تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب : ۴۰۷۷۶۴
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

پیش‌بینی 103 شغل روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

۰
پیش‌بینی 103 شغل روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛پروانه نیک‌مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آخرین مرحله تعداد 10 طرح با مبلغ 91 میلیارد ریال تسهیلات و پیش‌بینی 103 نفر اشتغال از محل اعتبار روستایی و عشایر تصویب و به بانک‌های عامل ارجاع شد.
وی نظارت را یکی از عوامل مهم در آئین‌نامه اجرایی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری دانست و افزود: مردم باید اطمینان حاصل کنند که در پرداخت تسهیلات اشتغال میزان انحراف ناچیز است.
نیک‌مرام با تشریح عملکرد برنامه‌های اشتغال در سال 97 و ارزیابی مثبت این عملکرد، بیان کرد: نقش نظارت قبل، حین و پس از پرداخت تسهیلات در موفقیت اهداف برنامه‌های اشتغال‌زایی بسیار حائز اهمیت است.
وی عنوان کرد: تمامی طرح‌های روستایی و عشایری استان مطابق دستورالعمل و رسته‌های آن‌ها جزو رسته‌های منتخب و تأییدشده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بررسی و کنترل سرانه اشتغال طرح‌ها از وظایف کمیته فنی است، تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با هماهنگی بانک‌های عامل، اشتغال واقعی و درج‌شده در پرونده‌های بانکی متقاضیان را با سامانه کارا هماهنگ و احصا کنند.
وی ابراز داشت: بانک‌های استان با همکاری بیشتر، مانع ارسال طرح‌های بدون توجیه فنی، اقتصادی و مالی به سیستم بانکی توسط دستگاه‌های اجرایی شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعمال سخت‌گیری لازم از سوی کمیته فنی، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، گفت: با حمایت حداکثری برای تحقق طرح‌های اشتغال روستایی، رعایت مباحث فنی در بخش نظارت به‌طور کامل اجرایی می‌شود.
نیک‌مرام افزود: با استفاده از تجربه تسهیلات روستایی و بنگاه‌های زودبازده درگذشته، ارائه تسهیلات اشتغال با رعایت تمام نکات و در مسیر هدف‌گذاری ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، مبلغی بیش از یک هزار و 395 میلیارد ریال به یک هزار و 577 طرح اشتغال روستایی و عشایری این استان پرداخت‌شده که زمینه اشتغال چهار هزار و 610 نفر را ایجاد کرده است.
نیک‌مرام اظهار داشت: نظارت بر روند پرداخت تسهیلات و بررسی اهلیت دریافت‌کننده بسیار فنی و تخصصی انجام می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای وسعت کمی است باید تمام توان برای کمترین انحراف در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری بکار گرفته شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1