کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

سند تحول بنیادین، آسیب‌های اجتماعی را می‌کاهد/ پایان فردمحوری در آموزش

13 اسفند 1397 ساعت 13:50

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موضوع مقابله با انواع آسیب های اجتماعی ویژه نسل جوان جدی گرفته شود.


بحث تربیت اسلامی در سند تحول بنیادین مورد تأکید جدی است
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث مهم تربیت اسلامی دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تأکید جدی است.
هادی زارع پور در همایش گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در یاسوج اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران تأسیس و راه اندازی نهادهای مختلف در کشور است.
وی افزود: نهاد امور تربیتی یکی از مهمترین نهادهای ایجاد شده در کشور در حوزه تعلیم و تربیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که از سوی شهیدان رجایی و باهنر تأسیس و راه اندازی شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فلسفه شکل گیری نهاد امور تربیتی پرورش نسل انقلابی و جلوگیری از ایجاد هرگونه انحراف در مسیر انقلاب اسلامی ایران است.
زارع پور عنوان کرد: مربیان پرورشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد چنانچه بخواهند نسل باایمان، متقی و بالنده تربیت کنند لازمه آن برقراری رابطه عاطفی با دانش آموزان است.
وی ابراز داشت: دیگر ملزومات موفقیت هر چه بیشتر مربیان پرورشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در انجام رسالت سنگین خود شامل آشنایی با علم و فناوری روز دنیا و مسائل تربیتی و روان شناسی است.
زارع پور گفت: انتظار می رود که مربیان پرورشی کهگیلویه و بویراحمد هر چه بیشتر دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی را در تصمیم گیری های مدارس مشارکت دهند.
وی اظهار داشت: مربیان پرورشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر مطالعه هر چه بیشتر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موضوع مقابله با انواع آسیب های اجتماعی ویژه نسل جوان را جدی بگیرند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در مورد اهمیت چشمگیر مسائل پرورشی و تربیتی دانش آموزان همین بس که حدود 70 درصد برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به طور مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به این امور است.
سید بهاءالدین ملک حسینی اظهار داشت: افزایش اعتبارات حوزه پرورشی و تربیتی مدارس کهگیلویه و بویراحمد از سوی وزارت آموزش و پرورش برای تحقق بهتر این برنامه ها ضروری است.
وی افزود: مربیان پرورشی به عنوان راهبر تربیتی نقش اثرگذاری در مدارس ایفا می کنند.
ملک حسینی بیان کرد: هشتم تا چهاردهم اسفندماه هر سال به عنوان هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی نامگذاری شده است.
در این همایش از خانواده های شهدای امور تربیتی و جمعی از مربیان وفعالان امور تربیتی وتربیت اسلامی و مربیان فعال حوزه سازمان دانش آموزی تقدیر شد.
 

بازارچه های دانش آموزی با رویکرد کارآفرینی در شهرستان گچساران افتتاح شد
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: بازارچه های دانش آموزی یکی از محورهای جشنواره نوجوان خوارزمی می باشد که با هدف توسعه فرهنگ کار و کار آفرینی در مدارس متوسطه دوره اول برگزار می شود.
ایوب رضایی گفت:  این رخداد علمی - مهارتی را فرصتی مناسب برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و به فعلیت رساندن ایده های خلاقانه آنان و نیز مهارت و حرفه آموزی در کنار درس دانست.
وی گفت: این نمایشگاه به مدت سه روز در سالن دبیرستان شاهد گچساران دایر و عموم دانش آموزان و اولیائ  از این نمایشگاه دیدن خواهند کرد.

.


 اجرای طرح توسعه سواد زنان ودختران عشایر در کهگیلویه وبویراحمد
در دومین سال اجرای طرح توسعه زنان ودختران عشایر در کهگیلویه وبویراحمد کارشناسان نهضت سوادآموزی کشور از اجرای این طرح در مناطق عشایری کهگیلویه وبویراحمد بازدید کردند
آقایان عابدین بازگیر معاونت نظارت وارزشیابی سازمان نهضت سوادآموزی وکیائی از واحد نظارت این سازمان از اجرای طرح در مناطق عشایری موشمی سفلی وبردپهن در زیلایی وپهون در پشت کوه جلیل دیدن کردند.
معاونت نظارت وارزشیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: این ارزیابی با هدف کیفیت اجرای طرح-میزان تحقق اهداف وبهبود روش اجرای کار در آینده با توجه به نتایج حاصل شده انجام شد.
عابدین بازگیر گفت: ارائه پرسشنامه ومصاحبه حضوری در 2بخش آموزش دهندگان وسوادآموزان ز مراحل ارزیابی طرح است.
وی گفت: این ارزیابی در طول2روز وبا حضور در مناطق عشایری انجام شد.
معاون نظارت وارزشیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: طرح توسعه سواد زنان ودختران عشایر از طرحهای ارزشمند برای ارتقاء سطح آگاهی زنان ودختران عشایری است.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: این طرح در سال گذشته با آموزش 50آموزش دهنده برای ارئه مطالب وباسوادکردن300سوادآموز10تا49سال برگزار شد.
سیدحمدالله خواهش نیک گفت:نتایج بررسی اجرای طرح راهبردی برای اجرا واستمرار طرح در مناطق عشایری استان است.
وی گفت: برای اجرای این طرح در سومین سال63مربی آموزشهای لازم در زمینه آموزش بزرگسالان –تولید محتوا وسنجش وارزشیابی را فرا گرفتند.
 

