تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۴
کد مطلب : ۴۰۷۷۲۴
یادداشت| زیبا مردانی

آقای تاجگردون؛ ادبیات منت را کنار بگذارید، خدمت وظیفه شماست، نه خودنمایی سیاسی

زیبا مردانی
۱۴
۱
آقای تاجگردون؛ ادبیات منت را کنار بگذارید، خدمت وظیفه شماست، نه خودنمایی سیاسی
کبنا ؛
 
 
متن ارسالی: وقتی به قدرت می‌رسی و وارد بازی سیاست می‌شوی، آن موقع باید شروع به یارگیری کنی، برای اینکه جای پایت محکم شود نمی‌شود دور و اطرافیانت نخبه باشند و روی حرفت حرف بزنند، نمی‌شود شجاع باشند، اتفاقاً باید یک بله قربان گو باشد، از تو تعریف و تمجید کنند، از تو اطاعت کنند وگرنه عاقبت تو عاقبت قلعه حیوانات جورج اورول می‌شود، بازی دو سر دارد، یا آن‌ها می‌برند یا تو. تو باید تمام تلاشت را بکنی، باید از هر قشر و مردمی را زیر پرچمت نگه داری وگرنه شورش می‌کنند.   
وقتی قدرت کسب شد، می‌شوی بازیچه سیاست‌ها! تو زیر دست یکی دیگر می‌شوی، خیلی‌ها هم زیردست تو. اینگونه می‌شود که بودجه کارگران چم شیر از بلوکه در نمی‌آید تا وقتی که نماینده بخواهد، تا بازی رسانه‌ای درست شود و عده‌ای به تملق گویی و تمجید دست به قلم شوند، از یک طرف هم حقوق اداره‌ای پرداخت نمی‌شود تا عاقبتش بشود گوش به زنگ و بله قربان گو.
امروز پس از انتشار خبر پرداخت حقوق معوقه کارگران سد چم شیر و رسانه‌ای شدن این موضوع طی تجمع کارگران با پیگیری و دخالت نماینده شهرستان قرار شد حقوق کارگران پرداخت شود. 14 ماه از این ماجرا گذشته، 14 ماه این کارگران مطالبه حق کردند، چهارده ماه با هیچ شکم زن و بچه‌شان را سیر کردند، یکی از معترضان می‌گفت پول قلک دخترش را برای بنزین ماشینش درآورده، یکی دیگر شب‌ها گریه می‌کرده چون پول نداشت برای فرزندش لباس بخرد.
اما امروز می‌بینیم که این بار هم ناجی شهرستان به داد کارگران سدچمشیر رسید و نام تاجگردون بر تارک رسانه‌ها باز هم خوش درخشید، اما دکتر تاجگردون، نماینده محترم! چرا اینقدر دیر، چرا پس از 14 ماه که این کارگران در سختی و مشکلات به سر بردند پیگیر شدید.
به یاد سخنتان افتادم که در افتتاحیه خیابان بلادیان و میتینگ تبلیغی انتخاباتی‌تان گفتید: وزیر می‌آوریم ناراحت می‌شوید، نمی‌آوریم ناراحت می‌شوید، کار می‌کنیم ناراحت می‌شوید، می‌سازیم ناراحت می‌شوید، بله دکتر، ما اعتراض می‌کنیم به نیابت از کارگران سدچم شیر و دیگرانی که همشهری ما هستند، اعتراض می‌کنیم که چرا پس از 14 ماه نماینده باید به این مسئله ورود کند، چرا گره کور هر کاری به دست نماینده باز می‌شود، مگر مسئولان چکاره هستند، ناکارآمد هستند، دست نشانده هستند، چه هستند که کاری از دستشان بر نمی‌آید و همیشه باید دست به دامان نماینده شوند! یا اینکه چون شما مسئول جایی هستید که بودجه را می‌بندید یا می‌دهید، باز کردن شیر بودجه را برای مواقع این چنینی گذاشته‌اید که مثل توپ در رسانه‌ها صدا کند!
چرا باید کارگران درگیر بازی‌های سیاسی شوند و به اصطلاح یک پیروزی دیگر نصیب نماینده شود. دکتر تاجگردون با این حساب اگر بخواهیم بگوییم شما شاید 100 بر هیچ از رقبایتان جلو هستید! خوشحال باشید. ولی مردم را بازی ندهید، مردمی که دوستتان دارند به این اتفاقات شک می‌کنند و ناخوش احوال می‌شوند. ادبیات منت را کنار بگذارید، خدمت وظیفه شماست، نه خودنمایی سیاسی.
 
