تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۴۰۷۹۷۸
گزارش/

استاندار نسبت به نقدها و گزارش‌های رسانه‌ها و مردم در خصوص عملکرد مدیران و دستگاه‌های اجرایی واکنش عمومی و رسانه‌ای نشان دهد/ انتظار و برداشت مردم در این خصوص چیست؟

۲
۱
استاندار نسبت به نقدها و گزارش‌های رسانه‌ها و مردم در خصوص عملکرد مدیران و دستگاه‌های اجرایی واکنش عمومی و رسانه‌ای نشان دهد/ انتظار و برداشت مردم در این خصوص چیست؟
کبنا ؛استاندار مدیر ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد است که می‌بایست نسبت به کلیه مسائل و عملکرد دستگاه‌های اجرائی و .... حساس باشد و ضمن اینکه خود به عنوان دیده بان بر کلیه اتفاقات و جریان امور در استان نظارت می‌نماید، تلاش نماید که نسبت به کلیه امور آگاه باشد و نسبت به گزارش‌های مردمی و اخبار و گزارش‌های رسانه و سایت‌های خبری به عنوان مراجع خبری و رکن مهم دموکراسی و کمک کننده به سلامت امور و مبارزه با ناکارآمدی‌ها و فسادهای احتمالی، حساس باشد و در صورت انتشار خبر و یا گزارشی نسبت به آن حساسیت نشان دهد و به عنوان نماینده ارشد دولت برای پیگیری آنها واکنش نشان دهد.
عدم واکنش استاندار حتی در سطح کلامی و قول به پیگیری و .... موجب دلسردی مردم خواهد شد و برداشت افکار عمومی جامعه آن خواهد شد که برای ایشان مهم نیست که در دستگاه‌های اجرایی چه اتفاقی می افتد.
در این مدت گزارش‌ها و نقدهایی از برخی از مدیران و دستگاه‌ها در برخی از سایت‌های استانی دیده شده که چندان نشانی از واکنش استاندار و جدیت در این امور دیده نمی‌شود. به عنوان مثال در تاریخ 23 آبان گزارشی در خصوص شرکت آب منطقه‌ای و یا در 22 دی ماه گزارشی در خصوص عملکرد سازمان هواشناسی استان در همین سایت کبنا نیوز منتشر شد که در این خصوص استاندار واکنشی نشان نداد که مورد توجه افکار عمومی قرار گیرد و صرفاً در یک مورد بازرسی استانداری درصدد پاسخگویی برآمد!
مردم انتظار دارند که در خصوص نقدها، شخص استاندار پاسخگو باشد و به مردم اطمینان توجه به امور و پیگیری را بدهد و اینکه صرفاً گاهی روابط عمومی و یا بازرسی به جای استاندار پاسخگو باشند، چندان مفید و مورد توجه مردم نیست. زیرا در چنین مواردی مردم شاید تصور کنند که اصلاً این گزارش‌ها و نقد عملکردها را شخص استاندار نخوانده و رسانه‌ها را دائماً مرور نمی‌کند.
عدم حساسیت استاندار نسبت به این نقدها، موجب شده که حتی این دستگاه‌ها درصدد پاسخگویی رسانه‌ای برنیایند و عملاً نسبت به این نقدها بی توجه باشند. در حالی که اگر استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص موضع بگیرد، موجب می‌شود که مدیران دقت بیشتری کرده و ضمن پاسخگویی به افکار عمومی، درصدد اصلاح امور برآیند.
به هر حال عدم واکنش استاندار در جلسات عمومی و ... به این موارد موجب دلسردی مردم می‌شود و از طرفی میل به نقد و بررسی عملکرد دستگاه‌ها از بین خواهد رفت و اگر مردم و اهالی رسانه‌ها در جایی سهل انگاری و کم کاری و ... را مشاهده نمایند، تمایلی به انعکاس آنها پیدا نمی‌کنند.
شایسته است که استاندار نخستین شخصی باشد که نسبت به نقدهای مردمی از دستگاه‌های اجرائی واکنش نشان دهد و در مقام مدعی العموم و مدافع حقوق مردم در جلسات عمومی (که مشمول پوشش رسانه‌ای هستند) مستقیماً از دستگاه مربوطه مطالبه پاسخگویی در موارد ذکر شده را داشته باشد.
مردم انتظار دارند استاندار کهگیلویه و بویراحمد شخصاً به این گزارش‌ها و ... واکنش نشان دهد و با بررسی صحت و سقم آنها، در جلسات عمومی اطلاع رسانی نماید تا با پوشش خبری آنها، جامعه نسبت به دقت و حساسیت وی دلگرم شود.
البته ممکن است که استاندار در جلسات خصوصی با مدیران دستگاه‌ها نسبت به این مسائل واکنش نشان دهد و مدیر دستگاه را مورد عتاب و خطاب قرار دهد و درصدد اصلاح امور باشد. ولی بهتر آن است که در فضاهای عمومی و جلسات عمومی نیز این واکنش و جدیت از استاندار دیده شود تا پوشش خبری داده شده و مردم از حساسیت استاندار مطلع شده و موجب دلگرمی جامعه شود.
------------------------------
غلام‌عباس امیدوار
نام شما