 

3 آموزشگاه کهگیلویه وبویراحمد رتبه ممتاز کشوری در برنامه تعالی مدیریت را کسب کردند
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: 3 مدرسه کهگیلویه وبویراحمد رتبه ممتاز کشوری در برنامه تعالی را کسب کردند
ایوب رضایی گفت در همایش تجلیل از مدیران مدارس ممتاز کشوری برنامه تعالی مدیریت مدرسه که در اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم اصفهان برگزار شد گفت:در سال تحصیلی 97-1396 کلیه آموزشگاه از دوره های مختلف تحصیلی مجری برنامه تعالی مدیریت بودند و بر اساس ارزیابی‌های استانی تعداد 6 آموزشگاه به دبیرخانه استانی تعالی مدیریت مدرسه معرفی شدند،
وی گفت: برنامه تعالی مدیریت مدرسه، برنامه‌ای است که با هدف ترویج و تقویت بهبود درون مدرسه، ارتقای کیفیت آموزشی اجرا می شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان گفت:در بررسیهای بعمل آمده میزان تطبیق نتایج ارزیابی در دو مرحله استانی و کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد در مدل تعالی مدیریت مدرسه حائر رتبه دوم کشوری شد .
ایوب رضایی گفت: برنامه تعالی مدیریت مدرسه با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با ارائه الگو برای ارتقای مدیریت مدارس و مبتنی بر رویکرد مدرسه محوری، برنامه محوری، و دستیابی به این اهداف فراهم کرده است.
 
جشن تکلیف بیش از 12 هزار دانش‌آموز دخترو پسر کهگیلویه وبویراحمد در حال برگزاری است
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: جشن تکلیف 12 هزار و 404 پسر و دختر کهگیلویه وبویراحمد در بیش از 2هزار و500 آموزشگاه در حال برگزاری است.
هادی زارع‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: دانش آموزانی که به سن تکلیف می رسند وظایف دیگری چون احترام و تکریم به پدر و مادر و دیگر افراد نزدیک و دور،معلمان و سایر افراد جامعه دارند و باید رفتار و کردارنیک،دستورات دین اسلام و آئین محمدی و علوی را سرلوحه کار خویش قرار دهند.
وی با بیان اینکه جشن تکلیف به معنای ارتباط و گفت‌وگو با خداوند است و در این سن فرزندان مجوز لازم جهت گفت‌وگو با خداوند را دریافت می‌کنند، گفت:  بندگی خداوند مهمترین وظیفه انسان در طول زندگی است و همه ما باید در این مسیر ثابت قدم باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری جشن تکلیف 12 هزار و 404 پسر و دختر کهگیلویه وبویراحمد در حال برگزاری است، عنوان کرد: از این  تعداد 6هزار و 870 دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی و بیش از  پنج هزار و 534دانش آموز پسر پایه هشتم جشن تکلیف و بندگی خود را در مناطق مختلف استان برگزار می‌کنند.
 زارع ‌پور با بیان اینکه تاکنون جشن تکلیف دختران پایه سوم ابتدایی و پسران پایه هشتم در بسیاری از آموزشگاه‌ها برگزار شده است، گفت: مراسم جش تکلیف و بندگی در بیش از 2 هزار آموزشگاه دخترانه و 500 آموزشگاه پسرانه در حال برگزاری است.  
 
