تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۴۰۷۷۳۶
در شورای حفظ حقوق بیت المال استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

«مزارعی» خبر خوشحال کننده‌اش را اعلام کرد / آه فقرا زندگی‌تان را نابود می‌کند / سپر مدیران قانونی می‌شوم

۰
«مزارعی» خبر خوشحال کننده‌اش را اعلام کرد / آه فقرا زندگی‌تان را نابود می‌کند / سپر مدیران قانونی می‌شوم
کبنا ؛  رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما در اینکه باید از عرصه بیت المال برای خدمت به مردم استفاده شود هیچ مخالفتی نداریم که اگر همه از آن استفاده کنند، اما اگر قرار است «ما» و امثال «ما» همه امتیازات را بگیرند و یک عده خدا زده بدبخت بیچاره، در سر و کله خودشان بزنند تا یک تکه نان برای زندگی خود تامین کنند، این واقعاً ظلم است ظلم نابخشودنی که  در قیامت یقه‌مان را می‌گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مزارعی صبح امروز (چهارشنبه 15 اسفندماه 97) در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی که با حضور مدیران استان برگزار شد، اظهار داشت: برخی از بزرگان در همین نظام جمهوری اسلامی، حتی در قلم و مدادی که برای مطالب شخصی و غیرشخصی استفاده می‌کردند احتیاط می‌کردند و آنقدر اینقدر در حفظ حقوق بیت المال احتیاط می‌کردند که با قلمی که متعلق به بیت المال بود مطالب شخصی نمی‌نوشت، و از ماشین بیت المال استفاده نمی‌کرد.
حجت الاسلام والمسلمین مزارعی افزود: هریک از ما اموال و املاکی از بیت المال تحت نظارت و مدیریتمان است، که باید حواسمان به این‌ها باشد.
حضرت علی (ع) وقتی که وارد کوفه شد، این فرمایش از ایشان هست که خطاب به مردم کوفه گفت «ای مردم، من همه‌ی دار و ندارم همین است که الان وارد شهر شما شدم و همه‌ی دار و ندارم همین است که می‌بیند، اگر من روزی خواستم از شهر شما بروم غیر از این چیزهایی که داشتم چیز زیادی بردم خیانت کرده‌ام، معصوم (ع) به این شکل در حفظ حقوق بیت المال احتیاط می‌کرد.»
حجت الاسلام مزارعی خطاب به مدیران کهگیلویه و بویراحمد گفت: آقایان در حفظ بیت المال ما ظالم هستیم، تک تک مردم، آحاد این فقیران در سطح شهر و استان را می‌بینید آن کسانی که در خانه‌اش هیچ ندارد اگر ما در حوزه بیت المال کمترین سهل انگاری و تصرف در اشخاص یا عوامل کنیم ظلم به آن‌ها است، آه و ناله آن‌ها ما را می‌گیرد و زندگی ما را تباه می‌کند.
شما با یک قلم زدن، بخشی از بیت المال را به یک نفر می‌دهید، ما با یک امضا می‌آییم و چندین هکتار از املاک بیت المال را به راحتی در اختیار افرادی قرار می‌دهیم که مبانی قانونی و شرعی درستی هم ندارد.
ما در اینکه باید از عرصه بیت المال برای خدمت به مردم استفاده شود هیچ مخالفتی نداریم که اگر همه از آن استفاده کنند، اما اگر قرار است «ما» و امثال «ما» همه امتیازات را بگیرند و یک عده خدا زده بدبخت بیچاره، در سر و کله خودشان بزنند تا یک تکه نان برای زندگی خود تامین کنند، این واقعاً ظلم است ظلم نابخشودنی که  در قیامت یقه‌مان را می‌گیرد.
مدیری که در تکالیفش حق الناس است اگر در امانت و مدیریت کم کاری کنید خیانت و ظلم است، چون حق الناس است چرا در اموال بیت المال، عرصه ملی، آب، خاک، جنگل، امتیازات و گیاه کم کاری کنیم؟ باید حواسمان باشد که پیش خداوند روسیاه نشویم.
شما می دانید که چه تعداد زیادی خانواده شهدا که صاحب این نظام هستند مشکل مالی دارند! آیا دغدغه ما این خانواده‌ها است؟
کدام یک از مدیران دغدغه‌شان این است که سراغ آن بدبخت بیچاره که کسی را ندارد برود؟ همه ما سراغ آن‌هایی هستیم که زور دارد کمک آن افرادی می‌کنیم که هم زور، پول و جایگاه دارد و از اینجا تا بالای مملکت قوم و خویش دارد و همه هم از او حمایت می‌کنند، اما آن خدا زده‌ی بدبختی که از روی نداری و ناچاری 2 راس بز سرقت کرده همه توی سرش می‌زنیم اما وقتی نوبت آقایان می‌رسد مکتوب، غیرمکتوب، شفاهی و جلسات که نه باید حمایت شود.
