تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۷
کد مطلب : ۴۰۷۸۵۳
کبنا گزارش می دهد

فروش فوق العاده در دهدشت،طرحی که اجرا نشد/علت تاخیر چیست؟!

۰
فروش فوق العاده در دهدشت،طرحی که اجرا نشد/علت تاخیر چیست؟!
کبنا ؛اواخر بهمن ماه بود که روسای اتحادیه های صنفی با فرماندار کهگیلویه دیدارکردند (کلیک کنید)و اعتراض خود را به برپایی نمایشگاه بهاره در دهدشت اعلام کردند و معتقد بودند که برپایی نمایشگاه موجب رکود اقتصادی بازار می شود.
در ادامه فرماندار کهگیلویه نیز در آن دیدار نقش اصناف در بازار شهرستان رامحوری عنوان کرده بود و گفت:بی شک پیگیر منافع و حقوق مردم هستیم و در نهادینه کردن این امر به جد تلاش می کنیم،برگزاری نمایشگاههای فصلی نیز با هدف تنظیم و تعدیل بازار دنبال می شود ولی این بدان معنا نیست که تدابیر لازم اعمال نشود.
نهایتا مدتی بعد در جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست فرماندار مصوب شد که به دلیل اعتراض صنوف طرح فروش فوق‌العاده جایگزین نمایشگاه بهاره در دهدشت شود که البته رئیس اتاق اصناف کهگیلویه نیز در آن جلسه شرایط  اجرای مطرح شده از سوی رئیس اداره صمت را پذیرفته بود.
رئیس اداره صنعت و معدن کهگیلویه نیز در هفته اول اسفند ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرده بود:در آستانه سال جدید با هدف تأمین کالای اساسی مورد نیاز مردم طرح فروش فوق‌العاده به جای برپایی نمایشگاه بهاره در شهرستان اجرا می‌شود.
یاسین علویان گفته بود:دستورالعمل فروش فوق‌العاده صنوف به اتاق اصناف ابلاغ شد که در این طرح چندین واحد صنفی مختلف (خوراک،پوشاک،لوازم آرایشی و...) متعهد می‌شوند کالای اساسی مورد نیاز را 15 تا 20 درصد پایین‌تر از قیمت متعارف بازار عرضه کنند و این طرح از 15 اسفند ماه در شهرستان آغاز می‌شود.
حال امروز 19 اسفندماه است و 4 روز از تاریخ مصوب اجرای فروش فوق العاده می گذرد و این طرح اجرایی نشده است،مصوبه ای که مانع برپایی نمایشگاه بهاره با هدف تعدیل و تنظیم بازار شد،البته ناگفته نماند که برپایی نمایشگاه ها زمانی می توانست مفید باشد که بازرسی و نظارت برقیمت و کیفیت کالاهای عرضه شده به مردم در نمایشگاه ها هم صورت بگیرد.
کبنا نیوز در خصوص چرایی تاخیر در اجرای طرح فروش فوق العاده در دهدشت با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و افزایش خریدهای مردم ،گفتگویی با رئیس اداره صمت کهگیلویه دارد که در زیر می خوانید:
رئیس اداره صمت کهگیلویه در گفت و گو با کبنا با اشاره به تاخیر در اجرایی شدن طرح فروش فوق العاده که قرار بود از 15 اسفندماه اجرا شود،اظهار کرد:برای رئیس اداره اصناف،روسای اتحادیه ها اخطاریه کتبی فرستادم چون سهل انگاری کردند،از عملکردشان راضی نیستم و آنها هشدار دادم در صورت اجرا نشدن طرح اعمال قانون و سخت گیری ها انجام می شود.
علویان گفت:اخطاریه ها در پرونده ها موجود است،رونوشت برای فرمانداری،حراست سازمان و سازمان نیز فرستادم.
وی گفت:پس از دیدن اخطاریه ها به تکاپو افتادند و قرار است فردا، طرح فروش فوق العاده اجرایی شود،و اجرای این طرح را برابر قانون از همه صنوف می خواهم و نظارت ها شدت می گیرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1