تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۴۰۷۷۰۸
در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

مزارعی: حادثه سوء قصد اخیرا را منتسب به هیچ طایفه‌ای نمی‌دانم / به دنبال مچ گیری از مدیران نیستیم/ هیچ شبهه‌ای در آن حادثه وجود ندارد / اسناد موجود است

۴
۰
مزارعی: حادثه سوء قصد اخیرا را منتسب به هیچ طایفه‌ای نمی‌دانم / به دنبال مچ گیری از مدیران نیستیم/ هیچ شبهه‌ای در آن حادثه وجود ندارد / اسناد موجود است
کبنا ؛پنجمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان به منظور بررسی راهکارهای جلوگیری از جرائم و تخلفات نوروزی و چهارشنبه سوری و حل معضل استفاده از بخاری‌های نفت سوز در مدارس استان با حضور مسئولان قضایی، نظامی و اجرایی برگزار شد.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدا یاد وخاطره امام و شهدای استان را گرامی داشت و ضمن خیر مقدم به حاضرین، حلول سال نو، قرارگرفتن ماه رجب ماه خدا و اعیاد رجبیه و نوروز را در ابتدای سال جدید به فال نیک گرفت و از زحمات اعضای شورا تقدیر و تشکر کرد که در مدیریت استان نقش داشته و زحمت کشیدند.
حجت الاسلام مزارعی از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی تقدیر کرد و گفت: استان در بعد امنیت یکی از استان‌های امن کشور است، ما سال ۹۷ هیچ‌گونه سرقت مسلحانه‌ای نداشتیم.
وی عنوان کرد: عزم دستگاه قضایی در برخورد با جرائم جزم است و هیچ حادثه‌ای ما را از وظایفمان دور نمی‌کند، هنوز عرق بسیجی را داریم علم مبارزه با فساد بر زمین نمی‌ماند اگر مزارعی کشته شود یا دادستان و فرمانده نیروی انتظامی در انجام وظیفه شهید شود دیگری علم مبارزه را بر می‌دارد.
مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد از همراهی سپاه و دیگر دستگاه‌های امنیتی تقدیر و قدردانی کرد و گفت: دستگاه‌های امنیتی استان در طول یکسال اخیر زحمات زیادی کشیدند و برای آرامش جامعه از هیچ تلاشی دریغ نکردند.
مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه امروز در چهل سالگی انقلاب، دورانی است که باید به انقلاب بیشتر خدمت کنیم افزود: وظیفه‌ی همه‌ی مسئولان است چون مسئولیت پذیرفته‌اند، در ارائه خدمت به مردم خادم آنان باشند و خدمت به مردم، خدمت به انقلاب است.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: ممکن است جرمی از چشم سازمان بازرسی، دادستان و دادگستری پنهان بماند اما بدانید دنیا محل گذر است و خداوند بیناست و در چهل سالگی انقلاب، زمینه‌ی رشد عاقلانه برمبنای خدمت عقلایی با همه‌ی وجود خدمت کنید چون مردم ما مردم قدر شناسی هستند.
رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دستگاه قضایی به دنبال مچ گیری و تخریب مسئولان نیست گفت: چنانچه اشتباهی از سوی مدیر و مسئولی رخ دهد، سازمان بازرسی ابتداء تذکر می‌دهد ولی شما کاری کنید که کمتر تذکر بگیرید و در مرتبه دوم تذکرات بازرسی را جدی بگیرید و بدانید این سازمان متولی نظارت است و نمی‌تواند کوتاه بیاید. و مدیر شایسته‌ای که برای خدمت می‌تازد و جلو می‌رود چنانچه دچار لغزش هم شود کمکش می‌کنیم.
 حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در ادامه‌ی این نشست به موضوع تعطیلات نوروزی و حضور گردشگران و مسافران این ایام در استان اشاره کرد و به سازمان‌های متولی نیروی انتظامی، گردشگری، شهرداری، اورژانس جاده‌ای و مجمع امور صنفی توصیه نمود به گردشگران کمک کنند نباید گردشگران بگویند به خاطر عدم نظارت در استان کهگیلویه وبویر احمد، گوشمان را بریدند.تلاش کنید تا سطح استان ارتقاء یابد و هر مسافری سفیری برای استان می‌باشد.
مزارعی به موضوع تصرف و تخریب محیط زیست ومنابع طبیعی در ایام نوروز توسط سود جویان اشاره کرد و گفت: نباید تصرف وسوء استفاده‌ای از این مواهب الهی شود و اگر کسی در اراضی ملی، منابع طبیعی و محیط زیست اقدام به غرس نهال نمای، ادارات مربوطه در اول کار جلوگیری و نسبت به قطع وکندن نهال‌ها اقدام کنند. سازمان صمت گلوگاه رفع مشکل بازار است و خط شکنی مدیریت جهادی شما در ایام عید مبارزه با وضعیت بازار باشد.
حادثه سوء قصد چند وقت گذشته را منتسب به هیچ طایفه و ایل کهگیلویه و بویراحمد نمی‌دانم
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سوء قصد چند وقت گذشته را منتسب به هیچ طایفه و ایل کهگیلویه و بویراحمد نمی‌‍دانم، گفت: همه طوایف این استان را می‌شناسم و به غیرت و شجاعت آنها می‌بالم.
حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی بیان کرد: ایلات و طوایف کهگیلویه و بویراحمد همان کسانی هستند که در زمان محمدرضا پهلوی در برابر ظلم ایستادند و حادثه چند وقت پیش منتسب به هیچ طایفه و ایلی از استان نیست.
