تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۴۰۷۸۷۵
در جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

دهبانی‌پور قربانی تقابل استاندار و شهردار یاسوج / رسانه‌ها بهترین قربانی برای کم‌کاری مدیران

۱
۰
دهبانی‌پور قربانی تقابل استاندار و شهردار یاسوج / رسانه‌ها بهترین قربانی برای کم‌کاری مدیران
کبنا ؛جلسه شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه (19 اسفند ماه 97) وقتی صحبت از مدیریت پسماند شد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به شجاعی معاون شهردار یاسوج گفت: «بدهی‌های شهرداری یاسوج به دلیل جذب نیروهای مازاد بود، شهرداری که با 100 نفر هم می‌توانست به مردم ارائه خدمات کند. در هر شهر و استانی که می‌رویم حداقل کارهایی برای استقبال از بهار و مسافران نوروزی صورت گرفته اما اینجا حداقل‌ها را هم احساس نمی‌کنیم. ورودی شهر یاسوج زیبا نیست و شهرداری هم هیچ کاری انجام نداده است شهردار یاسوج در جلسات که حاضر می‌شود ساکت و آرام فقط گوش می‌دهد اما آقای شجاعی معاون وی به جلسه می‌آید ژست طلبکارانه می‌گیرد. شهرداری متولی دکه‌های سطح شهر یاسوج است و اگر دکه‌ای فعالیت غیرمجاز دارد این شهرداری است که باید برخورد کند و اگر دکه‌ای مجوز دارد اما محصولات غیربهداشتی عرضه می‌کند دانشگاه باید برخورد کند. شهرداری ابتدا به وظایفش عمل کند بعد بیاید و بگوید سایر دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند.»
بعد از این صحبت‌های استاندار، نستهن مقدم شهردار یاسوج واکنش تندی به سخنان استاندار نشان داد که صبح روز بعدش (دوشنبه 20 اسفند ماه 97) مقدم آن مطالب را تکذیب کرد.
نستهن مقدم شهردار یاسوج تکذیبش را به نشست ستاد خدمات سفرهای نوروزی کشاند و در نشست پیش از ظهر امروز (دوشنبه 20 اسفندماه 97) این ستاد به خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها پرداخت و گفت: هیچ گونه اطلاعی از محتویات اخبار منتشر شده ندارم و در گفت‌و‌گو با روابط عمومی استانداری و سایت شهرداری آن را تکذیب کردم.
شهردار یاسوج بیان کرد: استاندار به عنوان مقام ارشد کهگیلویه و بویراحمد دغدغه همه استان و شهروندان را دارد که می‌رساند رسانه‌های استان در اطلاع‌رسانی دقت لازم را داشته باشند.
وی عنوان کرد: خودمان را ذیل مجموعه وزارت کشور و سرباز استان می‌دانیم و خود و نیروهایمان شب و روز پای کار هستیم و تلاش می‌کنیم برای خدمت به مردم.
این مسوول تصریح کرد: لازم است دستگاه‌ مربوطه بر رسانه‌ها نظارت داشته باشند.
اما علی محمد احمدی در ادامه سخنان شهردار یاسوج نوک پیکان را به سمت رضا دهبانی‌پور برد و گفت: دستگاه ناظر بر رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای دهبانی است که همه چیز را رها کرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به شهردار یاسوج گفت: شما وظیفه و کار خودتان را انجام دهید و بگذارید رسانه‌ها هر چه می‌خواهند به من بگویند.
وی تصریح کرد: همان روز اول گفتم من مسیر خودم را می‌روم و رسانه‌ها هم رسالت خود را دنبال کنند، مدیران کار کنند و نگران رسانه نباشند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر جایی بدانم خدمتی شده تشویق می‌کنم و هر جایی کم‌کاری شود تذکر می‌دهم.
احمدی در نشست ستاد خدمات سفرهای نوروزی کمی تندتر صحبت و عنوان کرد: برخی افراد مریض هستند فرهنگ و شعور سیاسی ندارد و تازه قلمی به دست آورده‌اند و شروع به تخریب می‌کنند.
احمدی عنوان کرد: نکته مهم این است که مدیر ما باید وظیفه‌اش را انجام دهد من هم چندین بار مستقیم و غیر مستقیم به ارشاد استان گفتیم فضایی برای نقد سازنده فراهم کند نه اینکه دروغ‌ پراکنی شود.
احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، کنایه‌های هم به دهبانی‌پور زد و گفت: هر چه به دهبانی‌پور این موضوع را گفتم بی فایده بود و به نظر می‌رسد مدیرکل ارشاد در آستانه انتخابات تصمیم گرفته کسی را از خودش ناراحت نکند.
صحبت‌های احمدی در این جلسه حاوی چند نکته مهم است؛ اولاً بسیار تند و دور از اصول علم مدیریت برخورد می‌کند و شبیه کسی که بخواهد «دق دلی» قبلی خود را از کسی خالی کند، بدون بهانه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی را خطاب قرار داده است.
نکته دوم اینکه ظاهراً مدیران محترم دیواری کوتاه‌تر از رسانه‌ها سراغ ندارند که کم کاری و اشکالات خود و بعضی مدیران را به جای پاسخ دادن متوجه رسانه‌ها می‌کنند.
سوم به احتمال زیاد آقای استاندار توقع برخورد قهری و حذفی با رسانه‌ها را دارد که اینچنین تند و بی پروا به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمله می‌کند و توضیح نمی‌دهد که منظور از رها کردن میدان رسانه‌ها توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد چیست یعنی ایشان توقع دارند خبرنگاران و رسانه‌ها هیچ چیزی نگویند و صرفاً به تمجید و تعریف بپردازند.
نکته چهارم اینکه برنامه حضور در انتخابات برای مدیران جرم نیست که اگر جرم بود علی محمد احمدی خود بیش از بقیه باید در این مورد پاسخگو باشد. هم چنین اینکه مدیران بخواهند با دیگران تعامل داشته باشد یک حسن است همچنانکه خود آقای استاندار هم بیشترین تعامل را با نمایندگان محترم دارد و دوست ندارد نمایندگان از وی دلخور شوند.
حکایت امروز آقای استاندار و نوع برخوردش با مدیرکل ما را به یاد ضرب المثل معروف لری می‌اندازد که ناخودآگاه و ناگفته به ذهن هر شنونده‌ای می‌آید.
نکته پنجم بحث در باره شهردار یاسوج را به وقت دیگری می‌سپاریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دهبانی حضور داشت
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1