اگر قرار است ما فکر فقرا و پاپتی ها باشیم، خوب اول برویم برای آن‌ها چانه بزنیم، ببینم چندتا آدم بدبخت داریم و دست آن‌ها را بگیریم و حمایتش کنیم آن فردی که قوم و خویش دارد هزار راه را می‌داند و نیاز ندارد که ما حمایتش کنیم و خودش هم به نتیجه می‌رسد، سراغ آن بدبخت بیچاره‌ها، افرادی که تو سری خوردند و مورد ظلم قرار واقع شده‌اند، برویم.
مدیر دلسوز و کارکنی اگر جایی خطا کند اشکالی ندارد و کمکش می‌کنیم اما آن مدیرانی که می گویند کار می‌کنیم اما ایستاده‌اند و حتی اطلاع دارم تکلیف خود را انجام نمی‌دهد، وقتی روزی همین مدیر تحت عنوان سهل انگاری به دادسرا ارجاع می‌شود اعتراض می‌کنند که چرا برخورد می‌کنید!؟ وقتی یک مرجع قانونی به شما مدیران مکاتبه می‌کند که وظیفه قانونی خود را انجام دهید و کوتاهی و حیف و میل می‌کنید صدمه به بیت المال است، ادای تکلیف نمی‌کنید سهل‌انگاری در انجام وظیفه برای شما می‌آید.
رفیق، فامیل، دوست و بزرگ برای ما نداشته باشد، مسیرمان مسیر قانونی باشد اگر شما مدیران قانونی پیش بروید خود ما هم سپر شما می‌شویم، هرکسی خواست به شما تعرض کند دستگاه قضایی از شما حمایت می‌کند اما بیاید و کمک کنید.
همه ما هدفمان یکی است، هدف همه‌ی ما خدمت به نظام جمهوری اسلامی است برای پیشرفت این نظام خدمت کنیم سرمایه بگذارید.
هفته درختکاری و پایان سال است که باید هوشیار باشیم و در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی حواسمان باشد که مشکلی ایجاد نشود.
امروز بزرگترین حرکت انقلابی خدمت به مردم، جزم جامعه، برطرف کردن مشکلات فقرا و پا برهنگان است، افرادی که قوم و خویش و جایگاه دارند آن‌ها را ول کنید و کمک فقرا باشید.
حفظ بهترین، باارزش‌ترین و بالاترین سرمایه استان، جنگل‌ها و مراتع استان است که دغدغه همه بوده و هست.
مدیرکل منابع طبیعی استان و مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گزارشی که ارائه دادند خوب بود که قدردانی می‌کنم.
منابع طبیعی استان در رفع تصرف حدود 184 هکتار در اجرای تبصره 55 سیر نزولی داشته و همچنین تصرف‌های 280 هکتاری که نسبت به سال گذشته سیر نزولی داشته است.
حدود 52 هکتار از حاشیه رودخانه بشار رفع تصرف شد که شاید یکی از اخبار خوشحال کننده در این 4 سال برای من همین بود و دغدغه بنده بود.
این اراضی در اختیار شهرداری قرار داده می‌شود و شهردار هم باید تلاش کنند حیف است از این ظرفیت رودخانه بشار برای رونق استان می‌توان استفاده کرد و سرمایه‌ای برای استان است، مدیریت پسماند رو به پیشرفت است.
آقای «علوی» مدیرکل ورزش و جوانان استان ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج را خیلی خوب مدیریت کردند، آقای «جعفری» مدیرکل محیط زیست استان تلاش‌های خوبی کردند دلسوزی ایشان مشخص است که بحث تخریب و خشکی جنگل‌ها دغدغه‌ی ایشان است.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی اشاره به پروژه محیط زیست رودخانه مارون کرد و گفت: طرح باید در بحث گردشگری در جنوب استان بین استان ما و خوزستان هست را باید تلاش کرد، و تلاش می‌شود که این موضوع کشوری تصمیم گیری شود، تا صدمه به استان زده نشود و یا استان ما هم بهره برداری داشته باشد.
برخی می گویند که محیط زیست مانع توسعه است، مقام معظم رهبری فرمودند که «در این عرصه‌های ملی حتی حوزه علمیه هم ساخته باشند آن‌ها را جمع کنید.» آن‌ها که میگویند محیط زیست مانه توسعه است پس حرف رهبری را چه کار می‌خواهند کنند؟ محیط زیست تنفس کشور است.
در تعطیلات افرادی که از اموال بیت المال نگهداری و مراقبت می‌کنند باید توصیه شود که حتی می‌خواهید نماز بخوانید اموال بیت المال آسیبی به آن وارد نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1