............................................................................
زیبا مردانی- دانشجوی کارشناس ارشد جامعه شناسی
نام شما

آدرس ايميل شما

چم شیر
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامی .از بی اطلاعی شما همین بس که دوازده ماه است نه ۱۴ ماه .مضافا کارگران تصویهم شده قسمتی از مطالباتشان مانده بود.به هر جهت آنکه امروز دل کارگران را شاد نمود دکتر تاجگردون و معاون فرماندار بود.به امید خدا وعده عملی شود و حقوق بچه ها داده شود
پرسنل سد چم شیر
United States
بنده که دربین کارگران زحمتکش چم شیر هستم از نماینده محترم اصلا راضی نیستند و خیلی هم خوب میفهمن که بعد از 14 ماه با یک نامه این مشکلات حل نخواهد شد .
سوال من از نماینده محترم این است که این 14 ماه
رییس اداره کار
امام جمعه محترم
فرماندار قبلی شهرستان
شورای تامین شهرستان
بازرسان اداره کار
و بقیه مسئولینی که دراین قضیه مقصرند کجا بودند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سید
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر این نگارش واقعا زیبا نوشتی کاش کمی تعقل .....
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
نگارنده اصلا به وظایف نمایندگی اطلاع ندارد .حقوق کارگران هیچ ربطی به نماینده ندارد یک طرح ملیست وباید عوامل اجرایی پیگیر حقوق کارگران باشد .وظیفه نماینده نظارت براجراست وقتی عوامل اجرایی قادر به حل مشکلات حقوقی نیست نماینده باید پیگیری ونظارت کند .اینکه شما آنرا کارسیاسی کاری میدانید غلط است واگر هدف نماینده هم تبلیغ برای خودش باشد هم غلط است واین میشود غلط اندر غلط
باشت
Iran, Islamic Republic of
اولا آقای تاجگرزون مدرک دکترا ندارن ثانیا شما که جامعه شناس هستید بایدنقد بی طرفانه داشته باشید
محمدرضا بویرگرمسیر
Iran, Islamic Republic of
باسلام
طبقه ای در اجتماع وجود دارد که از میانبرها به مقاصد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میخواهند برسند، شاید بی آن که قواعد و مقتضیات آن جایگاه را بشناسند.این افراد کسانی که از نظر منطقی حرفشان الفاظشان تناسبی با جایگاهشان ندارد.
البته وجودتخیلات درونی مثل، میل به ثروت اندوزی و شهرت می تواند یکی از محرک هایی باشد که این افراد را به تلاش وادار می کند
وچون پی برده اندکه افرادبرکه باآنهامرتبط اندرفت وآمددارندوشایدهم کلاسی های آنهامشکل روحی روانی مثلا
خودکم بینی دارندلذا لذا ذهنیت مظلوم خودشان راتعمیم می دهند که همه جامعه ایرانی اینطورباشند اینافراد پدیده درون خودشان راکه چه ویژگی هایی دارد و چگونه مدام در حال بازتولید خودش است رابه دیگران تعمیم می دهندلذا درقدیم داشتیم افرادبزدل تحقیرشده میامدندوبه پهلوانان وبزرگان سنگ اندازی توهین میکردندتاشایدپهلوانان مثلاآونهاراکتک بزندتااسم در کنندخواهرعزیز آقای تاجگردون چهره ملی است کسیکه تصمیم گیری برای کشورمیکندتوکجاونصحیت ،اون ای وای برجامعه فقیرومظلومی علمی فرهنگی ماکه توازشدجامعه شناسیش باشی البته تازه به دوران رسیده های را این طرف و آن طرف می بینیم. در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی؛ کسانی که از نظر منطقی تناسبی با جایگاهشان ندارند.اماتودیرخبرشدی.
درست است که که درون ایدئولوژی،آقای دکترتاجگردون یک شکاف جدی وجود دارد. وآن این ایدئولوژی، عدالت محور است و توجه به مستضعفان دارد و حامی طبقات پایین است، اما دیالکتیک درونی آن، اسلام را شیعه رامهم می داند. وقتی تمام تاکید شما در گفتمانتان در دنیای زبانی و ساز و کارهای ریاگونه اتان بازنمایی، به سمت ستیزاست، درواقع دارید ناخودآگاه آن پدیده زشت جهل خودتان رانمایان میکنید وحتی آن را تولید می کنید.وخودنمی دانید فکر می کنید دارید پست ومقام وشهرت اندوزی را دریافت می کنید، اما غافل ازآنکه درواقع دارید به فرهنگ جهل پدیده بخل وحسدوبی انصافی وجود می بخشید.
