کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی

عضو فراکسیون کارگری مجلس: کارگران تا کی باید تاوان مشکلات کشور را به دوش بکشند/ براساس محاسبات انجام شده حقوق کارگران در سال 98 باید به سه میلیون 700 هزارتومان برسد

14 اسفند 1397 ساعت 12:23

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: براساس محاسبات و برآوردهای صورت گرفته حقوق کارگران در سال 98 باید به سه میلیون و 700 هزارتومان ارتقا پیدا کند.


سهیلا جلودارزاده عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره اینکه روند تصمیم‎گیری برای حقوق کارگران در سال 98 به چه شکلی دنبال خواهد شد، اظهارکرد: دولت و نماینده کارگران درشورای کار در حال حاضر درباره تعیین سقف حقوق کارگران در سال آینده مشغول رایزنی و چانه‎زنی هستند.
وی افزود: طبق قانون باید در اسفند ماه براساس محاسباتی به صورت سه جانبه برگزاری می‎شود و مذاکراتی که صورت می‎گیرد شورای عالی کار حقوق کارگران را تعیین می‎کند.
عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس برآورد و محاسباتی که جامعه کارگری داشته است مبلغ 3 میلیون 700 هزارتومان حد قانونی است که می‎تواند سبد خانوار را در حد پایین‎ترین قیمت‎ها و کمترین میزان مصرف را در یک خانواده 4 نفری کارگری تامین کند.
جلودارزداه خاطرنشان کرد: مسکن، پوشاک، غذا و هزینه تحصیل فرزندان از مهم‎‏ترین نیازهای جامعه کارگری است که باید برحسب این موارد مطالبات جامعه کارگری برطرف شود.
وی تاکید کرد: ما معتقد براین است که باید حق جامعه کارگری پرداخت شود چرا که افزایش قیمت دلار ممکن است در بعضی‎ها مواد اولیه را گران کند ولی صادرات هم باعث می‎شود که مناصب و مشاغل تولیدی هم سودهایی را به دست آورند که این روند در بخش‌هایی که دولتی هستند بیشتر رخ می‎دهند.
عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: همیشه نباید سنگ زیرین آسیاب کارگران جامعه باشند از این رو اگر قرار باشد هزینه پایین آمدن ارزش پول کشور را کارگران با حقوق‎های 1 میلیونی و 200 هزارتومانی خود پرداخت کنند و هم تحمل تحریم‎ها و فشارهای اقتصادی داخلی بر دوش کارگران قرار بگیرد ، قطعا این روند قابل قبول نیست و باید برای ان تدبیری اندیشیده شود.
جلودارزاده اظهارکرد: امیدوارم دولت و شورای عالی کار در جهت تحقق مطالبات کارگری اقدامات مثمرثمر لازم را انجام دهد تا خواسته‎های این قشراز مردم به مانند سایر اقشار برآورده شود./ خبرفوری


کد مطلب: 407699

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/407699/عضو-فراکسیون-کارگری-مجلس-کارگران-کی-باید-تاوان-مشکلات-کشور-دوش-بکشند-براساس-محاسبات-انجام-شده-حقوق-سال-98-سه-میلیون-700-هزارتومان-برسد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1