کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شاهرخ کناری در جمع احزاب سیاسی شهرستان بویراحمد:

احزاب برای ماشین‌‍سواری و تفریح و ارث پدری کسی نیست / مهم‌ترین کار احزاب باید تربیت نخبگان باشد

20 اسفند 1397 ساعت 21:28

فرماندار بویراحمد در ادامه با بیان اینکه احزاب در خلاء ها شکل نگرفته است، بلکه محصول جامعه است، گفت: بعضی در استان کهگیلویه و بویراحمد حزب را یک ماشین سواری می‌دانند برای کیف و خوشگذرانی خودشان. حزب ماشین سواری نیست، بلکه حزب بذری می‌کارد تا بعداً آن را درو کنند.


فرماندار بویراحمد گفت: حزب ماشین سواری برای خوشگذارانی و تفریح نیست، بلکه احزاب باید برای جامعه نخبه‌پروری کنند.
شاهرخ کناری در نشست احزاب سیاسی شهرستان بویراحمد که عصر امروز (دوشنبه 20 اسفند ماه 97) در محل جلسات فرمانداری بویراحمد برگزار شد، به مطالب مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: در 15 ماهی که بنده در فرمانداری بویراحمد حضور دارم، کسی نبود که درخواستی برای تشکیل احزاب داشته باشد و ما موافقت نکرده باشیم.
فرماندار بویراحمد با اشاره به شرایط امروز جامعه، گفت: در زمان جنگ شرایط مشخص و یک جنگ نظامی بود و تکلیف هم مشخص بود. اما الان همه بدخواهان نظام ورود کرده‌اند که این نظام را ناکارآمد نشان بدهند. و شرایط الان خیلی با گذشته فرق دارد.
کناری گفت: احزاب برای اینکه توانمندی‌های خودشان را نشان دهند نیاز به یک زیرساخت‌های داریم و جوامعی که توسعه سیاسی دارند، توسعه اقتصادی هم وجود دارد و بدون احزاب توسعه شکل نمی‌گیرد.
وی گفت: حیات احزاب را باید از حیات بنیانگذارانش جدا کنیم. نباید به پشت حیات بنیانگذاران‌شان قائم شوند و خودشان برنامه‌ای نداشته باشند.
نماینده عالی دولت در ادامه بیان کرد: مهم‌ترین کار احزاب باید تربیت نخبگان باشد که برای جامعه عالم پروری کند.
وی با بیان اینکه حزب برای کسب قدرت است، گفت: البته قدرت برای خدمت است و احزاب باید هدف اصلی‌شان خدمت به مردم باشد.
کناری در ادامه با بیان اینکه احزاب در خلاء ها شکل نگرفته است، بلکه محصول جامعه است، گفت: بعضی در استان کهگیلویه و بویراحمد حزب را یک ماشین سواری می‌دانند برای کیف و خوشگذرانی خودشان. حزب ماشین سواری نیست، بلکه حزب بذری می‌کارد تا بعداً آن را درو کنند.
فرماندار بویراحمد ادامه گفت: حزب ارث پدری کسی نیست و کسی نباید از ان به عنوان یک ارث نگاه کرد و محل کنایه زدن هم نباید باشد. بلکه حزب باید محل شفاف سازی و پاسخگویی برابر با اصول دموکراسی باشد.
وی افزود: برخی کشورها دو حزب بیشتر ندارند، اما برترین شرایط اقتصادی را هم دارند. اما از طرفی کشور ما 256 حزب دارند و مشکلی هم وجود دارد.
کناری گفت: خودمان را باید در چارچوب نظام و دولت بدانیم.
 


کد مطلب: 407890

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/407890/احزاب-ماشین-سواری-تفریح-ارث-پدری-کسی-نیست-مهم-ترین-کار-باید-تربیت-نخبگان-باشد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1