وی با بیان اینکه نمی‌توانیم برای جانمان وظایف و خدماتمان را انجام ندهیم، گفت: همه طوایف کهگیلویه و بویراحمد را می‌شناسم و به غیرت و شجاعت آنها می‌بالم خونی که در بدنم است از همین جریان است.
مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در آن حادثه تعدادی از ترکش‌ به ما اصابت کرده و همه اسناد آن هم موجود است و چیزی که ایجاد شبهه کند، وجود ندارد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به دلیل کوچکی استان برخی اتفاقات بزرگ جلوه داده می‌شوند از زحمات مدیران تقدیر کرد و گفت: در آغاز دهه پنجم انقلاب و شروع گام دوم فرمایشات مقام معظم رهبری جهش خوبی صورت گیرد و 57 دیگری رقم بخورد.
حادثه سوء قصد چند وقت گذشته را منتسب به هیچ طایفه و ایل کهگیلویه و بویراحمد نمی‌دانم
وی با بیان اینکه دشمن داخلی نداریم و آنهایی که هستند را مراقبشانیم گفت: حیف است مدیری تلاش و زحمت فراوانی بکشد اما برای یک لحظه خود را در مظان اتهام قرار دهند آنچه باید مورد توجه مدیران باشد خدمت به مردم، صداقت و پاکی است.
وی عنوان کرد: امروز گلایه جوانان از نحوه بکارگیری نیروها است بیاید و بپرسید که من و آقای دادستان در طول این چند سال نیرویی را به کار گرفته‌ایم؟، در فامیل افراد بیکار زیادی از لیسانس تا بالاتر داریم به ما می‌گویند شما که کاره‌ای هستید شغلی برای ما درست کنید اما ما از همان ابتدا گوشمان را بستیم، این افراد حتی از ما قهر هستند اما در جامعه سرمان را بالا می‌گیریم.
مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان با تأکید بر تامین کالاهای مورد نیاز مردم در ایام نوروز گفت: سازمان صمت گلوگاه رفع مشکل بازار است سازمان صمت استان با نظارت دقیق و کافی بر بازار به مردم عیدی دهد.
مزارعی با اشاره به اینکه دشمن کنونی مردم گرانی، عدم نظارت بر بازار و بی‌تفاوتی است، خطاب به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروهایتان را برای نظارت بیشتر و بهتر بر بازار پای کار بیاورید وعده اضافه کار به آنها بدهید و اگر هم کمبود نیرو دارید اطلاع دهید تا به شما نیرو دهیم و خودم هم حاضرم پای کار بیایم.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به دلاوری‌های شهید جاویدان فرمانده گردان فجر اشاره کرد و گفت: این شهید والا مقام با 17 نیرو یک هفته خط را نگه داشت. انتظار می‌رود دستگاه صنعت و معدن استان هم با همین نیروهایی که دارند خط را نگه دارند تا شاهد سال خوبی برای مردم باشیم.
مزارعی خطاب به مدیران گفت: در ارائه خدمت به مردم 57 دیگری خلق کنید، در ایام نوروز خدمات خوبی به مردم ارائه شود، ضمن اینکه دستگاه‌های فرهنگی خصوصاً صدا و سیما برای جلوگیری از حوادث تلخ چهارشنبه آخر سال فرهنگ‌سازی لازم را داشته باشد.
مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دستور کارهای این نشست که به وضعیت بخاری‌های مدارس اختصاص داشت، گفت: نگران کننده است که در 3 هزار کلاس درس استان بخاری نفتی استفاده می‌شود پول‌هایی که جای دیگری هزینه می‌شود برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استفاده شود و خیرین، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای حل این معضل بزرگ اقدامی انجام دهند.
بمب آماده انفجار در 3 هزار کلاس درس
وی تصریح کرد: این 3 هزار کلاس درس بمب آماده انفجار است دادستان قبلا در این زمینه هشدار داده و اگر کوچکترین اتفاقی رخ دهد با کسانی که در این زمینه سهل‌انگاری کنند به جد برخورد می‌شود.
مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طول 40 سال عمر انقلاب، کشور در حوزه‌های مختلفی از جمله نظامی و امنیتی به توفیقات چشمگیری دست یافته که برای چنین کشوری زیبنده نیست دغدغه داشته باشد که بچه‌های مردم با بخاری‌های نفتی نسوزند.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب سرویس مدارس و همچنین وضعیت کلاس‌های درس گفت: برخی از کلاس‌های درس در این استان فرسوده است و اگر چادر بزنیم تا بچه‌ها در آنها درس بخوانند خطرات کمتری به دنبال دارد.
مزارعی عنوان کرد: ساخت و سازها و خانه‌هایی در یاسوج احداث می‌شود که در  تهران ساخته نمی‌شوند، برخی از خانه‌هایی که در یاسوج احداث شده اگر در شیراز بود قیمت بالای 15- 16 میلیارد تومان داشت مردم به جای این همه کاخ سازی مدرسه‌ای بسازند یا در تجهیز امکانات مدارس تلاش کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کبنا جرات کذاشتن نظر منو نداره
Iran, Islamic Republic of
اولا کسانی که قصد سوء بجان یک انسان داشتند باید به سزای عمل خود برسند.
خ
Iran, Islamic Republic of
ویرایش نکن کامل بذارید این که حرف خاصی نبود
منصف
Iran, Islamic Republic of
تو این وضعیت باید از نیروهای بسیج مردمی برای کنترل بازار استفاده کنیم چون الان این مهمترین بحران هست
Iran, Islamic Republic of
خدایا هر مسئولی در جمهوری اسلامی ایران دغدغه خدمت دارد را حفظ کرده و توفیق روز افزون ده
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1