کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد خبر داد

190 ؛ مرکز ملی پاسخگویی به تخلفات بهداشتی

25 اسفند 1397 ساعت 8:55

نعیمی در پایان خاطر نشان کرد: رعایت بهداشت فردی، بهداشت ساختمان و فضای کار؛ رعایت بهداشت در ابرازآلات و تجهیزات و اصول مناسب در پخت، نگهداری و توزیع مواد غذایی از الزامات حفظ بهداشت است.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده نواقص بهداشتی در خصوص صنف خوار و بار فروشی، سوپر مارکت و فروشگاه های عرضه مواد غذایی با مرکز ملی پاسخگویی  190 وزارت بهداشت تماس حاصل نمایید.
ابراهیم نعیمی افزود: پیشنهادات مردمی، درخواست ها و شکایات جهت بهبود شرایط بهداشتی در مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی، ارتقاء بهداشت فردی و اخذ کارت بهداشت و گواهینامه آموزش بهداشت اصناف برای متصدیان از برنامه های کنترل بهداشت مواد غذایی است.
وی اذعان داشت: عرضه و استعمال مواد دخانی (قلیان و سیگار) در اماکن عمومی و فروش مواد دخانی به افراد زیر 18  سال کاملا ممنوع است.
وی تصریح کرد: نگهداری نامناسب و حمل و نقل غیر اصولی مواد غذایی و در شرایط غیر بهداشتی، عرضه مواد غذایی فله ای یا بسته بندی شده صنعتی با تاریخ مصرف مخدوش یا تاریخ مصرف گذشته، وجود جسم خارجی در مواد غذایی، زنگ زدگی و بادکردگی در غذاهای کنسرو شده می تواند سلامت مصرف کننده را به خطر بیندازد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ابراز داشت: کنترل بهداشت ابزار و تجهیزات، تهیه و آماده سازی مواد غذایی، استفاده مواد فساد پذیر در یخچال و فریزر و سردخانه در دمای استاندارد، استفاده از ظروف کاملا بهداشتی، تهویه مناسب های انبار و محل های پخت کنترل بو و آلودگی های محیطی می تواند از بروز بیماری های منتقله از راه آب و مواد غذایی جلوگیری نماید.
نعیمی در پایان خاطر نشان کرد: رعایت بهداشت فردی، بهداشت ساختمان و فضای کار؛ رعایت بهداشت در ابرازآلات و تجهیزات و اصول مناسب در پخت، نگهداری و توزیع مواد غذایی از الزامات حفظ بهداشت است.


کد مطلب: 408014

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408014/190-مرکز-ملی-پاسخگویی-تخلفات-بهداشتی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1