تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۴۰۸۰۱۴
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد خبر داد

190 ؛ مرکز ملی پاسخگویی به تخلفات بهداشتی

۰
190 ؛ مرکز ملی پاسخگویی به تخلفات بهداشتی
کبنا ؛معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده نواقص بهداشتی در خصوص صنف خوار و بار فروشی، سوپر مارکت و فروشگاه های عرضه مواد غذایی با مرکز ملی پاسخگویی  190 وزارت بهداشت تماس حاصل نمایید.
ابراهیم نعیمی افزود: پیشنهادات مردمی، درخواست ها و شکایات جهت بهبود شرایط بهداشتی در مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی، ارتقاء بهداشت فردی و اخذ کارت بهداشت و گواهینامه آموزش بهداشت اصناف برای متصدیان از برنامه های کنترل بهداشت مواد غذایی است.
وی اذعان داشت: عرضه و استعمال مواد دخانی (قلیان و سیگار) در اماکن عمومی و فروش مواد دخانی به افراد زیر 18  سال کاملا ممنوع است.
وی تصریح کرد: نگهداری نامناسب و حمل و نقل غیر اصولی مواد غذایی و در شرایط غیر بهداشتی، عرضه مواد غذایی فله ای یا بسته بندی شده صنعتی با تاریخ مصرف مخدوش یا تاریخ مصرف گذشته، وجود جسم خارجی در مواد غذایی، زنگ زدگی و بادکردگی در غذاهای کنسرو شده می تواند سلامت مصرف کننده را به خطر بیندازد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ابراز داشت: کنترل بهداشت ابزار و تجهیزات، تهیه و آماده سازی مواد غذایی، استفاده مواد فساد پذیر در یخچال و فریزر و سردخانه در دمای استاندارد، استفاده از ظروف کاملا بهداشتی، تهویه مناسب های انبار و محل های پخت کنترل بو و آلودگی های محیطی می تواند از بروز بیماری های منتقله از راه آب و مواد غذایی جلوگیری نماید.
نعیمی در پایان خاطر نشان کرد: رعایت بهداشت فردی، بهداشت ساختمان و فضای کار؛ رعایت بهداشت در ابرازآلات و تجهیزات و اصول مناسب در پخت، نگهداری و توزیع مواد غذایی از الزامات حفظ بهداشت است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1