کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه‌های نماز جمعه چرام مطرح شد

مرکز پیام‌نور چرام در آستانه تعطیلی / آیا پرده از مسائل پیام‌نور کنار می‌رود

24 اسفند 1397 ساعت 14:41

امام جمعه چرام گفت: در صورت تعطیل شدن دانشگاه پیام نور ناگفته‌هایی از سهل انگاری‌ها، کارشکنی‌ها و بی‌توجهی مسؤولان مورد نظر و مربوطه را با مردم در میان خواهم گذاشت.


حجت الاسلام سیدنورالله افشار امام جمعه چرام ظهر امروز ( 24 اسفند ماه 97) در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه از جمله ماه‏هاى مبارک قمرى که فرصتى بسیار مناسب براى خودسازى و آماده شدن به ماه ضیافت الهى است، ماه مبارک رجب است، اظهار کرد: ماهى که هم مناسبت‌‏هاى خاص در آن واقع شده و هم ایام و لیالى مشخصى براى برگزارى بعضى اعمال عبادى که زمینه خودسازى و معنویت را فراهم مى‌‏کنند، تعیین شده است به همین دلیل این ماه از منزلت و مرتبت بسیار والایى نزد حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) برخوردار است.
امام جمعه چرام عنوان داشت: اعمال عبادى همچون روزه و دعا و نیایش و اعتکاف در این ماه از فضیلت بیشترى نسبت ماه‏هاى دیگر برخوردار است.
وی در خطبه دوم نماز سیاسی عبادی چرام با اشاره به این مطلب که مراکز علمی و دانشگاهی در هر شهری کمک به توسعه فرهنگی آن شهر است،گفت: یکی از مراکز دانشگاهی مهم و اثرگذار در شهر چرام دانشگاه پیام نور بود، مرکزی که صدها نفر از دانشجویان دختر و پسر این شهرستان مشغول کسب علم و دانش هستند، مرکز علمی که زمزمه تعطیلی آن به گوش می‌رسد.
وی افزود: اگر این مرکز علمی به شهرهای همجوار منتقل شود چند اشکال دارد، جمع کردن یک مرکز علمی در مرکز یک شهرستان به هیچ عنوان به صلاح نیست و نوعی بی توجهی  به مردم و دانشجویان مومن و انقلابی چرام است.
خطیب جمعه چرام گفت: دانشجویان پیام نور به این علت باید برای ادامه تحصیل به شهرهای اطراف مراجعه کنند که متحمل هزینه های بیشتر برای این عزیزان و خانواده‌های آنها خواهد شد، مراجعه دانشجویان این شهرستان به شهرهای اطراف با خطرات تصادفات جاده ای قابل توجیه نیست.
وی،تصریح کرد: توقع از فرماندار محترم است؛ مکانی مستقل مثل یکی از مدارس آموزش و پرورش را به دانشگاه پیام نور محول کنند تا مشکل مکان و بهانه‌های مسؤولان استانی پیام نور برای جمع کردن این دانشگاه رفع شود، در صورت تعطیل شدن دانشگاه پیام نور ناگفته هایی از سهل انگاری‌ها، کارشکنی‌ها و بی‌توجهی مسؤولان مورد نظر و مربوطه با مردم در میان خواهم گذاشت.
به گزارش کبنا، دانشگاه پیام نور استان کهگیلویه و بویراحمد در این سال‌های اخیر با بعضی از حواشی روبرو شد و جمعی از دانشجویان و کارکنان نیز انتقاداتی از مدیریت این دانشگاه داشتند و در خطبه‌های نماز جمعه چرام هم قرار است که پرده از سهل‌انگاری‌ها و کارشکنی‌های برخی از مسوولان در خصوص وضعیت مرکز پیام نور چرام برداشته شود.
مسوولان پیام نور هیچ وقت به طور رسمی و رسانه‌ای در باره موفقیت‌ها و کاستی‌های این دانشگاه با مردم سخن نگفته‌اند و گویا آنان به اصل پاسخگویی اعتقاد چندانی ندارند و رسانه‌ها هم نسبت به سایر مراکز دانشگاهی اخبار کمتری را از دانشگاه پیام نور دریافت می‌کنند. این سایت آمادگی انتشار پاسخ مسوولان پیام نور را دارد.


کد مطلب: 408000

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408000/مرکز-پیام-نور-چرام-آستانه-تعطیلی-آیا-پرده-مسائل-کنار-می-رود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1