تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۴۰۷۷۲۹
ابراهیم نعیمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد:

والدین با «زور» نمی‌توانند به فرزندش چیزی را تحمیل کنند / ضرورت آگاه‌سازی جوانان / اصلاح رفتار انسانی جهت جلوگیری از تصادفات

۰
والدین با «زور» نمی‌توانند به فرزندش چیزی را تحمیل کنند / ضرورت آگاه‌سازی جوانان / اصلاح رفتار انسانی جهت جلوگیری از تصادفات
کبنا ؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد گفت: ایجاد فرهنگ ایمنی در جامعه باید به وسیله آموزش های لازم پشتیبانی شود و این آموزش ها را باید برای همه آحاد جامعه در نظر گرفت.
به گزارش کبنا، ابراهیم نعیمی در کمیته استانی پیشگیری از سوانح و حوادث که روز سه شنبه 14 اسفند ماه 97 با حضور حجت الاسلام میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری برگزار شد، افزود: سوانح و حوادث به یکی از مهترین موضوعات روز تبدیل شده که نیاز به اندیشه، طراحی و برنامه ریزی در آن از ضروریات قطعی تلقی شده که این مهم را می توان با برنامه ریزی، مشارکت بین بخشی و توان شناسایی کاستی ها و همچنین رفع موانع و مشکلات در کاهش سوانح و حوادث ایفای نقش نمود.
وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، چهارشنبه سوری یکی از جشن های ایرانی است که در شب آخرین چهارشنبه سال(سه شنبه شب)  در گوشه کنار برخی استان ها برگزار می شود بنابراین پیشگیری از حوادث تلخی مانند چهارشنبه سوری مستلزم ارتقای فرهنگ ایمنی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: بسیاری از والدین، بدون آگاه سازی و آموزش مناسب فرزندانشان، سراغ سومین اصل  الزام می روند و سعی می کنند با توسل به زور و اجبار آنها را از کاری منع یا به کاری ترغیب کنند و قطعا این شیوه با شکست مواجه است و همچنین آگاه سازی؛ آموزش جوانان و نوجوانان ضرورت دارد و هشدارها و خطرها را باید جدی گرفت.
 نعیمی در ادامه با اشاره به تصادفات جاده ای، یادآور شد: اصلاح رفتار عامل انسانی، در جریان تصادفات جاده ای نیاز به فرهنگ سازی و برنامه ریزی بلند مدت دارد که باز هم با مشارکت بین بخشی و شناسایی نقاط حادثه خیز خطرات جاده ای را کاهش داد.
محمد طاهر پاراد، کارشناس برنامه حوادث معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در مورد چگونگی پیشگیری از سوانح و حوادث جاده ای، گازگرفتگی، غرق شدگی و چهارشنبه سور در جهت کنترل و کاهش این حوادث راهکارهای لازم را ارائه نمود.
به گزارش وب دا؛ کمیته استانی پیشگیری از سوانح و حوادث با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، مدیر کل امور اجتماعی استانداری، نمایندگان ادارات آموزش و پروزش، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، ورزش جوانان، صدا و سیما، راهنمایی و رانندگی و سایر نهادهای مرتبط در سالن اجتماعات این معاونت برگزار شد.








 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1