تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۴۰۷۶۸۸
در جلسه ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد و در آستانه ایام نوروز مطرح شد

فرمان استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ادارات؛ آماده باشید / فیلی: علوم پزشکی با مدیریت بهتر از حوادث تلخ جلوگیری کند / مقدم: امکانات و اعتبارات شهرداری‌ها محدود است

۰
فرمان استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ادارات؛ آماده باشید / فیلی: علوم پزشکی با مدیریت بهتر از حوادث تلخ جلوگیری کند / مقدم: امکانات و اعتبارات شهرداری‌ها محدود است
کبنا ؛نشست شورای مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار و با حضور معاونین استاندار، حسن نوروزی رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: باتوجه به وجود ظرفیت‌های گردشگری در استان با استقبال میهمانان نوروزی رو به رو خواهیم بود و باید در زمینه اسکان آنها آمادگی بسیار خوبی داشته باشیم.
احمدی اظهار داشت: باید سطح آمادگی در مقابله با بحران را در استان افزایش دهیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به عنوان مثال در سال جاری علی رغم وجود تجهیزات و نیروی انسانی کافی آنطور که باید و شاید شاهد عملکرد مثبتی در هنگام وقوع بحران نبودیم.
وی بیان کرد: انتظار می‌رود ماشین آلات و دستگاه‌های خدمات رسان پیش از وقوع هرگونه بحرانی در محورهای حادثه خیز و پرترافیک استان حضور داشته باشند تا میزان بروز آسیب‌ها را کاهش دهند.
احمدی تاکید کرد: با هدف افزایش کیفیت خدمات رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی باید یک بازنگری در نگاه خود نسبت به این مسائل داشته باشیم.
وی ضمن تسلیت به دلیل شهادت تعدادی از هموطنان در سانحه سقوط بالگرد اورژانس در چهارمحال و بختیاری، گفت: برای پیشگیری از هرگونه حادثه تلخ می‌طلبد تمهیدات لازم باتوجه به شرایط جوی استان اندیشیده شود.
احمدی به شرایط کنونی کشور اشاره کرد و افزود: برای کاهش دغدغه‌های ذهنی مردم باید زمینه لازم برای ایام خوش مسافران در استان را مهیا کنیم و تمامی دستگاه‌های خدمات رسان به ویژه شهرداری‌ها در این خصوص آمادگی لازم را داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهرداران مناطق ۱۷ گانه استان همگی پای کار باشند و نسبت به زیباسازی مبلمان شهری برای استقبال هرچه بهتر مسافران اقدام کنند.
وی خواستار تهیه و تدوین پکیج خدمات رسانی از سوی دستگاه‌های متولی شد و افزود: در نشست ستاد خدمات سفر بیشترین تمرکز بر روی هماهنگی بین دستگاهی برای استقبال باشکوه از مسافران باشد.
 عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اظهار داشت: ۵۲ درصد از مصدومان سوانح رانندگی استان در بیمارستان‌های، مراکز درمانی و حین انتقال و مابقی در صحنه فوت می‌کنند.
وی عنوان کرد: می‌طلبد علوم پزشکی در این زمینه نسبت به گذشته با مدیریت بهتر در خدمات رسانی از بروز هرگونه حادثه تلخ جلوگیری کند.
فیلی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در این ۲۰ روز پای کار باشند و با همت جهادی به ارائه خدمت بپردازند.
 برآورد ۲۴۳ میلیارد تومانی خسارات بحران در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از برآورد ۲۴۳ میلیارد تومانی خسارات بحران در حوزه‌های مختلف خبر داد.
وحید محمدی تبار افزود: با تلاش متولیان و جمع بندی خسارات در بخش‌های مختلف، کارشناسی و برآورد ۲۴۳ میلیارد تومانی اعتبارات بحران عملیاتی شد.
محمدی تبار تصریح کرد: رایزنی و اقدامات برای جذب اعتبارات بحران در قالب تسهیلات بلاعوض، تسهیلات بدون سود و اعتبارات عمرانی بخش بحران در حال انجام است.
محمدی تبار با اشاره به اینکه وقوع حوادثی مانند زمین لرزه، بارندگی‌ها و آتش سوزی‌ها خسارت‌هایی به بخش‌های مختلف در استان وارد کرد، ابراز داشت: با همکاری فرمانداری‌ها، بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف برآورد خسارت در برهه‌های مختلف وقوع حوادث انجام گرفت.
مدیرکل بحران استان با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در محورهای مختلف، گفت: نقش این محور در کاهش چالش‌ها و مشکلات مختلف محسوس است.
وی افزود: ارتقای ظرفیت‌های فرهنگی نقش مؤثری در کاهش عوامل بحران ساز دارد.
 
کمبود منابع در حوزه شهرداری‌ها/ افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت برخی خدمات
شهردار یاسوج گفت: شهرداری یاسوج با کمبود منابع روبه رو است.
نستهن مقدم افزود: قیمت تمام شده خدمات در برخی حوزه‌ها تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و این در حالی است که افزایش اعتبارات شهرداری‌ها محقق نشده است.
مقدم با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز از فعال سازی ستاد خدمات نوروزی شهرداری‌ها خبر داد و بیان کرد: گرچه خدمات دهی شهرداری‌ها معطوف به زمان خاصی نیست اما در ایام نوروز خدمات دهی به شکل برجسته و محسوس‌تری خواهیم داشت.
وی افزود: همچنین پاکسازی مسیرها، زیباسازی، بهسازی و ارتقای تجهیزات خدماتی را خواهیم داشت.
نماینده شهرداران استان با تاکید بر ضرورت تجهیز آتش نشانی‌های ۱۷ شهر استان، خاطرنشان کرد: امکانات این حوزه در شهرهای استان به شکل حداقلی است.
وی با بیان اینکه برش و زیرسازی خیابان‌های سطح شهر یاسوج در راستای لکه گیری با ۳ اکیپ اجرایی از امروزآغاز شده است، خاطرنشان کرد: تا بهسازی تمام معابر اصلی و سپس فرعی این طرح ادامه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1