تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۸
کد مطلب : ۴۰۷۸۹۸
در شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

تسهیلات کهگیلویه و بویراحمد به تهران برگشت نخورد

۰
تسهیلات کهگیلویه و بویراحمد به تهران برگشت نخورد
کبنا ؛کارگروه اشتغال به ریاست علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه 20 اسفند ماه برگزار شد. که پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت ۱۴۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان خبر داد و گفت: از مجموع ۱۹۶ میلیارد تومان تسهیلات ابلاغی در حوزه بانک‌ها، پوشش ۷۲ درصدی پرداخت محقق شده است.
وی با بیان اینکه میزان تسهیلات اشتغال روستایی استان در مرحله اول ۱۰۷ میلیارد تومان بوده است، افزود: با در نظر گرفتن مرحله دوم تسهیلات تخصیصی به استان، این تسهیلات به ۳۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.
نیک مرام با اشاره به اینکه مجموع تسهیلات استان در حوزه اشتغال روستایی، ۴۴۳ میلیارد تومان است گفت: همچنین تسهیلات در نظر گرفته شده در حوزه دستگاه‌های امدادی ۱۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.
نیک مرام با اشاره به انحراف پایین در اعتبارات تسهیلات روستایی استان، عنوان داشت: از ۴۷۹۵ معرفی شده به بانک‌ها، تنها شش طرح انحراف داشته است.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست، افزود: باید انباشت ثروت و تقویت منابع را در استان داشته باشیم و دستگاه‌ها و بانک‌ها نیز در جذب اعتبارات ملی تلاش بیشتری داشته باشند.
احمدی با تقدیر از اقدامات انجام شده بخش‌های مختلف در تحقق ارائه تسهیلات اشتغال، عنوان داشت: با تلاش‌های انجام گرفته وضعیت استان در تسهیلات اشتغال روستایی مناسب بوده و فضای کسب و کار نیز بهتر شده است.
احمدی با بیان اینکه باید بهبود شرایط به شکل مطلوب‌تر از گذشته عملیاتی شود، عنوان داشت: حفظ اشتغال موجود و بعد از آن ارتقای اشتغال و تولید در استان مورد تاکید است.
وی افزود: باید دستگاه‌های اجرایی تلاش بیشتری برای بهبود فضای کسب و کار داشته باشند و اقدامات انجام گرفته و دغدغه مندی ها نیز جای تشکر دارد.
استاندار با اشاره به اینکه نباید فضای کسب و کار در استان متوقف شود، اظهار کرد: بهره گیری خروجی محور از ظرفیت تسهیلات اشتغال روستایی، تسهیلات رونق تولید و اشتغال فراگیر گام مؤثری در دستیابی به ارتقای اشتغال است.
احمدی با اشاره به لزوم اعطای هدفمند تسهیلات اشتغال فراگیر، عنوان داشت: هدفگذاری انجام گرفته در این محور نیز باید به شکل مناسب و در چارچوب قوانین اجرایی شود.
در کارگروه اشتغال یکی از دستورالعمل‌هایی که مطرح شد در خصوص وام اشتغال روستایی بود که دستگاه‌ها یک به یک مورد ارزیابی قرار گرفتند و معلوم شد که هر دستگاه چه میزان به وظیفه خود عمل کرده و کدام بانک‌ها در رسیدگی به پرونده‌ها و پرداخت‌ها وظیفه خود را انجام داده‌اند.
اما یکی از دستگاه‌هایی که استاندار به شدت از عملکرد آن در زمینه معرفی به بانک ناراضی به نظر می‌رسید اداره‌کل بهزیستی بود.
در ادامه این نشست معلوم شد که در زمینه پرداخت وام اشتغال روستایی به جامعه هدف بهزیستی تاکنون تنها 350 میلیون تومان پرداخت شده که افشاردوست دلیل آن را باز نشدن سامانه کارا اعلام کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد این میزان ناچیز از پرداخت وام اشتغال روستایی را برنتافت و گفت: از شما خواستیم که بیایید و با انرژی برای مردم کار کنید زیرا جامعه هدف شما افرادی زیر خط فقر هستند.
وی گفت: کمیته امداد دو تا سه برابر شما پرداخت کرده ولی شما مانده‌اید اجازه ندهید که این تسهیلات برگشت بخورد نگذارید حق مردم مظلوم ضایع شود.
در این نشست به جز عملکرد بهزیستی عملکرد بنیاد شهید و همچنین برخی بانک‌ها نیز از نظر استاندار ضعیف تلقی شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این مباحث از مدیرکل مربوطه (بهزیستی) خواست تا بیشتر پای کار باشد چرا که این موضوعات به بهزیستی مرتبط است و این چنین به اهمیت موضوع اشاره کرد که ممکن است برای چند روزی گوشت در بازار نباشد اگر مردم سختی می‌کشند اما این مشکل برطرف می‌شود و زیان چندانی هم به مردم نمی‌رسد اما در خصوص مواد مخدر با زندگی و مرگ مردم رابطه مستقیم دارد و باید بیشتر پای کار باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1