تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۴۰۷۸۱۴
امروز

دوره ی آموزشی نظام قضایی ویژه کودکان و نوجوانان برگزار شد

۰
دوره ی آموزشی نظام قضایی ویژه کودکان و نوجوانان برگزار شد
کبنا ؛
 
نخستین دوره آموزشی نظام عدالت ویژه کودکان ونوجوانان تحت نظر سازمان یونیسف در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، نخستین دوره ی آموزشی نظام حقوقی ویژه کودکان و نوجوانان به منظور آشنایی قضات، وکلاء و برخی نهاد هایی که با حقوق کودکان و نوجوانان ارتباط دارند در یاسوج برگزار شد.

دکتر اردوان عزیزی معاون برنامه ریزی این دادگستری در سخنان هدف از برگزاری این دوره را آشنایی بیشتر علمی وکاربرد همکاران قضایی ونمایندگان حقوقی نهادهایی که با حقوق کودکان ونوجوانان ارتباط مستقیم دارند بیان نمود.
عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بحث مسئولیت کیفری در واقع به نوع ونحوه ی برخورد مناسب با اطفال ونوجوانان می پردازد.
وی افزود:بدلیل برخی ملاحظات وتعارضات سالهایی طول کشید تا اصولی که در قانون مجازات اسلامی مشخص شده بود این اصلاحات پذیرفته شود و جنبه قوانین به خود بگیرند.

معاون برنامه ریزی دادگستری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه امروزه در جوامع مختلف خشونت هایی علیه کودکان انجام می گیرد، گفت:اگر به اطفال به دیده ی بزه دیده نگاه کنیم مهمترین بحثب که می توان به آن توجه کرد این است که اطفال به نوعی در جوامع مختلف قربانی خشونت های مختلفی قرار می گیرد که ممکن است در خانه ، خانواده ، مدرسه، محیط های آموزشی، مراکز تأمینی وتربیتی وقضایی هستند.

وی افزود:مهمترین بحثی که می توان به آن اشاره کرد این است که موضوع خشونت علیه اطفال ، درساختار قانونی کشور ما ودیگر ملل قانونی شده است.
عزیزی در پایان گفت: این دوره ی آموزشی به مدت 3 روز در یاسوج در حال برگزاری است.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سعید رهایی عضو هیئت علمی دانشگاه شیخ مفید و نماینده ایران در سازمان یونیسف اظهار کرد:کودکان سرمایه یک ملتند واگر این سرمایه آسیب ببیند دیگر نمی تواند به پا خیزد، در واقع کودکان مانند بذری هستند که باید خوب کاشته شوند وچنانچه این مهم رعایت نشود بذر خوبی درو نخواهیم کرد.

نماینده ایران در سازمان یونیسف در ادامه گفت : بنابراین آنچه در آمار این سازمان آمده است جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه با تمام محدودیت هایی که داریم بهترین کادر ویژه دادگاه اطفال و کودکان را در محاکم داریم.

دکتر سید جعفر کاظم پور مدیرکل تدوین لوایح حقوقی و مقررات قوه قضائیه نیز در این نشست در سخنانی به برتری نظام حقوقی اسلام در زمینه حقوق کودکان و نوجوانان نسبت به دیگر نظام های حقوقی اشاره کرد وگفت: نظام حقوقی اسلام که بر اساس قرآن ومبانی دینی شکل گرفته است نه تنها عقب تر نیستیم بلکه در این نظا دینی، از قواعد ومقررات خوبی در رعاست حقوق کودکان برخوردار هستیم.
در ادامه این همایش سه روزه دکتر سید علی کاظمی مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه نیز در سخنانی اظهار داشت:در زمینه اجرای حقوق کودکان و نوجوانان در قوه قضائیه به اشد خوبی رسیده ایم و اکنون لایحه تشکیل پلیس قضایی ویژه کودکان و نوجوانان در قوه ی قضائیه تدوین ودر حال ارسال به دولت است.

وی در ادامه افزود:دوره آموزشی نظام عدالت ویژه حقوق کودکان نوجوانان 28 دوره از سری آموزشهای تحت نظر سازمان یونیسف می باشد که دراستان کهگیلویه وبویراحمد اجرا شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1