تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۴۰۷۹۸۵
مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

بافت تاریخی دهدشت با همکاری تاجگردون صاحب ردیف اعتباری ویژه شد/ قدردانی مدیرکل میراث فرهنگی از تاجگردون

۱
۱
بافت تاریخی دهدشت با همکاری تاجگردون صاحب ردیف اعتباری ویژه شد/ قدردانی مدیرکل میراث فرهنگی از تاجگردون
کبنا ؛بعد از تخریب بخشی از بافت قدیمی دهدشت، تلاش‌های از سوی مسوولان برای بازسازی و مرمت آن انجام گرفت که در نهایت ردیف اختصاصی برای این بافت تاریخی در نظر گرفته شد.
به گزارش کبنا، محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اختصاص ردیف اعتباری برای مرمت بافت تاریخی دهدشت، اظهار کرد: با پیگیری استاندار محترم و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به‌ویژه جناب دکتر تاجگردون اعتبار ویژه‌ای برای مرمت بافت تاریخی دهدشت اختصاص می‌یابد.
محمود باقری با بیان اینکه در چند سال اخیر جلسات متعددی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در خصوص جذب اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی، مرمت بناهای تاریخی و پرداخت تسهیلات صنایع دستی برگزار کرده‌ایم، افزود: خوشبختانه با همدلی که بین مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و استاندر کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد پروژه‌های زیرساختی خوبی در استان شروع شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: احداث چهار پارک اسکان در شهرهای بزرگ استان، پیشرفت 95 درصدی موزه استان، احداث هتل دال دنا، تجهیز اردوگاه‌های رفاهی تفریحی در شهرستانهای استان نتیجه تلاش همکاران ما در میراث فرهنگی و تعامل خوب دولت و مجلس در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
باقری عنوان کرد: ایجاد موزه نفت در گچساران، ساماندهی بافت تاریخی دهدشت، تکمیل هتل چهار ستاره و پارک آبی یاسوج از دیگر پروژه‌های ملی است که با حمایت استاندار و مجمع نمایندگان استان قرار است در شهرستانهای گچساران، کهگیلویه و بویراحمد تکمیل و راه‌اندازی شود.
عدل هاشمی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز با قدردانی از همکاری و همراهی دکتر تاجگردون، از ردیف دار شدن بافت تاریخی شهر دهدشت و تأمین ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن خبر داد و اظهار داشت: این آثار ارزشمند تاریخی جهت باز سازی، حفظ و تمهیدات لازم برای جذب گردشگر و درآمد زایی، نیازمند داشتن ردیف بودجه و تأمین اعتبار لازم بود که خوشبختانه با سماجت و پیگیری انجام شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بهار
Iran, Islamic Republic of
اگر مدیرکل میراث فرهنگی در جریان این اعتبار بود ، چرا تاکنون چیزی نگفته . این خبر راس ساعت ۱۲ تا ۱ رفت روی سایت ها
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1