تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۴۰۷۷۸۰
کبنا گزارش می‌دهد

ابهام «دستگاه چیلر» اورژانس جدید دهدشت چگونه بر طرف می‌شود / مسوولان پاسخ می‌دهند

۲
۲
ابهام «دستگاه چیلر» اورژانس جدید دهدشت چگونه بر طرف می‌شود / مسوولان پاسخ می‌دهند
کبنا ؛جمعه 7 دی ماه درست در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی بود که اورژانس 70 تختخوابی بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت با مساحت 2 هزار و 200 متر مربع زیربنا با حضور وزیر بهداشت و درمان، مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، با توجه به اینکه بارها از سوی مسولان شنیده‌ایم که این اورژانس قابلیت ارتقا تا 110 تخت را هم دارد، بخش بستری برای انواع بیماری ظرفیت‌های لازم را دارد که طبیعتاً مراجعه کنندگان زیادی خواهد داشت، اهمیت و ضرورت نصب دستگاه‌های خنک کننده یا گرمایشی در راستای رفاه بیشتر بیماران و همراهان بر کسی پوشیده نیست.
در حال حاضز نیز اورژانس به دلیل اینکه فضایی برای جریان هوا ندارد گرم است، از آنجایی که تهویه و آرامش اتاق برای بیماران به ویژه بستری قلب ضروری است این موضوع باعث اعتراض بیماران شده است.
یک منبع آگاه به کبنا گفت: با توجه به اینکه ظرفیت اورژانس یک برج خنک کننده (چیلر) با وزن 120 تن برای اورژانس جدید برآورد شده بود، ولی مسئولین خرید تجهیزات دانشگاه، یک چیلر 70 تنی تهیه کرده‌اند که جوابگوی ظرفیت اورژانس نیست و ناظر تاسیسات و دفتر فنی دانشگاه مخالف نصب بود چون جوابگوی ظرفیت نبود، ولی به نظر می‌رسد در حال متقاعد کردن ناظر فنی نیز هستند.
 کبنا نیوز نیز جهت رفع ابهامات در این خصوص و به این امید که اینگونه نشود دستگاهی نصب شود که جوابگوی ظرفیت اورژانس نباشد و در فصل گرما تازه کاسه چه کنیم چ کنیم به دست نگیریم، گفت و گویی با مسوولان دارد که در زیر می‌خوانید:
 یکی از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت و گو با کبنا با ببان اینکه این گونه که می گویید، نیست، اظهار کرد: دلیل عدم نصب این است که هنوز برای ما محرز نشده است که آیا این دستگاه مشخصات مد نظر را دارد، می‌تواند جوابگوی ظرفیت اورژانس باشد یا خیر، و در واقع بحث تخصصی است که تحقیقات و محاسبات در حال انجام است و چون کاری تخصصی است کمی زمان بر است.
وی با بیان اینکه هنوز چیزی برای ما محرز نشده است گفت: اگر پس از بررسی‌ها و محاسبات، متوجه شدیم دستگاه جوابگوی ظرفیت اورژانس است که نصب می‌شود در غیر این صورت باز پس فرستاده می‌شود و در این بین اگر تخلفی نیز محرز شود برخورد می‌شود، تاکنون جهت بررسی محاسبات به اورژانس بازدید داشتیم.
یک مسوول در شبکه بهداشت کهگیلویه نیز در گفت و گو با کبنا با اشاره به اینکه هزینه عمرانی این اورژانس 5 میلیارد و هزینه تجهیزات نیز 5 میلیارد است، عنوان کرد: کارشناس تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی برای دومین بار است که در هفته گذشته از اورژانس و به ویژه چیلر بازدید داشته است، این دستگاه به نحو احسن جوابگوی ظرفیت اورژانس هست و مشکلی ندارد، خود مسوول ناظر دانشگاه به عنوان کارشناس تحقیقات هم این موضوع را تایید کرده است.
او عنوان کرد: معمولاً برآوردهای اولیه را برای خرید دستگاه، دست بالا می‌گیریم، ولی این چیلر جوابگوی ظرفیت اورژانس است، دستگاه هم صادر شده است در ضمن هوا هنوز خیلی گرم نشده است که ما بگوییم نصب به تاخیر افتاد است، دستگاه هم همین هفته تا هفته آینده نصب می‌شود و امیدواریم که مشکل حل شود.
مسوول دیگری در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت نیز در گفت و گو با کبنا اظهار کرد: با توجه به اینکه شبانه روز در اورژانس هستم، وضعیت را درک می‌کنم، به جد از طریق تماس با دفتر فنی دانشگاه پیگیر نصب دستگاه هستم، در حال ارزیابی هستیم و به زودی نصب می‌شود.
وی در پاسخ به کبنا در خصوص تعداد پذیرش روزانه اورژانس گفت: تقریباً 100 تا 120 نفر روزانه پذیرش داریم.
به گزارش کبنا از دهدشت، جای بسی تعجب است که دستگاهی چند تُنی که پس از ماه‌ها سفارش طراحی شود، حال در حیاط بیمارستان رها شده باشد و مسوولان دانشگاه و شهرستانی تازه به فکر بررسی‌ها و محاسبات تخصصی جهت اینکه ببینند ایا اصلاً همان دستگاهی است که سفارش دادیم یا خیر، آیا جوابگو ظرفیت اورژانس هست یا خیر، علت این ناهماهنگی و کند پیش رفتن چه می‌تواند باشد؟
پیگیری‌های برای نصب این دستگاه همچنان به نتیجه نرسیده است و امیدواریم اینگونه نشود که مسوولان تنها به بهانه نزدیک شدن به گرمی هوا و طولانی شدن زمان برای تهیه چیلر جدید دستگاهی را نصب کنند که جوابگوی ظرفیت اورژانس نباشد!
دکتر غلام‌نژاد معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفت‌وگو با کبنا می‌گوید: دستگاه چیلر برای اورژانس دهدشت سفارش دادیم، این دستگاه را شرکتی برای ما ساخته است و آن چیزی که ما می‌خواستیم نبود. و الان کارشناسان فنی خود را فرستادیم که این موضوع را مورد بررسی قرار دهند که آیا می‌تواند جوابگوی نیاز ما باشد یا خیر؟ الان هم با شرکت در حال رایزنی هستیم. شرکت هم یک تقویت کننده بر روی دستگاه چیلر گذاشته که همانی بشود که ما می‌خواهیم. اما با این وجود به دنبال رفع این مشکل هستیم.
------------------------------------
گزارش از سیده فاطمه خطیبی
------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

نبود مدیر با کفایت
Iran, Islamic Republic of
چی گرم نشده من سه شب اونم تو زمستان پیش داداشم بودم. از گرما عجیب فضای اونجا کلافه شدیم. مردم کلا معترض و کسی هم پاسخگو نبود. چه برسه به تابستان واویلا
wee
Iran, Islamic Republic of
چکاره است چیلر براش بگیر آخ تاقیومت سی بهداشت درمان کهگیلویه 70 سال عقب گرد شد با آمدن دکتر جامعه شناس
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1