البته کسانی هستند که با توجه به سابقه خانوادگی و شخصیتی شان کاملا کوچک و ناچیز بوده اند که یکباره با رسیدن به یک جایگاه و مقام سرشان گیج رفته است انشاالله که توجزاون افرادنیستی.
درواقع فرد دربرخی ازخصایص ناخواسته خود میخواهداز این راه خود را به دیگران نشان دهد و فخر فروشد درصورتی که نمی داند این رفتار وی باعث دلزدگی مخاطب از برقراری ارتباط و نارضایتی می شود.
برادوخواهرعزیز ماافتخاربایدداشته باشیم درحوزه آیثارگران یک رزمنده جانبازوتحصیلکرده دانشگاهی ومتخصص واقتصاددان وخانواده شهیدوولایی داریم که آقای حسین دقیقی درسخنرانی یادواره وفات حاج آقای متقی فرمودندآقای تاجگردون جزافتخارات ماست،اینقدبی انصافی نکنیم نگاه به شهرمان ومقایسه باشهرهای دیگرنکنیم نگاه به بهزیستی وکمیته امداد نگاه به دانشگاهامان کنیم
حسنی
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی.چطور این نوع خدمت وظیفه دیگر نماینگان ادوار گذشته نبود...
دیبا
Iran, Islamic Republic of
زیبا خانم اگر حرف نزنی بهت میگن زشتی ؟ این چه ادبیاتی است ؟ مرگ یک جریان یا فرد حسادت است . مطلب شما مرگ جریان تان را نشان میدهد و بس . مطلب شما را نخواندم چون ارزش خواندن نداشت زیرا همه حب و بغض تان نسبت به نماینده محترم و کارا و کارشناس ودر تیتر مطلب هویدا بود .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
کسی که مطلب نخوانده حق اظهار نظر و قضاوت از پیش نداره
هادی
Iran, Islamic Republic of
کارشناس ارشد جامعه شناسی که هیچی از جامعه و قانون نمیدونه به درد لای جرز دیوار میخوره .
Iran, Islamic Republic of
احسن
منقد
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت شیر زن ....کاش مردان ما هم این حد از انتقاد بجا و سازنده استقبال کنند.دو نکته ارزنده در مطالب شما بود...1- نقش محوری نماینده در تمام امور .- این از دوحال خارج نیست یا قفل کردن همه درها و در اختیار داشتن تنها کلید حل مسایل بخواست و میل نماینده یا بی لیاقتی و بی عرضگی و ناکارامدی مسولین انتصابی ایشان 2- در خطر افتادن سلامت اجتماعی وخانوادگی انسانها برای بهره برداری های سیاسی وانتخاباتی که بعنوان یک آسیب اجتماعی مزمن و مبتلا به جامعه و علی الخصوص شهرمان میباشد..
علی
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت سایت محترم کبنانیوز حقیر اهل استان کهگیلویه و بویر احمد نیستم و لی به عنوان یک فردی که حسب تشخیص و در جهت اطلاعات اجتماعی اخبار را دنبال میکنم حساسم این است که هر مطلبی را نباید اجازه انتشار داد متاسفانه خیلی از نقدها ه هیچ وجه بار مطلوب را برای مخاطب ندارد و مشخص است که فقط جنبه فردی و سیاسی و شخصی دارد و توازن بین سطح علمی و اطلاعات نقدشونده و نقدکننده هم باید رعایت شود لذا اطلاعات مربوط به این نقد توسط نویسنده با عرض پوزش در شان مناسبی نیست و صرف اینکه فقط بخواهد یک چهره ملی را به زعم خود نقد کند وافی به مقصود نیست
حقیقت شناس
Iran, Islamic Republic of
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
چرا همیشه نمی خواهید توان و جایگاه پر نفوذ دکتر تاجگردون رو ببینید و حسادت تا کی
مردم حامی قدرتمند را دوست دارند با این تحلیل های بچه گانه ره بجای نمیبرید
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1