‌تواند مرگبار باشد و جلوی عزیزانمان را بگیریم که جبران آن برای جامعه سخت است.
لذا برای جلوگیری از حوادث و تلفات چهارشنبه آخر سال برای تمام شهرها برنامه‌ریزی و بلوک‌بندی شده و افسران ارشد را برای این مکان‌های تعیین کردیم.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در نوروز 98 تمام 61 تفرجگاه استان تحت پوشش پلیس قرار می‌گیرد و پلیس تا با ایجاد 21 ایستگاه در ورودی شهرها تا پایان تعطیلات نوروزی در 16 فروردین به مردم خدمات ارائه می‌دهد.
امسال حدود 61 تفرجگاه و 21 ایستگاه نوروزی در ورودی و خروجی شهرها و اماکن مذهبی مستقر هستیم و تحت پوشش پلیس قرار می‌گیرد و تا پایان 16 فروردین‌ماه سال 98 در این مکان‌ها جهت پاسخگویی به گردشگران خدمات ارائه می‌دهیم.
حدود 130 گشت جاده‌ای در محورهای درون‌شهری و بیرون شهر فعالیت می‌کنند.
در این ایام نوروز پلیس یار و همراه مردم است و بزهکاران و سابقه‌داران زندانی آزاد نخواهند شد و اراذل‌واوباش زیر ذره‌بین پلیس خواهد بود.
هرساله چهارشنبه آخر سال را داریم و باید طوری اقدام کنیم که در روزهای آتی و ضمن تجربیات گذشته منجر به کسب رضایت مردم در جامعه شود.
نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در سال 97 دو تن از همکاران خود را در حادثه تروریستی چابهار و سربندر استان خوزستان از دست داد متأسفانه مزدوران در اقداماتی تلاش بر برهم زدن کشور را داشتند و در این حوادث عزیزانی را از دست دادیم و خون این عزیزان از یادها نخواهد رفت، البته دنیا متوجه این هست که پلیس ایران با شعار «شهادت» به خدمت گذاری، خودش و ملتش به این نظام خدمت گذاری کرده است.
پلیس علیرغم مشغله کاری پای‌کار است و علاوه بر غیرت، شجاعت، شهامت، پای‌کار بودن و تعصب، پلیس جامعه‌محور و مردم محور است که باید حرمت و کرامت مردم را داشته باشد.
پلیس در جامعه باید حضور فیزیکی داشته باشد میدان وسیع و سختی است اما می‌شود باشهامت و برنامه‌ریزی و با نیت خدمت گذاری به مردم می‌توانیم به‌درستی عمل کنیم.
پلیس در سالی که گذشت اقدامات خوبی به نمایش گذاشت که با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور و شیب آن به سمت پلیس که با مشکلات اقتصادی آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد که اگر در این وضعیت پلیس پای‌کار نباشد شرایط برای همه دولتمردان سخت می‌شود، اما پلیس تلاش کرد در دشواری‌های مردم و نشاط و شادابی مردم سهیم باشد و با اقدامات خوب و حضور به‌موقع داشتن و همچنین پاسخگویی به‌موقع درصدی از سختی‌ها را سلب کنیم.
 شعار امسال نیروی انتظامی «نشاط بهاری نظم و قانون مداری» نام‌گذاری شده است.
امیدوار هستیم که مغازه‌داران از خریدوفروش مواد محترقه دست بکشند و نان خود را از راه دیگری به دست بیاورند.


کد مطلب: 408027

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408027/باند-حمل-سلاح-غیرمجاز-کهگیلویه-بویراحمد-منهدم-دلیل-تیراندازی-رئیس-کل-دادگستری-استان-مشخص

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1