تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب : ۴۰۸۰۰۸
کبنا گزارش می‌دهد

کارخانه‌داران شن و ماسه داستان قصابان یاسوج را تکرار می‌کنند / آتش انتقادات بالاخره دامن مدیریت «دیودیده» را می‌گیرد

۵
۰
کارخانه‌داران شن و ماسه داستان قصابان یاسوج را تکرار می‌کنند / آتش انتقادات بالاخره دامن مدیریت «دیودیده» را می‌گیرد
کبنا ؛داستان قصاب‌های یاسوج را کارخانه‌داران شن و ماسه تکرار می‌کنند. همین چند وقت پیش بود که قصابان بدون توجه به مصوبه‌های ستاد تنظیم بازار سرخود قیمت گوشت را افزایش دهند و اینقدر این کار را تکرار کردند تا یک آشفتگی در بازار گوشت استان و مرکز استان به وجود آمد. و هنوز که هنوز است گاهاً با کمبود گوشت قرمز روبرو هستیم. کارخانه داران شن و ماسه که نه ارز و نه تحریم‌ها چندان روی آنها تاثیر ندارد. گرانی قطعات ماشین آلات و لوازم یدکی و حقوق کارگران را بهانه کرده‌اند و سرخود اقدام به افزایش شن و ماسه کرده اند. شن و ماسه های که از بستر رودخانه ها و کوه‌های این استان به دست می‌آید.  الان هم شنیده شده است که برخی
از کارخانه داران شن و ماسه که به یک مرتبه و خودسرانه اقدام به افزایش قیمت تولیدات خود کرده بودند، وقتی با برخوردهای قانونی مواجه شدند، از فروش شن و ماسه خودداری کرده‌اند تا به ظن خود مسوولان هم برای افزایش قیمت‌ها، آنها را همراهی کنند.
شن از 10 هزار و 500 تومان بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار یک شبه به 19 هزار تومان و ماسه شکسته از 13 هزار تومان به 22 هزار تومان رسید تا تشرهای استاندار برای تعادل در بازار بر باد هوا بماند و راه به جایی نبرد و تنها در حد حرف باشد.
رضا زیرایی مدیرکل تعزیزات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: در یک ماه اخیر برخی کارخانه‌داران شن و ماسه در یاسوج به صورت خودسرانه و  به شکل افسار‌گسیخته و بدون مصوبه کمیسیون صنعت و معدن اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند.
زیرایی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده هرگونه افزایش قیمت کالا و محصولات تابع مصوبات استانی ناشی از قصور دستگاه‌های متولی است.
وی عنوان کرد: قانون گذار نرم افزار و سخت افزار لازم را در اختیار قیمت گذار قرار داده و امکانات نرم افزاری همان کمیسیون‌های است که مصوبات آن لازم الاجرا است.
زیرایی ابراز کرد: اگر افزایش قیمت تولیدات شن و ماسه توجیه پذیر بوده و بنا به پیشنهادات آنالیزی حق افزایش قیمت را داشتند، پس چرا در کمیسیون‌های اداری این حق را برای آنها در نظر نمی‌گیرند.
برخی نیز به بهانه‌های مختلف از جمله خراب بودن ماشین آلات مورد نیاز همچون لودر ، شن و ماسه انباشت شده را عرضه نمی‌کنند تا فشارها بر گرده مردم برای افزایش قیمت‌ها بیشتر شود و به ناچار مردم نیز این افزایش قیمت غیر منطقی شن و ماسه را بپذیرند.
اینکه چرا بر بازار نظارت دقیقی انجام نمی‌گیرد و اگر هم نظارتی هست چرا باز هم هر روز شاهد گران‌فروشی‌های افسار گسیخته‌ای در بازار هستیم؟ و آیا نظارت‌ها تاثیرگذار نیست و یا قوانین خیلی قوانین محکم نیستند که فرد خاطی را سرجایش بنشاند. این روزها انتقاداتی شدیدی متوجه مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت هست. و احتمال اینکه آتش این انتقادات دامن صندلی مدیریت دیودیده را بگیرد هست. دیودیده قبلاً به دادگاه در رابطه با گران‌فروشی و مسائل بازار احضار شد. مردم از تدبیر مسوولان در خصوص نظارت بر بازار و کمبود برخی کالاها اساسی و لازم بی‌خبر هستند. که امید می‌رود هر چه زودتر شاهد باشیم که تیم اقتصادی استان جدی‌تر پای کار بیایند و به وضعیت بازار سر و سامان «درست حسابی» دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این حرفا هیچ مسئول اقتصادی را عوض نمیکنن این دگه دلیل نمیخاد همه مردم به این نتیجه رسبده اند صنعت و معدن. هر اتفاقی میفته یه طرف تعزیرات و یه طرف صمت توجیه میکنه آخه کدومش درست میگه یا آقای استاندار اینجور میخاد که هیچ اتفاقی نمیفته مگه تو استان باید همین دو سه نفر باشن نوبت بقیه را هم بدید شاید اونا یه فکری بکنن
منصور
Iran, Islamic Republic of
چرا مغرضانه تیتر میزنی کبنا نیوز , گرانی مختص یاسوجه مگه ?!کل فضای اقصادی کشور وابسته به گرانی دلار افسار گسیخته شده و فقط قصابی و شن و ماسه و مختص یاسوج نیست , میدونم این کامنت رو نمیزنی ولی بدون این سبک گزارش نویسی فقط از طرفدارای سایتت کم میکنه , بدورد
محمد
Iran, Islamic Republic of
اقتدار نداره خدا وكيلي مدير ماهم بود بهش گوش نميكرديم
علی بخش تاج ملک یاسوج
Romania
بدبختی ملت آنجایی هست که اتحادیه وتعیین قیمت فروش تولیدات دست خود تولید کننده هاست
یعنی دنبه دست کربه
ستار
Iran, Islamic Republic of
بخت ما به دست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1