آدرس ايميل شما

سید قربانعلي موسوی
Canada
مرحمت فرمائید مارا مس کنید
انتظار طلا شدن از عده ایی که رنج متحمل شده خبرنگار را در طول سال برای همه ی امورات ادارات و نهادها وسازمانها را نمی بینند واولین کسی را که مورد هجمه وخطاب قرار می دهند خبرنگار بخت برگشته است ودق دلی شان بر سر او خالی میکنند انتظار بیهوده ایی است.
برادران عزیز انتظار طلا شدن نداشته و نداریم مرحمت فرمائید مارا مس کنید ، هیچ خبرنگاري بخودش اجازه نمی دهد بدون سند نقل قولی و یا گزارشی به شخص حقیقی ویا حقوقی نسبت دهد چرا که از پی آمد های آن کاملا آگاهی داشته و واقف است آن شخص چه دماری از روزگارش در خواهد آورد.
متاسفانه بعضی مدیران اول سخن می گویند سپس در مورد پی آمد آن اندیشه می نمایند و از این رهگذر تنها دیواری که کوتاه است وهمه می توانند بلا استثناء بر روی آن هوار شوند دیوار خبرنگار ورسانه است.
کتمان نمی کنم که شاید بعضی ها از گرفتن قلم بدست انتظاراتی دارند و شیوه نگارش آنها مسیر بخصوصی را طی می کند اما تعمیم دادن آن عده خاص به تمامی زحمت کشان عرصه خبر وخدمت رسانی مردمی امری بی انصافی است که اینروزها بکرات شاهد آن هستیم.
قصد کنکاش در محتوی سخنان گفته شده از جانب این ویا آن مقام مسئول را ندارم بلکه این مهم را متذکر می شوم در پایان سال که چشمان منتظر خبرنگاران زحمت کش انتظار دیدن و قدردانی از آن همه صداقت ودرستکاری خویش را داشتند ناگهان هجمه های رنگ وارنگ از این سوی و آن سوی بسمت شان حواله می شود و چوب تکفیر را بدون استثناء بر سر همه ی خبرنگاران ورسانه ها می کوبند.
کمتر خبرنگاری در طول سال گذشته با همه ی کاستی ها و کمبودهای بوجود آمده تلاش نکرده که چهره دولت را کمتر مخدوش نماید و به طبع آن مدیران دولت را خادمین مردم دانسته اند وبنوعی با مدیران همراهی کرده تا شاید گره ایی از گره های کور درون استان به دست آنها باز شود که نشده است و ما همچنان منتظر این گره گشایی ها هستیم.
انتظار میرفت از سردمداران وبزرگان که درک بهتری نسبت به رسانه و خبرنگار داشته ودارند آنها را آماج حملات خویش قرار ندهند وفلان مدیر هم برای اینکه خودرا مبرا از خطا می داند و به همین دلیل چوب حراج را بر سر خبرنگار می کوبد حداقل انتظار از مدیران بالا دستی سفارش به مدیران پائین دستی است تا همه را به مدارا دعوت می کردند.
هیچ کس عاری از خطا نیست و اگر باشد معصوم است اما اینکه همه ی تقصیر ها بگردن خبرنگاران است امری نا ممکن دیده می شود چرا که خبرنگار همانطور که گفته شد نمی تواند بدون سند ومدرک سخنی را انتشار دهد و مرتکب تشویش اذهان عموم گردد و قطع به یقین از جانب مراجع ذی الصلاح باز خواست خواهد شد و باید جوابگو باشد.
بهتر می بود عدالت را در این میانه رعایت می کردیم و همه کاسه کوزه هارا برسر خبرنگاران نمی شکستیم واگر در این پایان سال مرحمتی نسبت به آنها روا نمی داشتیم حداقل موجب رنجش قشر عظیمی از آنان نمی شدیم و ناخواسته زحمات یکساله آنها را به باد فنا نمی دادیم.
از فرهیختگان وبزرگان بیشتر از این ها انتظار می رفت و هنوز هم قلم بدستان بدون جیره و مواجب که قصد شان خدمت به خلایق است منتظر عطوفت و مهربانی این بزرگان و فرهیختگان هستند و انتظار دارند دل شکسته آنها با کلام ملاطفت آمیز مورد مهر و محبت قرار گیرد.
سید قربانعلی موسوی شیرازی روزنامه نگار و فعال فرهنگی رسانه ایی چرام
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
چرا اینهمه بهم ریختگی علوم پزشکی استان را استاندار می داند و ورود نمی کند مجموعه ای که با جان گرانمایه مردم سر و کار دارد خودش حال و روز خوشی ندارد .
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1