کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در تهران انجام گرفت

دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد با «مهندس غریب‌پور»

23 اسفند 1397 ساعت 9:30

عملیات اجرایی این طرح مهم معدنی پس از سالها رکود و توقف سرانجام با حمایت ویژه دولت تدبیر و امید و مسئولان و مقامات اجرایی کهگیلویه وبویراحمد عملیات اجرایی آن از حدود مهرماه سال 96 وارد فاز عملیاتی شده است.


علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در سلسله برنامه‌ها و دیدارهای هفتگی‌اش با خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در تهران در خصوص توسعه و تقویت ظرفیت‌های معدنی دیدار و گفت و گو کرد.
 احمدی در این دیدار بر شناسایی ظرفیت‌های معدنی، راه‌های جذب سرمایه گذاری در این بخش مهم اقتصادی و البته مغفول مانده و ضرورت نقش راهبردی آن در تقویت و توسعه پایدار این استان تاکید کرد.
 استاندار ایجاد صنایع فرآوری، توسعه فعالیت‌های اکتشافی و ذخائر جدید معادن و ضرورت پهنه بندی مناسب در محدوده‌های مستعد معدنی از دیگر محورهای مهم مطرح شده دیدار امروز استاندار کهگیلویه و بویراحمد با معاون وزیر صنعت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بود.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد و معاون وزیر صنعت همچنین در خصوص روند و حرکت پرشتاب و امیدبخش اجرای طرح فسفات چرام به عنوان یکی از طرح‌های مهم توسعه‌ای و اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد نیز تاکید داشتند.
عملیات اکتشافی معدن فسفات چرام از سال 1349 آغاز و تا سال 1372 به طول کشید و پس از آن مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی شروع شد.
عملیات اجرایی این طرح مهم معدنی پس از سالها رکود و توقف سرانجام با حمایت ویژه دولت تدبیر و امید و مسئولان و مقامات اجرایی کهگیلویه وبویراحمد عملیات اجرایی آن از حدود مهرماه سال 96 وارد فاز عملیاتی شده است.
براساس برآوردها، با بهره برداری اولیه از این معدن برای 600 نفر در دراز مدت و یک هزار و 200 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود.
برآورد ذخیره معدن فسفات چرام 80 میلیون تن با عیار 8.5 تا 9 درصد است.
تاکنون 75 فقره پروانه بهره برداری معدنی با حجم سرمایه گذاری افزون بر سه هزار و 300 میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.
این تعداد معدن با اشتغال 754 نفر و دارای بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تن ذخیره معدنی هستند.
همچنین از این تعداد هم اینک 47 معدن فعال و در حال بهره برداری هستند.
میزان استخراج سالانه آن‌ها نیز حدود 2 میلیون و 400 هزار تُن است.
سیمان، مرمریت، آهک، گچ، سنگ لاشه، مارن، شن، ماسه، فسفات، بوکسیت و سلستین از عمده‌ترین معادن در کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شوند.
 


کد مطلب: 407968

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/407968/دیدار-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-مهندس-غریب-پور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1