آموزش دهندگان سوادآموزی با سابقه فعالیت قبل از سال92مشمول تکمیل پرونده برای تعیین تکلیف هستند
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس تبصره 10ماده17 قانون تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت سوادآموزی کسانی که تا پایان سال 91حداقل 2نفر را باسواد کرده اند مشمول تشکیل پرونده برای تعیین تکلیف هستند.
سیدحمدالله خواهش نیک با اشاره به اعلام در نشست با مسئولان سازمان نهضت سوادآموزی در تهران گفت:این افراد که باید دارای مدرک فوق دیپلم به بالا باشند به واحدهای سوادآموزی ادارات آموزش وپرورش مراجعه وفرم تقاضا که نشان دهنده  تعداد سوادآموزان آنها در قبل از سال92می باشد را تکمیل نمایند.
وی گفت: کارشناسان نهضت سوادآموزی شهرستانها ومناطق از طریق کد ملی آنها را در سامانه بررسی می کند ودر صورتی که موردتأئید سامانه باشند فرم های مربوطه وخلاصه فعالیت را تأئید می نماید.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: گروه دیگر کسانی هستند که موقع ویرایش تعدادی سوادآموز اضافه کرده اند که برای آنها نمون برگی تهیه شده وباید مدارک مربوطه را تحویل دهند تا در شهرستان تأئید شود.
وی گفت:این پرونده ها که شامل 2گروه{کسانی که در سامانه بوده ومورد تأئید سازمان بودند وگروه دوم خودشان در سامانه ویرایش کرده اند}می باشند به امور اداری استان ارسال وتوسط کمیته 6نفره ای بررسی می شوند.
خواهش نیک گفت: براساس اعلام بخش نیروی انسانی سازمان نهضت سوادآموزی موادتأئید شده در کمیته استانی که توسط اموراداری استان ایجاد شده برای تعیین تکلیف اعلام می شوند.
وی گفت: فرم های مربوطه در وزارت آموزش وپرورش در حال تدوین است وبه محض رسیدن به استان در روزهای آینده به آموزش دهندگان جهت مراجعه به ادارات اعلام می شود.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان تصریح کرد: آموزشیارانی که در فاصله زمانی 79تا92فعالیت داشته ودارای پرونده کامل می باشند به همراه آموزش دهندگان مشمول این طرح می شوند.
وی گفت: شرایط سنی هنوز اعلام نشده و مبنا بین سالهای 79تا92می باشد.
خواهش نیک افزود: تعدادی از افراد دارای ادعای فعالیت هستند ولی اسامی آنها در سامانه نیست وبرخی مدارک را نیز دارند برای آنها مکاتبه با سازمان انجام ودر این نشست نیز برای بررسی واعلام نتیجه پیگیری وخواستار شدیم که به زودی نتیجه را ارائه می دهند.
وی گفت: براساس اعلام در این نشست ومتن مصوبه که کلمه تجمیعی در آن بکار رفته تنها شامل کسانی است که 2یا بیشتر از آن سوادآموز داشته اند می شوند.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: آموزش دهندگان گرامی به خبرهایی که منبع خاصی ندارند ودر این زمینه پخش می شوند توجه نکنند واخبار را از طریق سایتwww.savad.kb.medu.irدریافت کنند.
وی گفت: تا اعلام بعدی فرمها از سازمان ارسال می شود از مراجعه به ادارات در این زمینه خودداری نمائید.
خواهش نیک گفت: با توجه به سئوال بسیاری از آموزش دهندگان فعلاً در مورد امتحان جهاد دانشگاهی مطلبی اعلام نشده است.
 

کارگاه توجیهی،آموزشی سلامت اداری آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد در گچساران برگزار شد
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:برگزاری جشنواره خیرین علاوه بر توسعه و ترویج فرهنگ خیرین موجب از بین رفتن بسیاری از مشکلات آموزشی نیز می شود.
هادی زارع پور روز پنجشنبه در جلسه کارگاه توجیهی - آموزشی سلامت اداری در  سالن کنفرانس آموزش و پرورش شهرستان گچساران اظهار داشت: برگزاری جشنواره های خیرین مدرسه ساز در سال های جاری در استان کمک شایانی به رفع مشکلات و کمبودها در حوزه فضاهای آموزشی استان کرده است.
وی با اشاره به اینکه ارزیابی میزان ارتقا سطح آموزش و پرورش مدارس استان یک اولویت است گفت: حرکت برنامه محوری مدیران مدارس به عنوان راهبران آموزش جهت رسیدن به اهداف آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی کمک خیرین اجرایی خواهد شد.
زارع پور با اشاره به اینکه جایگاه نظارت و ارزیابی به عنوان یک رکن از ارکان مدیریت محسوب می شود افزود: غفلت از نظارت و ارزیابی باعث می شود تصمیم گیری ، برنامه ریزی ، سازماندهی و هدایت هم به نتیجه نرسد.
وی یاد آورشد: ناظر باید دارای ویژگی های اخلاقی بی همتایی چون وفاداری و راستگویی باشد و به انسان با چشم رأفت و عطوفت نگاه کند .
زارع پور با اشاره به اینکه ناظر نباید با چشم خشم و نفرت به افراد نگاه کند ، اضافه کرد : ناظر باید رازدار ، متخصص و آگاه باشد.
وی گفت:از ابتدای سال 1378 تاکنون یک هزار و 270 کلاس با کمک خیرین در استان ساخته شده است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت:ظرف چهار سال گذشته 167 مدرسه با اعتبارات عمرانی و خیرین احداث و تحویل آموزش و پرورش استان شده است.
وی گفت:همچنین 79 مدرسه پیش ساخته، 23 نماز خانه و 15 سالن ورزشی در این چهار سال آماده و تحویل داده شده است.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: این کارگاه با هدف تقویت سلامت نظام اداری به‌منظور دستیابی به راهکارهای اجرایی برنامه ارتقاء سلامت نظام اداری، افزایش هماهنگی، انسجام وحدت رویه در امور نظارتی، برگزار شد.
ابراهیم خالویی گفت: در راستای برقراری نظام شایسته‌سالاری، انسجام و وحدت رویه در امر نظارتی و تسهیل و تسریع در امر رسیدگی به برخی مشکلات و ارزیابی عملکرد از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
در ادامه  ارزیابان  گزارش  بازدید  خود از مدارس شهرستان را ارائه دادند.


 


کد مطلب: 407667

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/407667/سند-تحول-بنیادین-آسیب-های-اجتماعی-می-کاهد-پایان-فردمحوری-آموزش

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1